Seler i senga?

bergfrue

Forumet er livet
VIP
Noen som har det/vurderer det? Argumenter for og imot? Har en liten en som ikke skal sove i senga lenger, han skal bare opp å stå...

jeg ville ikke ha brukt det fordi jeg mener at barna skal kunne legge seg slik de selv ønsker om natta for å få den best mulig søvnen.....hva hadde du syns om å skulle ligge fastlåst i en sele en hel natt???[;)]

Det så kjent ut. Vurderte en stund sånn pose med seler, men slo det fra meg. Men det var fordi hun snudde seg rundt på magen uten å komme seg tilbake. Nå er ikke det noe problem lenger. Hun kommer seg både rundt og opp...

jeg ville aldri brukt sele på min,når søsteren min var liten brukte de sånn pose med seler så hun ikke skulle snu seg,men det sluttet de brått med når hun klarte å få selen rundt halsen..

Ville ikke brukt seler i senga rett og slett fordi jeg vet at jeg selv ville blitt sprø om noen prøvde binde meg fast om natta og tvinge meg inn i ufrivillige sovestillinger. Er veldig tilhenger av å få bytte sovestillinger etter behov natta gjennom. Ser forresten ingen grunn til å snu barna når de legger seg på magen lenger heller. De er jo store og sterke nok til å snu seg ved behov.. Her i huset er standard sovestilling rumpa i været og kinnet i madrassen [;)].

Jeg hadde nok vurdert det her, hun snur seg rundt hele tiden, og man ser at hun er sliten av det, men hun greier liksom ikke å la være, og hun får jo aldri sove når hun holder på sånn..En kan jo ta av selene når barnet har sovnet? (Så fremt at man kan ta de helt av, må jo ikke være kvelningsfare) Jeg mener at det er viktig at hun får sovne godt på kvelden, og det gjør hun ikke når hun distraherer seg selv å den måten [;)] Og her sovner hun absolutt IKKE på magen, hun sover best (og igrunn kun) på ryggen.

En kan jo selvfølgelig sitte inne hos barnet, men her blir hun bare oppspilt og bruker lengre tid på å roe seg når vi står inne med henne, så det er best for henne om hun får sovne ifred [:)]

Men nå har hun altså gitt seg litt med denne snuingen (for nå da [;)]), så vi får se. Uansett er jeg åpen for å måtte ta det i bruk, en skal aldri si aldri har jeg funnet ut [8D]

jeg brulte det til sønnen min når han var liten....har den liggende men har ikke brukt den på lillesøster.......

syns de er litt skumle........som noen skrev over....de kan få den rundt halsen[&:]

Å sitte hos han funker ikke her, da blir han kjempeglad og oppspilt. Og hvis han er veldig trøtt så blir han faktisk sur[:)] Han klarer ikke sove på magen, og klarer ikke snu seg tilbake av en eller annen grunn. Er inne flere ganger om natta for å snu han tilbake, fordi han gråter og kommer ingen vei. Veldig rart, siden han er en racer når han er våken.

Kan du ikke prøve da? Han sier vel fort ifra dersom han synes det er ubehagelig. De er jo så forskjellige.. Som noen nevnte over her kan du jo glide opp posen når han er sovnet.
Men om du lar han stå i senga og styre seg ferdig, legger han seg ikke ned etterhvert for å sove?
Klarer forresten ikke se hvordan det skal være kvelningsfare med den typen de har idag der selene er spent fast stramt nede rundt madrassen... Kan jo ikke få de rundt halsen..

Vet ikke helt hva jeg vil anbefale, for har foreløpig ikke problemet her. Høres jo ikke noe hyggelig ut å bli spent fast, men kan ikke komme med noe annet råd enn å snu han tilbake, noe du sikkert har prøvd.
Ville egentlig bare si HELLEDUSSEN for et skjønt lite sjarmtroll!!![:D]

jo den vi har er godt spent fast rundt madrassen[:)]
jeg det skjedde aldrig noe mad storebror......han sov i den noen mnd[:)]

jeg har liksom bare blitt så pysete nå.......[&:]

men skjønner godt at noen vil brule den....lille tulla her har akk vært igjennom en periode der hun har snudd seg omtent hele natta og våkner og må snues riktig vei...er slitsomt.....

håper du finner ut av det...og det er jo ikke farlig å prøve[:)]

om du vil så kan du kjøpe min billig[:D]hehe

Jeg ville kjøpt pose med knyting i siden. Jeg kjøpte en pose på sparkjøp til min største. Helt uproblematisk, og i tilfelle brann tar det jo bare sekunder å kneppe opp. Kneppingen er oppe ved skuldrene. Jeg ville prøvd, min eldste fikk en helt annen nattesøvn, nettopp fordi han fikk ro.

Skulle jeg prøvd noe, ville jeg prøvd pose. Er veldig redd for at ting skal surre seg rundt halsen jeg da[&:]

Nommin.
Se på han da:)
Har desverre ikke noen råd å komme med. Har ikke prøvd det.

Jenta mi har sovet i pose med seler siden hun var 3 mnd gammel.
Vi bruker BabyDan sin. Jeg har VELDIG god erfaring med denne!

Ser flere nevne kvelningsfare, men i denne er selene under madrassen og det er
kun festa som stikker opp på sidene så den er trygg!

Nå som hun har bikka 7 mnd har jeg sluttet å feste henne men hun sover fortsatt i
posen.

Vi har ikke hatt EN våkenatt siden vi begynte med den! Snuppa sover fra 20.00 til 08.00.
Bruker MAX ti minutter på legging. Hun våkner kansje en gang eller to rundt midnatt men
kun for bamsen og smukken så sover hun videre.

Leser også at noen snakker om brann. Det tar max ti sekunder å løse stroppene, så det
er jo bare tull :) Ungen kommer seg jo uansett ingen vei alene i denne alderen![:D]

ps ps. Nydelige nydelige Jesper!

pga brannfare og kvelningsfare ville jeg aldri vurdert å brukt seler!

Storebroren holdt på slik, men det var til han ble så trøtt at han la seg ned og sovnet selv..

ORIGINAL: Lilly Andrea

Nommin.
Se på han da:)
Har desverre ikke noen råd å komme med. Har ikke prøvd det.

sign. håper du finner en ordning. syns d høres skummelt ut med seler jeg da..[8|]

nora er akkurat lik, likte heller ikke tanken på å "binde hun fast" men nå når hun reiser seg opp må jeg faktisk tenke sikkerhet. er jo farlig når de står oppreist sånn uten kontroll og plutselig slipper seg.
så jeg kjøpte pose med seler som man kan ta under madrassen. de har mange fine på refelx butikker.
men det viser seg at hun ikke reiser seg når hun har posen på (til nå værtall). så slipper å binde.

så jeg ville absolutt kjøpt pose..

ORIGINAL: Febbis

Skulle jeg prøvd noe, ville jeg prøvd pose. Er veldig redd for at ting skal surre seg rundt halsen jeg da[&:]

enig. Vi har pose til lillegutt, uten seler... det fungerer helt fint, han snur seg på magen da, men våkner for han kommer seg ikke rundt igjen med posen, så da går vi bare inn å snur han igjen :)  tenker også på brannsikkerheten om man har seler.....

ORIGINAL: SunPeace

Junior her også er opp å stå så fort som mulig i senga[:D]
Men tanken har aldri slått meg inn å binde han fast forde. JEG tenker at jeg ønsker å gi min sønn en god opplevelse med sengen sin, føle seg trygg der og å binde de fast ser jeg ikke på som trygghetsfremmende på noen som helst måte. Hadde dette dreid seg om andres barn/mennesker så måtte man ha vedtatt tiltak om tvang for å ha lov til å binde fast. Så ikke noe binding fast i senga her i gården nei[:D] 

Er da ikke snakk om å binde dem fast for å være slem. Er jo snakk om at det skal være ro i sengen, ikke en lekeplass.

Back
Topp