Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Gitte__ skrev:Pearl skrev:Gitte__ skrev:Ehh man vet jo at den kommer selvom den er for sen?**Emmeline** skrev:
Her skjedde det og engang at regningen ikke kom som den skulle, men jeg satt da alikevel av de pengene så jeg kunne betale den når den kom...
Ja, vi vet om den. Og får vi den når vi skal kan vi planlegge litt mer ;) Nå var det en tannlegetime som ødela;)
Det synes jeg var et rart utsagn. Du VET at regningen kommer og du VET at den skal betales den 1. i mnd.. Hvorfor har det da noe å si når regningen kommer? Dere må jo planlegge ut fra at den skal betales den 1. i mnd uansett og derved sette av penger for dette - og kommer den litt senere enn vanlig har dere jo da pengene klare.... Det er jo ikke tannlegetimen som har ødelagt nå - det er åpenbart en manglende buffer som vil være et problem for en hvilken som helst regning som kommer sent i mnd... Kan dere ikke få ordnet autogiro på denne regningen så slipper dere å tenke på den??
Vi har aldri noen problemer med å betale regninger. Og en buffer har vi. Men den blir brukt når det er krise. IKKE når bhg leverer ut regninger for seint! Jeg liker å ha kontrollen på regningene, vil vite når dei kommer og legge dei inn med en gang. Ikke å plutselig få regninga nesten 2 uker for seint ;) Det er forskjellig kid hver gang... Så regninga må vi ha for å få den betalt.
TonjeJenta skrev:Gitte__ skrev:Pearl skrev:Gitte__ skrev:Ehh man vet jo at den kommer selvom den er for sen?**Emmeline** skrev:
Her skjedde det og engang at regningen ikke kom som den skulle, men jeg satt da alikevel av de pengene så jeg kunne betale den når den kom...
Ja, vi vet om den. Og får vi den når vi skal kan vi planlegge litt mer ;) Nå var det en tannlegetime som ødela;)
Det synes jeg var et rart utsagn. Du VET at regningen kommer og du VET at den skal betales den 1. i mnd.. Hvorfor har det da noe å si når regningen kommer? Dere må jo planlegge ut fra at den skal betales den 1. i mnd uansett og derved sette av penger for dette - og kommer den litt senere enn vanlig har dere jo da pengene klare.... Det er jo ikke tannlegetimen som har ødelagt nå - det er åpenbart en manglende buffer som vil være et problem for en hvilken som helst regning som kommer sent i mnd... Kan dere ikke få ordnet autogiro på denne regningen så slipper dere å tenke på den??
Vi har aldri noen problemer med å betale regninger. Og en buffer har vi. Men den blir brukt når det er krise. IKKE når bhg leverer ut regninger for seint! Jeg liker å ha kontrollen på regningene, vil vite når dei kommer og legge dei inn med en gang. Ikke å plutselig få regninga nesten 2 uker for seint ;) Det er forskjellig kid hver gang... Så regninga må vi ha for å få den betalt.
Ehm asso.. buffern burde vel brukes til den tannlegetimen da.. og ikke ta av barnehagepengene som du VET ska betales. For om det ikke brått blir gratis å gå i barnehage så vet du at den skal betales hver eneste måned. Hold av penger, og ikke bruk de på andre ting. Bruker du en tjeneste bør du sette av penger til regninga samme når den fakturaen kommer. Blir litt teit dette her... selv om jeg forstår det er irriterende at regninga ikke kommer til samme tid hver mnd og noen ganger veldig sent.
Man har ikke krav på 14 dager betalingsfrist, men det er vanlig. 10 dager og en uke er også vanlig.hissigproppen skrev:
Man har selv ansvar for å etterlyse faktura som man vet skal komme, men som man ikke har mottatt, så om du ikke betaler nå, så risikerer du purregebyr og renter, uavhengig av om de leverte den sent eller ikke.
Skjønner at det er irriterende, men man har ansvar selv.
Vel, det er faktisk ikke alle som kan legge inn regninga til fast trekk i nettbanken. I vår barnehage så MÅ betalingen merkes med fakturanummer, som er forskjelling gang til gang....Labambie skrev:
JA! Man vet jo at regningen kommer og hvor mye den er på, men det betyr ikke at det ikke er irriterende å få den til ordentlig tid hver mnd! Er avhengig av fakturaen for å få betalt grunnet forskjellig kid for hver gang! Jeg liker å få betalt regningene mine når jeg skal! Forstår frustrasjonen veldig godt siden vi har samme bhg! Har overhodet ingenting med pengene å gjøre! Det går på at vi skal ha regningen mellom 15.-17. hver mnd, men ender alltid opp med å måtte mase om å få den!Bare Kari skrev:
Problemet er at vi SKAL ha den til den 17. Problemet MITT er at jeg da veldig gjerne vil ha den da slik at jeg kan betale den med en gang og bli ferdig med den. Hater at den kommer så sent. Forstår at folk ikke skjønner det, men sånn er det for meg. Fakturaen ble faktisk ikke skrevet ut før vi maste.. JEG skjønner ikke problemet med å få den til riktig tid....Bare Kari skrev:
**Emmeline** skrev:Problemet er at vi SKAL ha den til den 17. Problemet MITT er at jeg da veldig gjerne vil ha den da slik at jeg kan betale den med en gang og bli ferdig med den. Hater at den kommer så sent. Forstår at folk ikke skjønner det, men sånn er det for meg. Fakturaen ble faktisk ikke skrevet ut før vi maste.. JEG skjønner ikke problemet med å få den til riktig tid....Bare Kari skrev:
Det kan jeg skjønne er irriterende, men vi svarer jo jo på problemet som HI i utgangspunktet la ut, å bruke opp pengene til Bhg regningen på noe annet for så å bli overrasket over at den alikevel skal betales når den pleier å skulle betales.
**Emmeline** skrev:Problemet er at vi SKAL ha den til den 17. Problemet MITT er at jeg da veldig gjerne vil ha den da slik at jeg kan betale den med en gang og bli ferdig med den. Hater at den kommer så sent. Forstår at folk ikke skjønner det, men sånn er det for meg. Fakturaen ble faktisk ikke skrevet ut før vi maste.. JEG skjønner ikke problemet med å få den til riktig tid....Bare Kari skrev:
Det kan jeg skjønne er irriterende, men vi svarer jo jo på problemet som HI i utgangspunktet la ut, å bruke opp pengene til Bhg regningen på noe annet for så å bli overrasket over at den alikevel skal betales når den pleier å skulle betales.