Selge MM???

Kaysa86

Elsker forumet
Har et liiite luksus"problem"....
Jeg pumper meg hver natt, og får ut mellom 100 og 160ml hver gang. Dette setter jeg i fryseren, og nå har jeg ikke plass til mer i frysern. Hva skal jeg gjøre? Tror dere sykehus tar imot MM?? Det er jo for galt å kaste all melken.
Mamma sa jeg kunne selge til sykehuset, men vet ikke om de gjør det lengere.

Snuppa mi får nok melk i massevis, så den melka jeg pumper om natten skal liksom være til når noen skal passe henne. Men har jo ikke sååå mye barnevakt.

Du får 150kr L hvis mm din blir godkjent Så det er bare å selge. Utrolig bra for små fortidligfødte barn..

tanta mi solgte det til sykehuset - og hun ammet for 4 år siden, så vil tro det fortsatt finnes. 

Ooookey, men da skal jeg prøve på det[:D]

Det første 2 døgnene mini levde så fikk han såkalt bankmelk. altså mm fra andre. Gull verdt for han som var så svak og trengte sårt de dråpene jeg ikke hadde fått for han alt da!

Du gjør en god gjerning ved å selge melka di[:D]

ja de gjør det enda.. rundt 150 kr literen mener jeg at jeg hørte.

.. men hvorfor pumper du om natta ? [:)]

Takket være sånne så deg, så har masse deilig melk, så har Ronja fått MM frå dag 1, og heilt t ho va 1500g på sykehuset(hadde bittelitt sjøl, dei 5 fyste vekene). Da hadde blitt vanskelig for magen hennas å takla tillegg så tidlig.
Selg melkå di t sykehuset du, så gjere du ei super god gjerning [:)]

ORIGINAL: Frøken Lillan

Martine sover hele natta, våkner ikke for å få mat. Så jeg våkner med spreng i 5-6tiden nesten hver morgen.

Det varmer hjertet mitt å vite at jeg kan gjøre en god gjerning for disse søte små Håper melken kan brukes

ORIGINAL: Kaysa86

ORIGINAL: Frøken Lillan

Martine sover hele natta, våkner ikke for å få mat. Så jeg våkner med spreng i 5-6tiden nesten hver morgen.

det jeg tippet ;) våkner med spreng på mårran, så jeg håndmelker ut litt i vasken før hun får, men begynner gå seg til nå,  Men det stabliserer seg ikke vist du fortsetter å pumpe altså :) men er jo et supert tiltak å selge melken,  den er gullverdt for andre

ORIGINAL: Kaysa86

Det varmer hjertet mitt å vite at jeg kan gjøre en god gjerning for disse søte små Håper melken kan brukes

Godt der er noen som deg som trenker på å gi det til sykehusene istedenfor å kaste det. Mange små mager som treger det[:D]

Jeg har iiiingenting lyst til å vekke henne for å gi henne mat, og jeg klarer ikke å håndmelke bort all sprengen. Hmmm....Vil pumpe meg litt til tror jeg[:D]

Så bra gjort av deg! [:D] Ronja var prematur og hu fikk MM av melkebanken da hu var nyfødt. [:D] Måtte det til jeg fikk i gang produksjonen min [:D]

ORIGINAL: Sanka

Så bra gjort av deg! [:D] Ronja var prematur og hu fikk MM av melkebanken da hu var nyfødt. [:D] Måtte det til jeg fikk i gang produksjonen min [:D]

Så bra[:D] 

Supert at du vil donere melk. [:)]

Hør med sykehuset hvordan opplegg de har rundt det; jeg vet at det stilles veeeeldig strenge krav til hygiene og oppbevaring. Det er nok ikke bare å ta med det du allerede har fryst ned og levere på sykehuset, liksom [;)]

ORIGINAL: Kybele

Supert at du vil donere melk. [:)]

Hør med sykehuset hvordan opplegg de har rundt det; jeg vet at det stilles veeeeldig strenge krav til hygiene og oppbevaring. Det er nok ikke bare å ta med det du allerede har fryst ned og levere på sykehuset, liksom [;)]

Ja, er nok strenge krav. Men er jo verdt å gjøre et forsøk[:D] Skal ringe å høre med de

har ei venninne som fikk baby i sommer som har solgt til UNN. da får du låne utstyr (elektrisk dobbelpumpe) pluss at de kommer hjem til deg og henter den, så du slipper gjøre noe som helst.
men du må få melka sjekket før du kan gi den, og det er veldig viktig med renslighet. må vaske og sprite puppene og hendene før du pumper.

ta kontakt med sykehuset i nærheten, det er sååå mange som trenger denne melka!

Kjempefint at du vil gjøre det, gleder meg til å høre om du gjør det! [:D]

Back
Topp