Se Tabloid i dag!!

reddharen

Flørter med forumet
Interessant, skal handle om tidlig ultralyd. Professor i medisin mener det kan redde mange liv om det blir tatt ultralyd i uke 12, KRF er selvsagt imot, og tror det eneste UL i uke 12 kan avdekke er om fosteret har downs..... de aner ikke hva de snakker om, tror jeg. Velger heller å stole på norges fremste innen fosterdiagnostikk enn Laila Dovøy fra krf.

ORIGINAL: mammasin

ser på

ORIGINAL: Tyren81

Hører på i bakgrunnen.
Hva har egentlig medisin og politikk å gjøre med hverandre?
Og hvor er han legen som mener ultralyd er farglig?

Det er jo fordi det er politikere som skal bestemme hva som skal være lov å gjøre innenfor medisin. Det er jo de som lager lovene.

ORIGINAL: *Meya*

Hører på i bakgrunnen.
Hva har egentlig medisin og politikk å gjøre med hverandre?
Og hvor er han legen som mener ultralyd er farglig?

Det er jo fordi det er politikere som skal bestemme hva som skal være lov å gjøre innenfor medisin. Det er jo de som lager lovene.

Joda, men politikere vrir og vrenger på ting i det uendelige slik at ingenting har noe mening til slutt!
Og dessuten tar gravide ul privat, hvis de vil, og ikke får det noe annet sted.

Jo, men det er uansett ting man ikke kan gjøre i det private, som strider mot norsk lov.

vil spy av hele dabatten...
la det være opp til hver enkelt...! åhhh hu der dumme politikker-dama asså[:'(]

Det er synd at det blir skreket "sorteringssamfunn" med en gang tidlig UL kommer på banen.
Det handler like mye om å avdekke store fosterfeil for å la foreldre slippe å miste et barn ved termin eller tidlig etter fødslen, f.eks.
Jeg tok selv UL i uke 9+4, først og fremst for å se om hjertet slo slik at jeg ikke skulle få meg et sjokk ved ordinær UL.
Ikke alle tar tidlig UL for å avdekke Downs!

ORIGINAL: Imogene

Det er synd at det blir skreket "sorteringssamfunn" med en gang tidlig UL kommer på banen.
Det handler like mye om å avdekke store fosterfeil for å la foreldre slippe å miste et barn ved termin eller tidlig etter fødslen, f.eks.
Jeg tok selv UL i uke 9+4, først og fremst for å se om hjertet slo slik at jeg ikke skulle få meg et sjokk ved ordinær UL.

Dette er jeg helt enig i...vi tok tidlig ul i uke 12, men det var absolutt ikke for å avdekke ang downs eller ei. Jeg og sambo ville se at det faktisk var noen inne i magen min for jeg hadde ingen symptomer annet en positiv test og mista mensen så klart. Og det var veldig beroligende å se at den var en liten krabbat der med hjerte som banka så fint.[:)]

ORIGINAL: Imogene

sign!!

Syns det er forbannet frekt med alle de som trur norske kvinner er så avstumpet at vi tar abort så fordømt lett, som vi klipper negler...

Back
Topp