Se kjønn tidlig

Julegave15

Ny her ;)
Var på UL igår, og alt så bra ut med den lille krabaten - takk og lov! Beveget seg masse, og plutselig ble det litt mer virkelig at det er en liten inni der :D <3 Var en ganske tydelig tissefant på flere bilder :P, så gyn. sa det mest sannsynelig er en liten gutt. Hvor sikker kan man være så tidl? Er 12/13 uker på vei (målene sa litt over 12, ifølge menstermin har jeg passert 13). Så vi trodde ikke vi skulle få vite noe om kjønn før OUL. Andre som har fått antydning om kjønn på tidl. UL?

Første svangerskapet mitt var jeg på ul I uke 12. Da sa han med 60% sjanse for at det ble gutt. Jeg så tissefanten og alt (trodde jeg.. :p). OUL viste jente, og jente ble det :) Så man kan vel ikke være helt sikker så tidlig, men vet også om mange som har vært på tidlig ul og de har tippet rett kjønn der :)

Så flott at alt så bra ut!! :D ingenting er jo bedre enn det ♡

Ja, det er uansett det viktigste!! Har ikke tenkt å hamstre lyseblått, og blir ikke skuffet om det skulle vise seg å være en jente ;) Super-lettet over at det lille hjertet slo fortsatt, og at kropp og hjerne så friskt ut. Flere her nå som har fått triste nyheter, så er ingen selvfølge at alt går bra selv om man har kommet til uke 12... Er evig takknemlig for at den lille lever så langt, og krysser alt og håper på det beste for min og for alle her.

Ja, det er uansett det viktigste!! Har ikke tenkt å hamstre lyseblått, og blir ikke skuffet om det skulle vise seg å være en jente ;) Super-lettet over at det lille hjertet slo fortsatt, og at kropp og hjerne så friskt ut. Flere her nå som har fått triste nyheter, så er ingen selvfølge at alt går bra selv om man har kommet til uke 12... Er evig takknemlig for at den lille lever så langt, og krysser alt og håper på det beste for min og for alle her.
Ja sånn har jeg også tenkt de siste dagene etter alle de dårlige nyhetene :( har selv enda ikke hørt hjertelyd... redd jeg har gleda meg over noe som kanskje ikke er der lenger.. teite tanker!
Man kan bare være positiv og håpe at alt går bra! :)

Ja, mannen min var helt rolig før UL igår ("statestikken sier at det går bra :p"), mens jeg var super-spent og livredd for at hun skulle si "her er det ikke noe liv". Men heldigvis var det det - og samme gjelder sikkert deg!! Er noen uheldige det går galt med etter uke 12 :(, men så lenge du har tegn/sympt på graviditet er sikkert den lille i full aktivitet inni magen din! Gleder meg sånn til å kjenne spark etterhvert, da merker man daglig at den lille lever og har det bra <3 Er første gang for meg så alt er veldig nytt og spennende :D

Last edited:
Så koselig med gode nyheter på ultralyd! Det er jo veldig spennende alt dette, første gangen for meg også. 11+6 mente gyn det ganske sikkert var jente, men ba oss holde det for oss selv enda (kan ikke være helt sikker). Nå er jeg 15+2, og er veldig spent på jordmortimen på mandag. Håper å få høre hjertelyd! Har mange symptomer, så må jo bare håpe og tro at alt er bra.

Ja, mannen min var helt rolig før UL igår ("statestikken sier at det går bra :p"), mens jeg var super-spent og livredd for at hun skulle si "her er det ikke noe liv". Men heldigvis var det det - og samme gjelder sikkert deg!! Er noen uheldige det går galt med etter uke 12 :(, og så lenge du har tegn/sympt på graviditet er sikkert den lille i full aktivitet inni magen din! Gleder meg sånn til å kjenne spark etterhvert, da merker man daglig at den lille lever og har det bra <3 Er første gang for meg så alt er veldig nytt og spennende :D
Ja, jeg kommer også til å være superspent, samtidig redd for dårlige nyheter! Men som regel så går det bra, som du sier, når man har symptomer osv :) Magen vokser jo også, så det MÅ være liv der :D mors instinktet slår inn vettu, og vi bekymrer oss for alt :p hehe!
Gleder meg masse til spark jeg også, da vet man hver eneste dag at alt er bra :D

Skjønner du er ekstra spent når det er første gang for deg :D Det er helt fantastisk tid vi har i møte ♡

Bare to dager til jordmor :D

Så morro med jordmor-time snart på dere begge, jeg må vente litt til med det - men har fastlege-time igjen neste uke der hun har lovet å høre etter hjertelyd! :D Etter det må jeg smøre meg med tålmodighet frem til OUL i slutten av Juli, heldig du Hermine som er i uke 15 alt! <3

Ja, gleder meg til å få høre hjertelyden, legen ville ikke sjekke I uke 12 for han mente det var for tidelig.. duste-lege :p så nå bør jeg få høre altså, ellers går jeg av skaftet :p magen min er så stor at igår tenkte jeg at det kunne være tvillinger, hahaha :D

Var på UL igår, og alt så bra ut med den lille krabaten - takk og lov! Beveget seg masse, og plutselig ble det litt mer virkelig at det er en liten inni der :D <3 Var en ganske tydelig tissefant på flere bilder :p, så gyn. sa det mest sannsynelig er en liten gutt. Hvor sikker kan man være så tidl? Er 12/13 uker på vei (målene sa litt over 12, ifølge menstermin har jeg passert 13). Så vi trodde ikke vi skulle få vite noe om kjønn før OUL. Andre som har fått antydning om kjønn på tidl. UL?
Ja fikk vite det 11+4!! Helt utrolig. Men da sa de " mest sannsynlig" men det kan jo være jeg tar feil."
Men jeg vet det stemmer;)

Hvordan vet du at kjønnet stemmer...? Magefølelse eller ny UL? ;) Tror ikke det kan ha vært så mye annet enn en tissefant (var såpass tydelig!) på min UL :P, så tror det er 70-80 % sikkert at det er en liten gutt her.

Ja, tenk hvis det er tvillinger - jeg var ganske lettet over at det "kun" var en å se i min mage ;) :) Holder det som førstegangsforeldre, selv om tvillinger sikkert er en opplevelse uten like :D

Hvordan vet du at kjønnet stemmer...? Magefølelse eller ny UL? ;) Tror ikke det kan ha vært så mye annet enn en tissefant (var såpass tydelig!) på min UL :p, så tror det er 70-80 % sikkert at det er en liten gutt her.

Ja, tenk hvis det er tvillinger - jeg var ganske lettet over at det "kun" var en å se i min mage ;) :) Holder det som førstegangsforeldre, selv om tvillinger sikkert er en opplevelse uten like :D
Magefølelse

Hvordan vet du at kjønnet stemmer...? Magefølelse eller ny UL? ;) Tror ikke det kan ha vært så mye annet enn en tissefant (var såpass tydelig!) på min UL :P, så tror det er 70-80 % sikkert at det er en liten gutt her.

Tvillinger er nok sikkert koselig, men også litt av en jobb :p

Sniker litt fra august :)
Vi var hos en meget erfaren lege i uke 15 og fikk beskjed om at vi ventet to gutter. Vi så tydelig utstyret vi også,men tre uker etter på oul og alle åtte ultralyder etter det så er ikke utstyret der lenger,og vi ser tydelige kjønnslepper,så her inni bor det to enegga jenter. Når man får vite kjønn så tidlig når det ser så likt ut som det gjør der nede på gutter og jenter,så går det mer på gjetting og flaks enn at de faktisk ser det.. Magefølelsen min tilsier ikke at det er jenter,så jeg hadde guttenavn klart fra dag en,måtte begynne å tenke godt etter når det viste seg at både legen og jeg tok feil :p
Lykke til med svangerskapet! :)

Sniker litt fra november - Altså, jeg trodde ikke på legen da han sa det var gutt - Men jeg har ikke øye for å se sånne ting. Og det syntes ikke så godt da for meg at det var en tut og et par kompiser.. Og da var jeg i uke 15 da dette ble sagt, og på OUL nå, for en uke siden da jeg var 18+3 så så jeg det tydelig at det var en gutt. Men det er ganske sikkert altså, at de som har et trent øye vet det med sikkerhet og ser godt hva det er.. :)

Vi var også på UL i uke 12. Legen også så noe som kunne være en liten gutt og det så vi også. Men han sagt at dette bare gjetting og vi får vite mer nøyaktig på OUL. Så vi får se om det blir en liten gutt eller ikke. :-)

Verken gynekolog (el vi) så etter det, den lille bare viste frem selv og var en overraskende tydelig tissefant (ikke bare litt som jeg har sett på bilde av jenter i tidl stadier). Så tror det skal litt til at det "blir om" til en jente ;) hehe. Men vi baserer oss ikke på det, og blir ikke skuffet om det skulle vise seg å være jente. Har begge navn klare, men blir lett til at vi sier "han" nå ;) :)

Og jeg har også lest at de som har godt/trent øye skal kunne se det fra uke 12, hvis fosteret ligger riktig :) Blir spennende å se i slutten av Juli om det stemmer i vårt tilfelle!

Sett de bildene ja, men vår var mer tydelig enn som så ;) Og var ikke navlesnoren, for den lå over magen. Veldig erfaren gyn. som selv ble overrasket over hvor tydelig det var så tidl! Men vi kommer ikke til å handle etc før etter OUL :) Man vet aldri helt 100% - kjenner en som fikk vite feil kjønn til og med på OUL, og fikk en velskapt gutt selv om hun hadde fått vite at det var en jente under svangerskapet :O ;)

Back
Topp