Jeg var ikke på standardkontroll, bare åpent hus Men, er nok forskjellig praksis ja for her måles ikke lengde så "tidlig"..Tror det er forskjell praksis rundt om. Hos oss måles lengde på hver standard kontroll.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg var ikke på standardkontroll, bare åpent hus Men, er nok forskjellig praksis ja for her måles ikke lengde så "tidlig"..Tror det er forskjell praksis rundt om. Hos oss måles lengde på hver standard kontroll.
Det er ikke bare du som har liten baby. Lillemor her var 4175 nå. Her reagerte også lege og ville ha flere veiinger. Skal til helsesøster på mandag så får høre hva hun sier da. Hun er riktig nok 6 uker da...
Min baby er også liten. Gått opp fra 3420 (utsjekk) til 4450 på 6 uker. Fødselsvekta var 3770, men gikk ned endel på sykehuset. Hatt en del ammeproblemer og brystbetennelse, jobber for fullamming igjen nå. Synes det er litt kjipt, men hs er fornøyd med utviklingen nå heldigvis. Gir en flaske mme hver kveld.Jeg tenker jo egentlig at barna er forskjellig og kommer i ulike størrelse og fasong... Noen er spebygd, andre mer robuste... Men vi har vært på to kontroller på helsestasjonen og jeg kjenner at jeg er mer usikker og bekymret når jeg kommer ut derfra enn når jeg går inn... Og sånn skal det jo ikke være...
Min baby er også liten. Gått opp fra 3420 (utsjekk) til 4450 på 6 uker. Fødselsvekta var 3770, men gikk ned endel på sykehuset. Hatt en del ammeproblemer og brystbetennelse, jobber for fullamming igjen nå. Synes det er litt kjipt, men hs er fornøyd med utviklingen nå heldigvis. Gir en flaske mme hver kveld.
Min virker også blid og fornøyd. Pga alle problemene har vi veid babyen 2 ganger i uka, og teller antall våte bleier osv. Håper det løsner seg for oss begge! Fullammer du?Fint å høre at vi er flere, selv om jeg selvfølgelig ikke ønsker at noen skal slite håper du får til å fullamme igjen om det er det du vil... Jeg har følt at ammingen har gått greit og oppfattet at min lille er blid og fornøyd og ikke får for lite mat, men så blir man jo så usikker da...
Min virker også blid og fornøyd. Pga alle problemene har vi veid babyen 2 ganger i uka, og teller antall våte bleier osv. Håper det løsner seg for oss begge! Fullammer du?
Men hva er innenfor normalområdet? Min er jo 8 uker og så vidt bikka fire kg :/ legen ville vi skulle komme å veie om ca to uker... Helsesøster var ikke fullt så bekymret og mente det sikkert kunne vente til tre mnd kontroll...
Hvor stor var han ved fødsel da?
Tror du kan slappe helt av Det er umulig at alle kan være like, og det "normal" siktet er såpass bredt at hadde han ikke vært i det hadde de satt inn tiltak
Litja var 2747 når hun kom til, knøtt lita men samtidig "normal". På 6 ukers kontrollen var hun 7 uker og veide 3940, 53cm og 38 rundt hodet.
Som legen min på Ullevål sa; noen må være elefanter og andre små kaniner ;-)
Det har vært mye styr og helt ærlig så er jeg dritt lei av helsestasjonen og veiing..skal inn på 6 ukers kontroll på onsdag, da blir han nok veid. Etter det (såfremt han har gått fint opp i vekt) så vil jeg veie sjeldnere. Hele tiden etter han var født har vært stress og uro for om han er sulten, om han får nok og går opp i vekt. Jeg har ikke kost meg og fokus har nesten bare vært amming. Kan jo ikke ha hjulpet produksjonen min heller. Nå går det forhåpentligvis riktige veien og jeg kan slappe mer av, og være mer enn bare melkefabrikk. Sorry utblåsningen, kjenner jeg er litt lei meg for at starten med baby ble slik men det blir forhåpentligvis bedre nå!Ja fullammer... Ikke fått noe annet så langt og veldig lyst til å fortsette med det så lenge som mulig... Ikke pumpet å gitt han på flaske heller i frykt for at han skal finne det mer behagelig å drikke av den... Må jo være stressende å veie så ofte og telle bleier osv også?? Jeg tror at jo mer man stresser jo værre blir det... Men selvfølgelig er det bra med oppfølging også... Synes du det har vært greit å gå så ofte til veiing?
Det har vært mye styr og helt ærlig så er jeg dritt lei av helsestasjonen og veiing..skal inn på 6 ukers kontroll på onsdag, da blir han nok veid. Etter det (såfremt han har gått fint opp i vekt) så vil jeg veie sjeldnere. Hele tiden etter han var født har vært stress og uro for om han er sulten, om han får nok og går opp i vekt. Jeg har ikke kost meg og fokus har nesten bare vært amming. Kan jo ikke ha hjulpet produksjonen min heller. Nå går det forhåpentligvis riktige veien og jeg kan slappe mer av, og være mer enn bare melkefabrikk. Sorry utblåsningen, kjenner jeg er litt lei meg for at starten med baby ble slik men det blir forhåpentligvis bedre nå!
Kan fort bli stress ja... Jeg tenker det viktigste er å følge barnets signaler med mindre det er noe spes.Ja det kan jeg godt forstå... Merker hvor stresset jeg ble av dette også... Og bare det at de sier jeg må inn til veiing en gang før 3 mnd kontrollen gjør at jeg bare tenker på å få i han nok osv... Blir kjempestressa av det... Håper det snur og at du får nyte framover
Blir ikke så veldig overrasket hvis Helmer nærmer seg 8-9 kilo ved 3mndLillebror var 5997 forrige uke på 6-ukers og 6290 denne uken på 7-ukers så da fortsetter han å øke med 300gr/uke