Seint ute....

marlang83

Betatt av forumet
Mini er så seint ute på gulvet.
Han rulla seg fra mage til rygg flere ganger rundt juletider, men nå har han ikke gjort det siden...
Han ligger bare på gulvet, og ikke vet hva han skal gjøre.
...prøver å legge leker slik at han bare nesten får tak i de, så prøver han 1-2 ganger å få tak i den. Så gir han opp og begynner å hyyyle.

Legger han på magen... da går det ca 10-30 sek, så begynner han å hyle. Han klarer verken å rulle eller åle seg... som sagt, bare ligger der. Har trent og trent! Men, er begrensa hvor lenge jeg orker å høre på at han hyler. Han kan sitte selv, stå og gå når jeg holder han i hendene. Så han virker jo sterk i både rygg og bein.

HS sa han var litt seint ute, og at hun veldig gjerne ville se forbedringer neste gang jeg skal på kontroll. Det er søren meg bare ei uke til. Da er han 7 mnd, og INGENTING har skjedd siden sist.

Noen andre som har treige barn?

Ta det med ro![;)][8D] Det var sønnen min også! Han hatet å ligge på magen frem til han var 6-7 mnd! han snudde seg ikke før 7,5 mnd  han var veldig treig,..men noen er trege og guttene er som oftest litt tregere enn jentene..

Jeg husker alle barna i barselgruppa mi var så tidlig ute, men ikke niklas...men når han først hadde knekt koden da gikk det så fort framover at han gikk før mange av de andre barna i barselgruppa selv om de var tidligere ute med å rulle ol... [;)]

Her er det helt likt, men han kan ligge noe lenger på magen da, og HS maser om at vi må trene mer, trene mer, trene mer. Blir så lei. Barnelegen derimot bekymret seg ikke, og sa at alle var forskjellige og han var frisk og rask så da var det ingen problem. Selv om de er seine så er de fremdeles innenfor normalen[;)] Det syns jeg var veldig godt å høre[:)] 

Nå skal vi ikke på HS på kontroll før han er 9mnd, så regner med at det har kommet seg til da så vi slipper maset[8D]

Kan jo ikke tvinge de heller når de hyler syns jeg[8|]

ORIGINAL: bolline

Ta det med ro![;)][8D] Det var sønnen min også! Han hatet å ligge på magen frem til han var 6-7 mnd! han snudde seg ikke før 7,5 mnd  han var veldig treig,..men noen er trege og guttene er som oftest litt tregere enn jentene..

Jeg husker alle barna i barselgruppa mi var så tidlig ute, men ikke niklas...men når han først hadde knekt koden da gikk det så fort framover at han gikk før mange av de andre barna i barselgruppa selv om de var tidligere ute med å rulle ol... [;)]

Åj, godt å høre det da. Får vel bare være tålmodig. Blir bare litt nervøs når helsesøster sier at det ikke er normalt.. :(

Här har han inte rullat över en enste gang. Men han kunde mye annat menade hs. Så jag tar det bara med ro jag [:)]

synes det er så dumt at mange HS skaper unødige bekymringer. Er selvf.bra de reagerer om noe er unormalt,men i denne alderen er det jo så individuelt!!! Har flere venninner med barn som har vært rolige og ikke rullet eller krabbet før ganske sent. men da de begynte så gikk det FORT! og de kunne ofte være mer stødige enn mine som har vært tidligere ute. Så tror du kan ta det helt med ro enda:-)

Enig i det som blir skrevet ovenfor her om at hs uroer unødig, barna gjør jo ting når de føler for det, og når du minst venter det antakelig[;)] Ville ikke bekymret meg jeg, om alt ellers er normalt selvsagt[:)]

ORIGINAL: marlang83

ORIGINAL: bolline

Åj, godt å høre det da. Får vel bare være tålmodig. Blir bare litt nervøs når helsesøster sier at det ikke er normalt.. :(

Skjønner at man blir nærvøs når hs sier sånn, det er jo de man skal støtte seg til når man lurer på noe, men de har jaggu mye rart for seg til tider de også[8D].. Ungene utvikler seg jo forskjellig[;)]

Alt er bra med han ellers. Legger på seg og er frisk.

Hun sa hun var bekymret, og at hun måtte se forbedring til neste gang, for dette var ikke normalt. Fikk et litet press på meg da gitt. Har prøvd å øve og øve hver dag med han, men ingenting skjer. Det er fælt å si det, men jeg blir innimellom litt iriitert på Mini. Altså jeg viser det jo ikke så klart, men jeg blir bare så desperat. KAN DU IKKE BARE SNU DEG liksom. Off...

Har aldri hatt barn før, så vet ikke hva som er normalt. Har bare sett veeeeeldig mange her på August som klarer å åle seg, snu seg krabbe osv.

Men godt å høre at det ikke er sååå unormalt da :) Han kommer vel etter etterhvert. :)

skjønner godt du blir stressa når hun sier sånt!! men synes du skal si ifra til henne på kontrollen,at det har ført til stress hos deg og at du har hørt at dette ikke er så unormalt!!!
Jeg snakket nettopp med ei som fikk ei jente 1 juni,hun lå på gulvet og strekte seg etter leker,men rulla ikke og ålte seg ikke. Hun sa hun syntes hun kunne begynne med d snart,men at hun ikke var bekymra siden storebroren var akkurat lik.
ellers har jeg 2 nære venninner hvor babyene ikke begynte å røre seg noe særlig før de var ca 8 mnd. og ellers mange bekjente, så det kan enda gå noen mnd før du trenger å bekymre deg![:)]

Back
Topp