Se kjønn på tidlig ultralyd?

I denne artikkelen står det: "Kjønnet kan en stort sett se på ultralyd fra uke 13. Noen ganger kan en se det allerede i uke 12, mens det andre ganger ikke er helt tydelig i uke 13 – og vi må vente noen dager til, sier Merete Arnøy. Hun er jordmor, har spesialutdanning i ultralyd og driver privatpraksisen «Meretes Ultra»."

Gratulerer med vellykket UL! Og så fint bilde! :D jeg var på ul på tirsdag og ble målt til 11+1 da, såå gøy og de forskjell på bilde mitt og ditt, vokser og skjer mye heletiden, skikkelig spennende! :D fikk ikke noe spørsmål om å vite kjønn da, tenkte ikke på å spørre heller jeg:facepalm:trodde det var for tidlig:hilarious: hvor stor var babyen din? :)

Det var litt morsomt, i følge terminkalkulator og hodeomkrets var jeg 12+2, men da hun målte lengden på babyen ble jeg plutselig 12 + 6 og flyttet 4 dager frem på termindato. Babyen var 6,3 cm :joyful: Ganske så sikker på opprinnelig termin er riktig, så mistenker skikkelig lang baby :D Begge søstrene har alltid vært lange for alderen, slår nok til igjen ;)

I denne artikkelen står det: "Kjønnet kan en stort sett se på ultralyd fra uke 13. Noen ganger kan en se det allerede i uke 12, mens det andre ganger ikke er helt tydelig i uke 13 – og vi må vente noen dager til, sier Merete Arnøy. Hun er jordmor, har spesialutdanning i ultralyd og driver privatpraksisen «Meretes Ultra»."
Elsker denne jordmoren.

Back
Topp