Seboreisk eksem, noen som har???

Linni

Forumet er livet
VIP
Er det noen som har sebreisk eksem???
Jeg har den og vet ikke om jeg kan bruke vesken jeg har fått av legen.
Det jeg lurer på om hvis noen har det om det er andre ting som hjelper uten resptmiddel????

Stine Louise har nok og fått den, legen mente det er atopisk eksem men det har blitt en litt "populær" eksem for tiden. Når vi leser om begge har hu nesten alle tegna til seboreisk og ingen til atopisk [8D] Da kunne jeg ha smørt henne og.

Kanskje litt dum jeg nå, men hva er det?

Nei det er du ikke [;)]
Har vært mye kalt nå så jeg klør meg til blods [:'(]
Sommer og når jeg har vært i syden er jeg kjempe fine.
Dette står det om den på lommelegen.

Hvorfor får man seborèisk eksem?
Årsaken er ikke fullstendig kjent, men økt produksjon av talg spiller en viktig rolle. Sannsynligvis er også en sopp som heter pityrosporum ovale en mulig årsak, sammen med bakterier. Dårlig personlig hygiene kan også ha dårlig innflytelse på denne type eksem.
Sykdomstegn
Røde hudområder med avflassing i hodebunnen. Lignende forandringer kan også finnes i pannen, i øyenbrynene, bak ørene, i øregangene, ved neseroten, over brystbeinet, mellom skulderbladene og i hudfolder. Flasset kan være tørt og gråhvitt eller fett og mer gulbrunt. Kløe er vanlig.
Seborèisk eksem forekommer i alle aldre, også i spedbarnsalder.

ORIGINAL: marita68

Jeg fikk også høre at tulla mi hadde atopisk eksem eller kalt vinterhud, som helsesøster sa.
Men...alt forsvant når jeg begynte med A-Derma hudprodukter! Dette fåes kjøpt på apoteket og kan varmt anbefale kremen og badoljen!! [:)] Lykke til Linni og håper dere blir bedre. [:)]

Den baby serien??? Den har jeg noe i. Hvis det er den skal jeg kjøpe alt [:D]

har aldri hørt om den typen eksem,men det høres akkurat ut som det minsten min har!! vi skal til hudlege om ca en uke, så det blir spennende å høre hva han sier.

han har klødd seg så mye, stakkar...

Tusen takk for tipse skal gå å kjøpe den i morgen [:D]

Back
Topp