Selger du julegavene dine?

Nei det hadde jeg nok ikke gjort :p
 
Hadde oppbevart den ei stund før den ble kastet
 
Vi fikk et år en kjøkkenmaskin som vi hadde fra før, den solgte vi på finn fordi det var ikke noe til den prisen vi trengte på butikken. Fikk jo ikke pengene igjen der. Ser ikke noe problem i det:)
 
Om det er noe dyrt som jeg ikke får byttet ville jeg solgt det ja. Om det er noe ganske billig som jeg vet jeg ikke kommer til å få særlig mye får men som andre sikkert blir glad for så gir jeg det til veldedighet (hjelpegruppe, asylmottak) :)
 
Om jeg ikke fikk byttet gaven i butikken, så ville jeg glatt solgt den, og kjøpt meg noe jeg vill ha isteden.
 
Hadde antakelig solgt den, hvis alternativet var at den skulle pakkes ned og aldri mer se dagens lys. Det er like "respektløst" som å selge den, synes jeg.
 
I utgangspunktet ville jeg aldri solgt en gave, men finnes nok unntak.

I sommer solgte jeg en miniature jakke som Minsta hadde fått i julegave av svigermor. Hun hadde da brukt den mer enn en sesong, men var jo like fin. Vurderte lenge om jeg skulle beholde den, eller ikke. Kunne gitt den i arv til kusina, men vi ble enige om at den kunne selges. Hadde litt vondt i magen da. Mest fordi det var gave. Pengene gikk på frøknas sparebøsse:)
 
Ja det hadde jeg gjort hvis det var en dyr og flott ting.
Hva er vitsen med å ha det liggende dersom det bare samler støv? Det var nok ikke det som var tanken bak gaven, og heller selge den og få gjort noe nyttig ut av den gode tanken, enn å "skrote" den.
 
Så hvis du fikk f.eks en parfyme, som kanskje koster 400 kr i butikken, så kaster du den, istedenfor å selge den og kjøpe deg en annen parfyme?
Ja tror jeg hadde vært for redd for å bli "tatt" for å selge den :p eller som andre sier prøvd å bare gitt den bort.
 
Jeg bytter jo ting vi har dobbelt av. Og noen "bytter" jeg ved å legge gaven i skuffen for gaver til bursdager, og kjøpe en ny. Kunne sikkert solgt, men ettersom jeg aldri har brukt finn eller Facebook sånn, så virker det litt mer krevende. Jeg er lat.

Men ikke noe galt i å bytte. Ungene fikk to av samme spill, noe lego vi har fra før, og mannen en genser som er for stor.

Jeg bytter nok ikke det pleddet jeg slett ikke har bruk for, det som jeg sin an svigermor. Hun vet jeg elsker pledd. Hun har bare ikke fått med seg at vi hadde nok før hun begynte å gi oss pledd. Dette er nr 6 eller 7. Fire av dem er ungene sine da...
 
Jeg solgte et spill til mamma i dag. I stedet for å bytte det, så overtok mamma og pappa det til barnebarna er på besøk, pakker kjøper noe annet til ungene for pengene
 
Back
Topp