Seaband -erfaringer!?

Phibonacci

Glad i forumet
Hvilke erfaringer har dere med seaband?
Bruker dere det hele tiden eller av og til?
Evt bruker dere det faste tider på døgnet?
Avtar virkningen om man bruker det for lenge? (dager/uker i strekk)

Jeg kjøpte i går for å forsøke. Strappet de på meg før jeg la meg, våknet i dag og ikke like uggen som jeg har vært tidligere på morningen. Tok de av meg før jeg dusjet, og på igjen etterpå. Da kjente jeg at jeg ble litt uggen likevel, mens jeg holdt på med morgenstellet, og tenkte at kanskje de ikke funker på meg. Er jo snakk om ca 70% som funker... 
Men: _hele_ bilturen til jobb gikk bra! wow!! Det er lenge siden. Kjenner jeg er litt småuggen nå, men fantastisk å kunne kjøre hele veien til jobb uten å bli spes uggen/kvalm :)

 
Forrige svangerskap var jeg lite kvalm, så da slapp jeg unna å prøve slike ting..

Så min erfaring med seaband er fra reisesyke, og der må jeg innrømme at jeg ikke merker noen forskjell på å bruke båndene eller ikke.. dermed har jeg heller ikke prøvd dem nå, selv om jeg er mer uggen dette svangerskapet..
 


Phibonacci skrev:

Hvilke erfaringer har dere med seaband?
Ganske gode erfaringer. Hadde nok slitt mer uten de tror jeg. Så har hjulpet bittelitt iallefall. Kan jo være innbilning selvfølgelig :b

Bruker dere det hele tiden eller av og til?
Endte opp med å bruke dem hele tiden :b Nå bare av og til om jeg kjenner tendenser til kvalme.

Avtar virkningen om man bruker det for lenge? (dager/uker i strekk)
Aner ikke noe om dette.




 
Jeg prøvde det flere ganger forrige gang, men jeg kan ikke huske det hadde noen effekt. Har prøvd noen timer en dag denne gangen, og jeg merket ingen forbedring, så det funker ikke på meg tydeligvis. Lykke til med å teste ut ting, det er verdt å prøve iallfall! :-)
 


Mamsol skrev:
Lykke til med å teste ut ting, det er verdt å prøve iallfall! :-)


Absolutt verdt et forsøk. :)
Men man må liksom 'treffe' rett også, så man får presset på rett sted. Så får prøve noen dager og se om det gjør noen forskjell :)
 
Jeg har vært skikkelig kvalm og bare ligget på sofaen og senga de siste ukene. Idag fikk jeg de på meg og det var en helt ny verden! Kvalmen forsvant fullstendig og jeg kunne leve som normalt
 
Forrige svangerskap var jeg KONSTANT kvalm, og eneste som hjalp var dette. Brukte det hele tiden, turte ikke ta det av for da kom kvalmen med en gang. Har ikke trengt dette denne gangen, kvalmen kommer bare litt innimellom. Men jeg er sikker på at det hjelper, og at det ikke bare er noe psykisk som mange mener :-)
 
Da er jeg på dag 2 med seaband og er mye bedre enn jeg var tirsdag. Litt småuggen i ny og ne, så ikke helt symptomfri, men absolutt mye bedre. Tør ikke helt å ta de av meg nå, men får gjøre et forsøk en passende dag :) 
 
seaband funka for meg.. men orka ikke sove med de... da dagen var de gull i 4 uker
 
I dag er første dagen på over 6 uker at jeg ikke har kasta opp. Wohoo :) Og jeg har gått med seaband hele dagen :D Vet ikke om det er tilfeldig eller hva det er jeg... Må teste de ut noen dager til tror jeg :) Føler det er for godt til å være sant ;)
 
Nehh.... tror jeg konkluderer meg at de ikke virker på meg. I dag har jeg spydd som en gal, selv om jeg har hatt seaband på fra morgen til kveld... buu :(
 


lillesøster skrev:
I dag er første dagen på over 6 uker at jeg ikke har kasta opp. Wohoo :) Og jeg har gått med seaband hele dagen :D Vet ikke om det er tilfeldig eller hva det er jeg... Må teste de ut noen dager til tror jeg :) Føler det er for godt til å være sant ;)


Samme tanken som slo meg. Klarte meg fint hele bilturen til jobb etter første natt med seaband på. (de siste dagene hadde jeg nemlig blitt skikkelig kvalm etter en liten stund i bilen). Men har brukt dem nå siden natt til tirsdag, og de funker faktisk ganske bra! Fortsatt uggen en liten stund på morningen, men det gir seg før og jeg er mye bedre resten av dagen :-) Kjempeglad jeg har funnet noe som hjelper, selv om jeg kun har spydd en gang, er det godt å slippe å gå rundt å være småkvalm og å kjenne det bygge seg opp...
Du får prøve noen dager til å se hvordan det går!? Hold oss gjerne oppdatert :)
 

Jeg har brukt de hver dag, stort sett hele dagen. Har avogtil måtte ta de av meg i korte perioder i forbondelse med jobb, og da er det alltid godt å få de på igjen. Jeg sover ikke med de, men har de på nattbordet eller på badet.

Hadde ikke klart meg uten de denne gangen. Om det er psyken som spiller inn at eller hva så funker det vertfall. Jeg føler meg mye bedre med de på, og blir lettere kvalm når jeg har de av. Men jeg blir ikke helt kvitt kvalmen selv om jeg har de på.. men de letter den veldig :)
 
Back
Topp