Scratching

Bkno9702072

Betatt av forumet
Er det noen av dere som har gjort dette og har noen erfaringer å dele? Når i prosessen gjøres det? Var det vondt? Har det hjulpet? Hvor i Norges land gjør de dette? <3

Er det noen av dere som har gjort dette og har noen erfaringer å dele? Når i prosessen gjøres det? Var det vondt? Har det hjulpet? Hvor i Norges land gjør de dette? <3

Jeg har gjort det i forbindelse med hysteroskopi. Hysteroskopien var helt ærlig veldig vond å gjennomføre, men selve scratchingen kjente jeg ikke noe til. Fikk se det på skjermen, de bare skrapet lett to ulike steder i livmoren.

Jeg vet ikke om det hjalp, skal forhåpentligvis i gang med 2. innsett, 1. fer i helt i slutten av juni.

Ved en hysteroskopi ser de inni livmoren med et slags kamera. Det er jo å se om alt er normalt der. De kan f. eks se etter polypper eller skillevegger.

Hvis egglederene dine har sammenvoksninger, så kan de se på hysteroskopi om de har vokst sammen helt opp til livmoren. Det var derfor jeg tok det.

Jeg har gjort scratching både i forbindelse med hysteroskopi og som pipelleprøve. Hysteroskopi var ikke behagelig i det hele tatt og scratching var også vondt men kortvarig, ikke verre enn menssmerter.

Skjønner:) jeg trodde de gjorde scratching i forhold til innsett? Men da trengs det ikke å gjøre sammen med det? Da gjør det det når de er der inne, så skal det hjelpe til den gangen det blir innsett:)

Er dette bare for de med endometriose, eller kan jeg be om henvisning for dette? Jeg tror ikke klinikken min gjør dette. Men er egentlig interessert i å prøve det. Noen som vet om steder i Oslo de gjør det?

Jeg har lest at de gjør det i haugesund og Bergen, på klinikk hausken. Tror det er sånn at alle kan gjøre det som har problemer med at egget ikke fester seg?
Men er det sånn at jeg kan bestille time til scratching på klinikk hausken, og innsett der jeg hører til i Porsgrunn?
Jeg sendte en Mail til hausken om de kunne sende meg informasjon om scratching, men de mailet tilbake uten noe info å bare at de kunne utrede meg nøyere/på nytt, så fikk ikke no svar fra de =\

Er det sånn at scratching seriøst øker sjansen til at egget fester seg? Er det noen prosenter å forholde seg til eller noe?
Vil jo gjerne øke sjansen for at egget fester seg, men vil ikke gå gjennom unødig smerte...

Er det sånn at scratching seriøst øker sjansen til at egget fester seg? Er det noen prosenter å forholde seg til eller noe?
Vil jo gjerne øke sjansen for at egget fester seg, men vil ikke gå gjennom unødig smerte...
Det er mye diskusjon om det. Noen sier det er bare tull og andre sier det hjelper. De har sett at kvinner som har hatt en SA, blir lettere gravid på neste syklus, teorien kommer herfra.

Det er ikke ikke så smertefull og smerten er kortvarig.

Back
Topp