Seboreisk eksem på baby

*Angels*

Glad i forumet
Min 4.5mnd gamle gutt har fått konstantert seboreisk eksem.
Han har det i hele hodebunnen, øyenbrynene, brystet og bak knærne.

Noen som kan dele erfaringer med denne eksemen?
Hvordan er dt med ull feks? Han hsr det veldig kaldt på rommet så måtte på med ullpysj ene kvelden her. Og da ble eksemen på brystet verre.
Tåler han da ikke ull?

Jeg er plaget med seborreisk eksem selv, først og fremst i hodebunn og enkelte partier i ansiktet. Har aldri hatt det på kroppen så vet ikke hvordan det er med ull dessverre.. Jeg har prøvd veldig mye, liker ikke å bruke kortisonproduktene som er på resept.. men har funnet både shampo og krem som fungerer for meg. Anbefaler ESSEX hudkrem som kjøpes på apoteket reseptfritt..

På "mobben"

Min hadde det. Ganske ille var det med hele hodet, øyenbryn, kinn og ører. Var hos allergilege som mente det ikke var såååå ille siden han bare hadde et par flekker ellers på kroppen og at han ville vokse det av seg innen året. Nå er han akkurat 1 år og alt i hodebunnen er borte. Også det meste i ansiktet. Han klør litt iblandt på kinna, da smører vi med A-Derma eller hydrokortison hvis det ser ut til å blusse opp. Det hjelper kjapt. Han har ganske tørre hender og litt oppå føttene fremdeles men det bedrer seg. Reagerer ikke på ull så det har vi brukt hele vinteren. Og kum parfymefri såpe i badet med en dæsj babyolje. De gangene min fikk utslett på brystet var hvis han siklet mye og ble våt der.

Min hadde også det. Smurte i lang tid med la Roche posay balm på kroppen, men det hjalp ikke. Fikk resept belagt krem vi brukte i to uker på de mest utsatte områdene. Så fortsatte vi å smøre med La Roche Posay balm etter endt kur og siden har vi ikke sett det igjen. Ville ikke brukt ull som innerste lag når barnet har eksem. Bruk bambus hvis ungen blir lett kald, eller ull utenpå bomull.

Back
Topp