Seler i senga?

Sånn holder begge gutta her på også, bare de står sånn i nattposene sine[8D] Tar en evighet å legge de for de reiser seg så fort man har lagt de under dyna... Mulig de legger seg ned selv om jeg lar dem stå lenge nok, men de gjør iallefall ikke det i løpet av 15-20min som vi har prøvd å la de holde på. Vurderer sterk å kjøpe poser til å feste dem i senga med, og håper det hjelper dem til å roe seg. Vanlig nattpose har iallefall ingen betydning på det her...[&:]

ORIGINAL: MariSafari

ORIGINAL: SunPeace

Junior her også er opp å stå så fort som mulig i senga[:D]
Men tanken har aldri slått meg inn å binde han fast forde. JEG tenker at jeg ønsker å gi min sønn en god opplevelse med sengen sin, føle seg trygg der og å binde de fast ser jeg ikke på som trygghetsfremmende på noen som helst måte. Hadde dette dreid seg om andres barn/mennesker så måtte man ha vedtatt tiltak om tvang for å ha lov til å binde fast. Så ikke noe binding fast i senga her i gården nei[:D] 

Er da ikke snakk om å binde dem fast for å være slem. Er jo snakk om at det skal være ro i sengen, ikke en lekeplass.

helt enig med deg MariSafari[:)]

ORIGINAL: Tullemor79

Men tanken har aldri slått meg inn å binde han fast forde. JEG tenker at jeg ønsker å gi min sønn en god opplevelse med sengen sin, føle seg trygg der og å binde de fast ser jeg ikke på som trygghetsfremmende på noen som helst måte. Hadde dette dreid seg om andres barn/mennesker så måtte man ha vedtatt tiltak om tvang for å ha lov til å binde fast. Så ikke noe binding fast i senga her i gården nei[:D] 

Er da ikke snakk om å binde dem fast for å være slem. Er jo snakk om at det skal være ro i sengen, ikke en lekeplass.

Enig med Mari!

Vi har samme problemet som du vet og har vurdert det. Men snuppa her fikk helt panikk bare jeg hadde tatt et teppe rundt dyna. Men pose må jo være genialt å prøve,det tror jeg jammen jeg skal kjøpe selv! Vi må sitte hos Tomine til hun sovner ellers bare turner hun. Hun roer seg når jeg legger en hånd på brystet hennes Da sovner hun rimelig kjapt,må gjøre det samme når hun våkner om natten,ellers er ballet igang. Hun snur seg ikke,hun skal bare stå. Og i stående stilling er det vanskelig å få sove,hihi!

Den må jeg bare le av. Du får det til å høres ut som jeg driver med barnemisshandling her.[:D]

Nei jeg forstå det, at man ikke binder de fast for å være slemme, men det forstår ikke antagligvis ikke barnet. Men seler pog poser er jo ikke helt det samme heller. I posen har de jo en viss bevegelsesfrihet, mens i en sele vil de bli frarøvet den ganske bra for at det ikke skal være noen fare for at de får surret seg inn i selen.

Men ikke sikkert dere forstod meg rett. Men det jeg mener er at i følge det jeg jobber med så brukes det tvang til det beste for mennesker og det er grusomt. Og tiltak må bli satt. og å frarøve et individ stort eller smått friheten til å bevege seg kan være ganske traumatisk[;)] forsto dere nå? orker ikke dra trem hele regelverket osv[;)]   

Hvis han hadde klart å snu seg tilbake selv, eller legge seg ned igjen selv så skulle han fått turne som bare det. Men når det resulterer i at han blir stressa og sint fordi han ikke får lagt seg til, så ser jeg ikke problemet med å forhindre at han reiser seg. Jeg ønsker å vise han at senga er et sted for ro og for å sove, skal han leke så får han gjøre det på dagtid på gulvet. Jeg tror ikke Jesper tenker at mamman hans er slem hvis han hadde fått på seg det.

Tror det kan være verdt et forsøk, om de ikke er så veldig dyre vertfall. Vi har vært inne på tanken, men har foreløpig ikke kjøpt. Ser ikke for meg at mini hadde godtatt/klart å finne roen med seler, for han sover stort sett bare på siden og magen. Men det vet man jo ikke før man har prøvd!

Har for øvrig erfaring med vanlig sovepose uten seler. Den var veldig fin en stund, men nå er han såpass sterk at han reiser seg opp med soveposen på. Han liker nok den lune dyna best, tucket godt rundt seg når han våkner om natta.

Nei jeg forstå det, at man ikke binder de fast for å være slemme, men det forstår ikke antagligvis ikke barnet. Men seler pog poser er jo ikke helt det samme heller. I posen har de jo en viss bevegelsesfrihet, mens i en sele vil de bli frarøvet den ganske bra for at det ikke skal være noen fare for at de får surret seg inn i selen.

Men ikke sikkert dere forstod meg rett. Men det jeg mener er at i følge det jeg jobber med så brukes det tvang til det beste for mennesker og det er grusomt. Og tiltak må bli satt. og å frarøve et individ stort eller smått friheten til å bevege seg kan være ganske traumatisk[;)] forsto dere nå? orker ikke dra trem hele regelverket osv[;)]   

Hvis han hadde klart å snu seg tilbake selv, eller legge seg ned igjen selv så skulle han fått turne som bare det. Men når det resulterer i at han blir stressa og sint fordi han ikke får lagt seg til, så ser jeg ikke problemet med å forhindre at han reiser seg. Jeg ønsker å vise han at senga er et sted for ro og for å sove, skal han leke så får han gjøre det på dagtid på gulvet. Jeg tror ikke Jesper tenker at mamman hans er slem hvis han hadde fått på seg det.

Nei du spurte jeg sa hva jeg mente, men det blir jo galt alt jeg forsøker å legge frem her når det gjelder ting til deg så drit samme!

Klart jeg spurte hva du mente, men var da måte på fæl fremstilling av de som faktisk bruker det på barna sine, bare.

Har hørt om flere som binder selen fast i posen..så får ungen bevegd litt på.seg oppi posen..har hatt samme problem med snuppa..men har stått på rommet med henne og lagt henne ned hver gang hun har prøvd å reise seg..sikkert tuusen ganger..tok en stund,men har skjønt at det ikke nytter nå..prøver to ganger så gir hun opp :)

Ofte fungerer ikke sele i sengen hvis man begynner så sent som i denne alderen..men det kan fungere veldig int hvis man begynner i tidlig alder[:)]

Tviler på at det vil funke på en så gammel gutt...... Ender vel med at han fortsetter å reise seg med madrassen på ryggen og det kan iallefall føre til ulykker, eller blir liggende å hylskrike........ Jeg kunne heller aldri tenkt meg å gjøre noe sånt mot knerten. Skal dere begynne å ha de i snor når de er ute å leker også da eller?.........Kanskje istede for å binde fast, gå inn og ut og ta fighten. Han lærer vel til slutt........

Det er jo ekstremt forskjellige måter å bli bindt fast på da. I psykiatrien er det jo snakk om belter som er festa direkte på begge hender og begge føtter. Vil tru at ein baby oppe i ein pose vil ha litt meir mulighet for bevegelse enn det [8D]

Kanskje verdt et forsøk? Du merker jo raskt om det funker eller ikke, tenker jeg. [:)]

Her snur han seg på magen hele tiden, og blir sint når han ikke greier å snu seg tilbake. Greier det på dagen, men han er så trett at han ikke får det til på kvelden/natta. Da går jeg å snur han, for vet ikke om det har så stor betydning lenger(det med å ligge på magen), men krybbedød-frykten sitter fortsatt i, var en 8-9 mnd gammel baby som døde i fjor her av krybbedød. Så her får han ikke sove på magen.

Lykke til! :-)

Back
Topp