Selskapsleker ?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Skal arrangere forsinket julebord for mine kolleger neste helg.

Og trenger i den forbindelse tips til leker eller andre aktiviteter.
Noen som vil dele?

Litt om oss, vi er 7ansatte i alderen 18-53år (3 menn 4 damer).
Vi er ganske ulike, endel av oss er ganske sammensveiset men vi ønsker og bli bedre på teamwork, og såklart bedre kjent med de vi ikke kjenner så godt ends, så gjerne leker som hjelper oss på vei der :-)

Dette har jeg planlagt så langt:
-PLU quiz (vi jobber innen dagligvarehandelen).
-Presentasjonsrunde hvor vi skal presentere sidemannen.
-Quiz om butikken, varer, selgere/faste kunder som er innom og rutiner.

Vet ikke hva plu er...
Jeg syntes det hørtes litt kjipt ut med quiz om jobben. Julebord er for meg ikke-jobbrelatert morro, å kunne slappe av og kose seg med kollegaer uten å snakke jobb, altså bli mer privat kjent liksom.

Vi hadde en gang på en sommerfest en quiz om hverandre. Alle hadde hjulpet til med info om seg selv som spørsmålene ble laget ut fra (og så kunne man selvfølgelig ikke svare på spørsmålene om seg selv, vi jobbet i grupper så da måtte de andre svare. Men vi var mange flere enn 7 da).

Del inn i to lag, alle får tre lapper hvor man skal skrive navn på kjente personer. Msn blander så alle lappend og det ene laget begynner. En fra laget skal trekke en lapp og resten av laget gjetter riktig person, så trekkes ny lapp når de klarer det, evt melder pass. Hvert lag har feks to minutter. Så er det andre laget sin tur. Det er tre runder, i første runde kan man forklare i setninger, alt er lov utenom å si navnet eller bokstavene. Nestf runde kan man kun bruke enkeltord, siste runde kan man kun bruke kroppsspråk.

Synes plu-quiz høres morsomt ut! Sims lek med varer fra butikken? Var en del fine til både voksne og barn på www.selskapsleker.no! :-) Kommer til å leke døde elefanter i barnebursdagene fremover her ihvertfall :-P

Jeg er så barnslig at jeg fortsatt elsker adjektivhistorier, og sånn skrivnestesetningifortellinga lek ;)
Ellers er det jo moro med sånn type Beat for Beat lek(må ikke synge, kan jo gjette ordene, nynne melodi etc.), eller gjettelek der man skal forklare artist, sang, lek, ting uten å bruke navnet, evnt.mime :)

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app

Hvem er jeg leken:D

Det skal være en lekleder som har laget en del lapper med navnet til kjente personer på, både norske og utenlanske.
En person går på gangen med leklederen, hvor leklederen fester en lapp på vedkommedes rygg eller panne med teip. Eksempelvis kan det stå Erna Solberg. Personen må ikke se hva som står på lappen.
Så går vedkommende inn til alle de andre og da er det om å gjøre for h*n å raskest mulig finne ut hvilken person han forestiller. Det foregår ved at han stiller mange spørsmål som de andre gjestene skal besvare korrekt med "ja" eller "nei".
Eks:
Er jeg en kvinne: "ja"
Er jeg utenlansk: "nei"'
osv.
Lekens suksess er avhengig av deltagernes evne til å stille mer og mer avgrensende spørsmål. Dersom deltageren klarer å avsløre hvem h*n er, får h*n lov å bestemme hvem som er neste mann i leken.

Back
Topp