se hva jeg fant på pernille sidene

Ser jo flott ut tempene dine, så testing høres veldig spennende ut.

Jeg har altså lav temp. (Jeg måler i munnen, og vet jo at tempen der er lavere enn ved "vanlig febermåling bak" sånn vi gjorde som barn, men likevel...) Jeg har egentlig lenge trodd jeg hadde lav korppstemperatur, for jeg tåler så dårlig feber. Har jeg 37,5 så føles det som feber for mg (og om min normaltemp er 36, så er det jo på en måte det...) og kommer den opp mot 38 (på dag eller kveldstid altså, når tempen generelt er høyere enn morgentempen) da sover jeg, rett og slett utslått av feber. Sånn har det vært hele mitt liv. Men likevel, ja, jeg har lav temp, og synes egentlig den er litt FOR lav når den roter omkring på 35,6 flere dager på rad, og denne syklusen enda ikke har rotet seg over 36-streken...

(Om du skulle ha noen som helst intreresse av det, så kan jeg gi linken til grafen min altså, men der er lite spenning egneltig)

Hold oss oppdatert om du tester da :)

har du normalt 36 grader er jo 37 feber for deg. jeg har feber når tempen er 38 grader. Kjenner det på kroppen da. Jeg målte i munnen før. men nå tar jeg den faktisk rektalt. Da blir den mer stabil og da er den iallefall riktig. Temp målerne nå er jo både kjappere og bedre enn de vi hadde som barn.. husker det som helt forferdelig å ta temp når jeg var liten hehe.... Når forventer du el da?

Jeg forventer ikke el...

Men altså... Jeg er på dag 7 nå. Med en "drømmesyklus" på 28 dager skal jeg da ha el neste mandag (for den gjennomsnittelige tiden fra el til mens på 14 dager har jeg faktsik!) Jeg har hatt EL to ganger, en gang på dag 46, og en gang på dag 29, så OM jeg i det hele tatt får el, så aner jeg ikke NÅR den i så fall kommer...

Jeg vet at febermålene er kjappere enn da vi var barn, jeg kunne heller ikke fordra det på en tiden vi hadde kvikksølvtermometer og måtte ligge der til mamma sa det var greit, men med denne digitale som piper, så går det helt greit det altså, jeg har altså digitalt febertemometer til rektal måling, og har ikke problem med den. At jeg måler i munnen er fordi jeg kjøpte meg en sånn LadyComp som prevensjon da jeg droppa pillene. (Egentlig er den jo et sabla dyrt termometer, men for oss er det greit med "trafikklysene" da som prevensjon. Som sambo kan forholde seg til bedre enn et febertermoemter...)

Jeg har lekt med tanpen på å måle med febertermometeret i tillegg, men jeg vil ikke droppe denne målesaken min (som også er vekkerklokka mi) heller, så det blir i så fall begge deler, og det innbiller jeg meg blir litt stress...

ja da er det jo noe annet. Fint prevensjonsmiddel da, slipper alle hormoner og sånt tull. Skal aldri ta p piller mer iallefall. Jeg er vel på syklus dag 120 et eller annet jeg. hadde siste mens 1 sept. og dette er første gang jeg har hatt EL. målte ingen ting helt til jeg fikk sånne veldig symptomer på eggløsning, skikkelige murringerm el slim og åpen tapp. Så da tok jeg en clear blue el test (digital) som slo ut en hel dag. Det er etter dette jeg har tempet. [:)] Er bare så hoppende glad for endelig å ha EL. Etter 7 mnd uten prevensjon

Ja, aldri mer p-piller på meg heller. for det første: Jeg sluttet jo fordi jeg ikke likte bivirkningene (drepte jo sexlysta mi jo!) for det andre: Så mye dritt og tull som de pillene har gjort med syklusen min, neitakk, aldri mer.

Jeg vil ha hormonfri prevensjon, uten bivirkninger, så det blir temping og min søte litte LC for meg ja.

Hehe, nei, det er sant. Jeg kjøpte min da jeg altså IKKE skulle være prøver, og ikke regna med å bli det på et par år, men min samboer ble klar for familieplanlegging litt fortere enn antatt, så da så :)

Så spennende med temperaturene dine da, Trine82! Følger spent med deg veit du!
Fortell med en gang du kommer inn her hvis du testet på jobb i dag da!

Lykke til, vennen!

Klem, Monica

jaa dette er så spennende. Tappen er høyt opp da og sånn myk utenpå og hard inni. Men jeg synes det er en grop på den. Derfor jeg er så i tvil. men kan vel ikke få tantebesøk på en såå høy temp? Jo alt er vel mulig. Skal si ifra til dere..... Sikkert før jeg legger meg imorra tidlig om den er positiv iallefall.. men er nok mulig det er litt tidlig enda

Da sjekker jeg spent i morgen tidelig :)

Jeg kommer til å bli superglad på dine vegne hvis det har klaffa nå,Trine [:D][:D][:D]

lykke til[;)]

Her er jeg, og titter inn... men du er kanskje ikke kommet hjem fra jobb enda, om du jobber nattevakt... Vel, titter innom i løpet av dagen og så jeg. spent på dine venge!

hmm, her er jeg. Jobber nattevakt vettu. Og tok en test men det var med ganske utvannet urin (mye kaffedrikking) og den var negativ. Og tempen har synki noe idag. 36.8. Så nå spørs det om ikke tanta er på vei. Får se imorra om den kommer. Tror kanskje IKM egentlig er den 12. Så får smøre meg med tålmodighet. Men uansett om tanta kommer nå så er jeg glad for å ha hatt eggløsning. Og at det nå er større mulighet for at jeg kommer inn i normal syklus. ( har jo kun hatt to mens på 8 mnd)

*klem*

Ikke noe morro med negativ test.

Men altså, den temperaturen din er fortsatt høy, godt over "coverline" om jeg husker rett, så det skal du ikke egentlig bekymre deg så mye for.

Vent og se om mensen kommer, og test igjen? Som du sier, det er kanskje litt tidelig enda, og dersom urinen var utvannet er det ikke det minst rart at den ble negativ, for å få utslag når man tester tidelig må en være konsentret, urinprøven. Det sier seg jo selv.

Holder fingrene fortsatt krysset for deg jeg da.

Ja, ha litt håp enda, det er aldri over før tanta dukker opp, vet du!

Nå, hvordan går det med temping og tegn på tantebesøk (eller helst mangel på denslags) og ellers generell spenning hos deg da?

(I mangel på egen sånn spenning fokuserer jeg på andre)

Back
Topp