Selexid

Lille*Tigergutt

Glad i forumet
Hvor mange dager tar det før man merker bedring av selexid? (antibiotika mot urinveisinfeksjon) [:)]

Burde merke det etter 1-3 dager. Har du ikke merket bedring på 4. dagen, så ta kontakt med legen igjen.

Takk for svar[:)] Da får jeg holde ut et par dager til[8D]

Bør merke bedring eller i allefall ikke forverring allerede etter 1 døgn.
Og i allefall etter to døgn. Blir det ikke bedre til da, så bør du ringe lege igjen.
Hvis urinprøven er sendt til dyrkning kan vedkommende jo lett se om du har fått riktig medisin.

Og btw, masse av vann med sitronsaft (ren) i er et triks.
Samt grønn-te med tranebær.
Mange foreslår juice og slikt, men husk at sukker er mat for basilluskene, så om du kutter litt ned på sukker, så er det ganske effektivt også ;)

Ser forresten du er gravid, og da er Selexid nummer 1 av det man gir, for det er det beste for fosteret. Så da må du nok gå ut kuren før de evt gir deg noe annet.
Men drikker du mye og dropper sukker bør det gå bra. Men tar litt lenger tid å få bukt med uvi når man er gravid.

Personilg synes jeg bactrim funker bedre[:)]med selexid tar det lenger tid for at det fuker og uvi kommer lettere tilbake[:'(]

ORIGINAL: Hege91

Personilg synes jeg bactrim funker bedre[:)]med selexid tar det lenger tid for at det fuker og uvi kommer lettere tilbake[:'(]

Bactrim er ofte veldig virksomt ja.
Men som gravid er det ikke akkurat det man får først.
Jeg har hatt 3 uvi denne graviditeten. Selexid funket på de to første, men på siste måtte vi til med trimetoprim. Den er i nær slekt med bactrim, men "mildere". Men det beste er om selexid virker.
Når man ikke er gravid derimot er bactrim kjekt.
Og når man har barn med uvi er bactrim mikstur en gave fra himmelen, enn å tvinge i poden knust selexid.

Takk for lange svar[:)] Nå var det jo ikke så mye utslag på urinprøven, men den ble sendt inn til dyrkning likevel. Verker som pokker nede i blæren, så legen mente på symptomene var en urinveisinfeksjon. Men jeg har like vondt i dag som i går. Andre dagen på tablettene i dag[8|]

Back
Topp