SE og HØR

Speedsjarken

Gift med forumet
Hva jeg fant i uke 7+3 (eller 4, husker ikke)

http://img188.imageshack.us/img188/761/mov01042.mp4

Fikk det ikke filma før i dag :)

åååååååååååååååå den lyden va NYYYYYDLIG :))))

kor fikk du tak i den?

ORIGINAL: Ønsker en engel

åååååååååååååååå den lyden va NYYYYYDLIG :))))

kor fikk du tak i den?

www.babywatcher.no

:)

va det lett å finne hjertelyden? eller kan det være du ikkje finner den noen ganger?

va det lett å finne hjertelyden? eller kan det være du ikkje finner den noen ganger?

Jeg finner den superlett men det er visst SKJELDEN å finne den så tidlig. Mange mener at det ikke skal være teknisk mulig før på slutten av trimestetret, sååååe :) Dessuten kommer det jo litt an på hvilken monitor du har, dette er en doppler og er mye mer følsom enn for eksempel en Angelsound som bare fungerer som en høyttaler.

Kanskje også litt enklere for meg siden jeg er annengangs samt at jeg vet hva jeg skal lete etter siden jeg brukte den samme med Charlotte :)

så da er angelsound ikkje helt bra den da ? den e jo billigere, men e kanskje bedre å betale litt mer for å få kvalitet :S

har veeeldig lyst å skaffe oss en sånn i forhold til alle problemene vi har hatt nå, så greit å kunne sjekke heme og slappe av når man hører lyden av hjertet. men samtidig kan det jo gi mer bekymringer hvis eg ikkje finner den. hehehe... men hvis den er god å lett å finne når man først kan det, så e det vell kanskje lurt?

Oooh...Sånn SKAL jeg HA....

Er akkurat en sånn jeg er på jakt etter...[8D]

Men 1200,-[&o] det har jeg ikke...[&o]

Like vakker lyd hver gang...[:D]

så da er angelsound ikkje helt bra den da ? den e jo billigere, men e kanskje bedre å betale litt mer for å få kvalitet :S

har veeeldig lyst å skaffe oss en sånn i forhold til alle problemene vi har hatt nå, så greit å kunne sjekke heme og slappe av når man hører lyden av hjertet. men samtidig kan det jo gi mer bekymringer hvis eg ikkje finner den. hehehe... men hvis den er god å lett å finne når man først kan det, så e det vell kanskje lurt?

Jeg ville nok ha investert i en ordentlig doppler, mange hører ingenting med Angelsound før uti tredje trimester og det er jo litt lenge å vente...

Men man skal ALDRI bruke en doppler for å forsikre seg om at alt er bra på egenhånd, man kan ikke vite om det man hører er normalt, og mange vil nok la være å dra til lege hvis de for eksempel ikke kjenner liv bare fordi de har hørt hjertelyden hjemme og sånn skal det ikke være.
Vi har ikke medisinsk kompetanse til å finne ut om hjertelyden varierer slik som den skal samt at det å finne hjertelyd skjelden er noen forsikring om at alt er bra, helsepersonell ser på langt flere ting før de bestemmer om noe må gjøres eller om ting ser normalt ut.
Sier ikke at du ikke kommer til å ta dine bekymringer alvorlig men jeg syns det er viktig å påpeke uansett, den kan nok være en liten falsk trygghet! Og for ikke å snakke om alle som løper ned dørene på legesentre unødig fordi de ikke finner hjertelyd eller fordi de tror noe er unormalt med den.

Doppleren min bruker jeg bare fordi det er gøy og fordi jeg er nyskjerrig :)

Så herlig

Etter at jeg leste den tråden hvor det sto at en mobil sender ut mye mer stråling enn hva en doppler gjør, forsvant egentlig den frykten for å gå til innkjøp av en. Og etter å ha lyttet på den herlige hjertelyden til nurket ditt, skal jeg jammen meg også kjøpe meg en Babywatcher[:D]

Takk for at du delte noe så flott med oss

ORIGINAL: Sprettmusa

Så herlig

Etter at jeg leste den tråden hvor det sto at en mobil sender ut mye mer stråling enn hva en doppler gjør, forsvant egentlig den frykten for å gå til innkjøp av en. Og etter å ha lyttet på den herlige hjertelyden til nurket ditt, skal jeg jammen meg også kjøpe meg en Babywatcher[:D]

Takk for at du delte noe så flott med oss

Bare koselig :) Babywatcher anbefales absolutt, var veldig fornøyd sist gang ihvertfall :)

ORIGINAL: Speedsjarken

Jeg ville nok ha investert i en ordentlig doppler, mange hører ingenting med Angelsound før uti tredje trimester og det er jo litt lenge å vente...

Men man skal ALDRI bruke en doppler for å forsikre seg om at alt er bra på egenhånd, man kan ikke vite om det man hører er normalt, og mange vil nok la være å dra til lege hvis de for eksempel ikke kjenner liv bare fordi de har hørt hjertelyden hjemme og sånn skal det ikke være.
Vi har ikke medisinsk kompetanse til å finne ut om hjertelyden varierer slik som den skal samt at det å finne hjertelyd skjelden er noen forsikring om at alt er bra, helsepersonell ser på langt flere ting før de bestemmer om noe må gjøres eller om ting ser normalt ut.
Sier ikke at du ikke kommer til å ta dine bekymringer alvorlig men jeg syns det er viktig å påpeke uansett, den kan nok være en liten falsk trygghet! Og for ikke å snakke om alle som løper ned dørene på legesentre unødig fordi de ikke finner hjertelyd eller fordi de tror noe er unormalt med den.

Doppleren min bruker jeg bare fordi det er gøy og fordi jeg er nyskjerrig :)

nei er det eg tenker eg og... den kan skape mer unødvendig uro.. men så lenge man har det i bakhode at den ikkje kan brukes som trygghet, men mer til kos og nysgjerrighet så er det jo greit :)))

TAKK for svar :)))

så koselig :D
kunne tenkt meg en sånn selv, men tror kanskje jeg hadde blitt litt for avhengi av den, og redd hvis jeg ikke skulle høre noe

har angel sound og hørt babyens hjerte flereganger...
men ikke så sinnsykt sterkt... og har måttet lete i over 10 min hver gang

ORIGINAL: turteldue

Okei, vet bare at det er vanligere å finne den tidlig med "ordentlig" doppler, mange som sliter med å finne når dem har Angelsound, men det gjelder jo selvsagt ikke alle :)

ORIGINAL: Speedsjarken

ORIGINAL: turteldue

Okei, vet bare at det er vanligere å finne den tidlig med "ordentlig" doppler, mange som sliter med å finne når dem har Angelsound, men det gjelder jo selvsagt ikke alle :)

finner den ikke igjen no då... mini gjemmer seg...
blir ikke redd når jeg ikke finner den, men tar det som et tegn at lille reke vil være litt alene...

For en nydelig lyd

Gleder meg til å høre lyden til den lille jeg også, gjør det så mye mer virkelig [:D] Awww...vi er gravide med et lite liv i magen, hehe har ikke gått opp for meg før nå [8D]

får av en eller annen grunn ikke åpnet filen jeg.. [8|]

Jeg brukte angelsound sist gang. Da fant jeg hjertelyden i uke 12. fant den hver gang jeg prøvde, veldig fornøyd med den jeg:) et billig alternativ, ble god lyd også!

Så herlig lyd[:)]

Back
Topp