Se her, du som nettopp fikk positiv test !

NyttKapittel

Forelsket i forumet
Hei du!
Gratulerer med positiv test!:D:Heartpink

Håper du kan dele litt med deg (til oss frustrerte fruer som nistirrer på strimmel etter strimmel) :

1. NÅR fikk du omsider positiv test

2. HVILKE symptomer du hadde i forkant

For min del begynner jeg å miste motet, er på 10 dpo i dag, og dette er mine symptomer på... PMS? Baby? :smiley-angelic001

6 DPO: Uvel før frokost. Trøtt hele dagen. Stor matlyst. Murringer i magen da jeg la meg. Sov dårlig natten før. Hormonell.
7 DPO: Ultrasvak strek på testen. Trøtt hele dagen. Ukonsentrert (men var nok pga den svake testen). Stor matlyst. Murringer i magen hele dagen, og øm i ryggen. Blank test på ettermiddagen (4 timers urin). Munnsår på innsiden av underleppa. Spenning i tenner/kjeve. Hormonell.
8 DPO: Blank test. Stor matlyst. Murringer i magen. Øm i ryggen. Munnsår på innsiden av underleppa er større og vondere. Spenning i tenner/kjeve. Hormonell.
9 DPO: Ikke tatt test. Stor matlyst. Murringer i magen. Øm i ryggen. Øm i hofte, høyre side bak. Spenning i tenner/kjeve. Trøtt (men det kan komme at at jeg måtte skifte på senga til en som hadde tisset seg ut kl.04 på natten). Fortsatt munnsår. Hormonell.
10 DPO: Blank test. Litt uvel før frokost. Øm/vondt(!) i ryggen (ubehagelig å sitte rolig), og øm i den ene hofta. Murringer i magen. Luft i magen. Fortsatt munnsår. Trøtt. Våknet opp forkjølet. Usikker på om jeg drømte at jeg hadde magesmerter i natt eller om jeg virkelig hadde det.

Hei du!

Håper du kan dele litt med deg (til oss frustrerte fruer som nistirrer på strimmel etter strimmel) :

For min del begynner jeg å miste motet, er på 10 dpo i dag, og dette er mine symptomer på... PMS? Baby? :smiley-angelic001

6 DPO: Uvel før frokost. Trøtt hele dagen. Stor matlyst. Murringer i magen da jeg la meg. Sov dårlig natten før. Hormonell.
7 DPO: Ultrasvak strek på testen. Trøtt hele dagen. Ukonsentrert (men var nok pga den svake testen). Stor matlyst. Murringer i magen hele dagen, og øm i ryggen. Blank test på ettermiddagen (4 timers urin). Munnsår på innsiden av underleppa. Spenning i tenner/kjeve. Hormonell.
8 DPO: Blank test. Stor matlyst. Murringer i magen. Øm i ryggen. Munnsår på innsiden av underleppa er større og vondere. Spenning i tenner/kjeve. Hormonell.
9 DPO: Ikke tatt test. Stor matlyst. Murringer i magen. Øm i ryggen. Øm i hofte, høyre side bak. Spenning i tenner/kjeve. Trøtt (men det kan komme at at jeg måtte skifte på senga til en som hadde tisset seg ut kl.04 på natten). Fortsatt munnsår. Hormonell.
10 DPO: Blank test. Litt uvel før frokost. Øm/vondt(!) i ryggen (ubehagelig å sitte rolig), og øm i den ene hofta. Murringer i magen. Luft i magen. Fortsatt munnsår. Trøtt. Våknet opp forkjølet. Usikker på om jeg drømte at jeg hadde magesmerter i natt eller om jeg virkelig hadde det.

Hei! :)

1. NÅR fikk du omsider positiv test Jeg testet ikke før 14 DPO (en dag over IKM) denne gangen, fornøyd med det :)
2. HVILKE symptomer du hadde i forkant Murringer og "støl" nederst i magen, plutselig veldig øm i puppene (13 DPO). Små kvalmebølger her og der (men usikker på om dette egentlig bare var innbilning).

Jeg så en skygge 8dpo, og var sikker på at jeg var gravid. Samboer så den 9dpo. Det var noe der. Var jeg gravid? Den ble strekere for hver dag. 10dpo så jeg den synlig. 12dpo var den sterk og jeg fikk 1-2 på digital test ♡
Tidlige symptomer : ømme tunge pupper, vonde å ta på fra tidlig. 3-4dager etter el.
Så fikk jeg veldig uren hud. Og ble veldig trøtt. Murringer og småstikk der nede fra rundt 10dpo.

Jeg fikk negativ på tidlig test DPO 11, fikk en svak strek på selve IKM (DPO 14) og sjekket med digital og fikk 1-2 uker DPO 16.

Det var første gang vi "prøvde" og jeg syns jeg hadde masse symptomer, men usikker på om kroppen spilte meg et puss...

Fra DPO 4 begynte jeg å få magekramper og kvalme, murring i magen fra DPO7, og fortsatt småkvalm/halsbrann, hadde litt spotting (festeblødning?) DPO 10-11, oppblåst og hovne bryst fra DPO 13 og stikninger i livmoren fra DPO 14...

Hei du!

Når ble munnsår og spenning i kjeven symptomer på graviditet?

Når ble munnsår og spenning i kjeven symptomer på graviditet?

Munnsår KAN være et symptom pga hormonforandringene som påvirker immunforsvaret.

Spenning i kjeven KAN være et symptom pga stressfølelse på grunn av hormonforandringer.

Jeg sier ikke at det jeg kjenner er reelle symptomer, for hey -jeg vet jo ikke om jeg er gravid engang..
Jeg har skrevet ned hva JEG kjenner på disse dagene :)

1. Jeg testet når jeg var 13 DPO. Fikk svak positiv test. Tok HCG blodprøve hos lege 14DPO som var på 79 og en ny 2 dager etterpå som var på 207 .

2. Forsterket luktesans. Ellers ingenting.

Da jeg sist var gravid testet Jeg med tidligtester, og hadde en svak skygge på 8dpo. Den var mer rosa dagen etter, 9dpo. Og ble videre sterkere :)
Men det er ikke uvanlig at man må være lenger for å få utslag, og om det ikke er der mest sensitive testene så kan det ta lenger tid.

Symptomer ved tidlig svangerskap har her vært at jeg må opp på do rundt 5 (har ellers god blære), tung følelse i livmor og gulhvit utflod en ukes tid etter eggløsning. Og litt menssmerter.

Om du tester med tidligtester, så kan disse iblant ha skygge. Jeg liker å dyppe en i vann og en i urin dersom jeg har mange tester liggende :hilarious: da ser du hva som er vanlig skygge på testen uansett og ikke.

Og jeg har alltid kjent masse symptomer i prøvdetida. Nå etter fødsel kjenner jeg dem igjen uten at vi prøver, det er nok slik som kan ha vært der mellom El og tr hele tiden men som jeg ikke har kjent etter eller lagt merke til før vi begynte å prøve.

Men 10 DPO, da er det fortsatt masse håp igjen - så vi får håpe disse tegnene dine kommer av graviditet :) ❤️ lykke til!

Vet ikke når jeg hadde EL denne perioden. Men jeg tok første test CD 26. Vanlig syklus er 29 dager. Den var positiv med ganske tydelig strek, så jeg antar jeg hadde ganske tidlig EL denne perioden. Puppene var veldig ømme og såre, ellers merket jeg ikke noe til noen symptomer. Nå er jeg 6 uker på vei i morgen og både bekkenløsning og kvalme har meldt sin ankomst nå. Lykke til:Heartred

Når la dere inn aksjer rundt eggløsning? Hadde vært litt artig å sett på kalenderen deres (om dere har) :pompus:

Vedlegg

• received_535884333890597.jpeg
    received_535884333890597.jpeg
    19,4 KB · Visninger: 707
Hei du!

Fikk positiv test i kveld, tror jeg er 9 dpo
Hadde en bitteliten blødning for noen dager siden(husker ikke nøyaktig) som jeg lurer på om kan ha vært festeblødning. I går hadde jeg milde murringer i lårene, før jeg fikk barn hadde jeg ofte vondt i lårene når jeg hadde mensen. Det som fikk meg til å ta en test i dag var at jeg har hatt en sånn type hodepine som jeg pleier å ha 2 dager før jeg får mensen, samtidig som jeg har vært ekstremt trøtt i dag, kjente igjen trøttheten fra tidligere svangerskap. Hadde ikke trodd at testen skulle være positiv, men har tatt to stk i kveld og begge var svakt positive. Håper du også snart får en positiv test :)

What! Helt likt her! Og holder på å bli gal

Murringer i magen siden el ish.

Torsdag kveld: positiv test (veldig svak)
Fredag morgen: negativ test
Lørdag morgen: negativ
Søndag morgen: negativ (mulig en liten strek om ikke øynene mine bare ser streker om dagen)

Helt forvirret nå

Første etter MA, så tror el kom en uke tidligere enn den skulle, så skal egentlig ikke kunne teste før på onsdag, men utålmodig som bare det

Hei du!

What! Helt likt her! Og holder på å bli gal

Murringer i magen siden el ish.

Torsdag kveld: positiv test (veldig svak)
Fredag morgen: negativ test
Lørdag morgen: negativ
Søndag morgen: negativ (mulig en liten strek om ikke øynene mine bare ser streker om dagen)

Helt forvirret nå

Første etter MA, så tror el kom en uke tidligere enn den skulle, så skal egentlig ikke kunne teste før på onsdag, men utålmodig som bare det

Ja, er såå irriterende!!:bored:
Hvor mange DPO er du?
Jeg er 12, og når jeg da fikk kritthvit tidligtest så kjenner jeg at jeg i grunn har gitt opp denne perioden:( Tidligtest måler jo på en sensitivitet på 10, og i følge en haug diagrammer på Google så burde jeg hatt mer enn 10 i hcg nå...?:confused:

Hva slags test fikk du positiv på?
Jeg fikk svak positiv på RFSU strimler , og de er dessverre kjent for å tøyse litt. Har fått det 2 ganger tidligere og.
Så nå går det i babyplan tidligtest..men som sagt, kritthvit:sorry:

Vedlegg

• 20191027_072122.jpg
    20191027_072122.jpg
    20,4 KB · Visninger: 782
RFSU bruker jeg, så vet ikke hva jeg skal tro! Masse symptomer, alltid (to ganger) blitt gravid på første forsøk, jeg er enten 11 eller 5DPO. Holder på å bli gal, sto med lommelykt bak testen for å se bedre nå, men tipper den streken jeg ser da ikke er noe å bry seg om

Ja, er såå irriterende!!:bored:
Hvor mange DPO er du?
Jeg er 12, og når jeg da fikk kritthvit tidligtest så kjenner jeg at jeg i grunn har gitt opp denne perioden:( Tidligtest måler jo på en sensitivitet på 10, og i følge en haug diagrammer på Google så burde jeg hatt mer enn 10 i hcg nå...?:confused:

Hva slags test fikk du positiv på?
Jeg fikk svak positiv på RFSU strimler , og de er dessverre kjent for å tøyse litt. Har fått det 2 ganger tidligere og.
Så nå går det i babyplan tidligtest..men som sagt, kritthvit:sorry:

RFSU bruker jeg, så vet ikke hva jeg skal tro! Masse symptomer, alltid (to ganger) blitt gravid på første forsøk, jeg er enten 11 eller 5DPO. Holder på å bli gal, sto med lommelykt bak testen for å se bedre nå, men tipper den streken jeg ser da ikke er noe å bry seg om
Huff, så fortvilende..:bored:
Nei.. beklager å si det, men de strimlene til RFSU har litt for tydelige skyggestreken, som har fått meg til å tro at det har klaffet uten at det har det. Googlet det, og er en del misnøye for fler, så anbefaler babyplan sine isteden. De kan ikke mistolkes. Selv om det er spennende å tyde strek, så er det samtidig fint å forholde seg til et ja/nei svar.:rolleyes:
Hehe, stått med lommelykt jeg og. Og i vinduet for å bytte lys. Tatt bilder og redigert så mye at jeg kan skimte en strek (som i utgangspunktet ikke er der)... :hilarious::hilarious:
Håper jo for deg at det klaffer, for min del også, men vi må gjøre det vi er dårligst til som prøver:
Vente og se... :facepalm:

Back
Topp