Scratching og infeksjonstesting

Mia83

Glad i forumet
Hei:)
Har vært til samtale hos dr H idag for å legge opp løpet videre. Han foreslo selv scratching for meg siden jeg har så mange mislykkede forsøk bak meg. Han nevnte at de sender prøven de tar ved scratching til dyrking og at da tester de for infeksjon. Hvis den er positiv for infeksjon går man på antibiotika. Har noen av dere prøvd det?

Dr H?

Har vært til samtale hos dr H idag for å legge opp løpet videre. Han foreslo selv scratching for meg siden jeg har så mange mislykkede forsøk bak meg. Han nevnte at de sender prøven de tar ved scratching til dyrking og at da tester de for infeksjon. Hvis den er positiv for infeksjon går man på antibiotika. Har noen av dere prøvd det?

Har ikke erfaringer fra scratching, men dette hørtes veldig interessant ut! Og at de da faktisk setter deg på antibiotika kur om det skulle testes positivt for infeksjon!
Er det Hausken du refererer til kanskje?

Nei refererer til den eldre herremannen på fertilitetssenteret :) jeg ble også veldig overrasket over at han sa dette. Men han sa at de svært sjelden fant infeksjon på disse prøvene. Forsøket mitt blir forskjøvet en måned fram pga scratching. Men tenker at det er absolutt verdt det hvis jeg blir gravid :)

Nei refererer til den eldre herremannen på fertilitetssenteret :) jeg ble også veldig overrasket over at han sa dette. Men han sa at de svært sjelden fant infeksjon på disse prøvene. Forsøket mitt blir forskjøvet en måned fram pga scratching. Men tenker at det er absolutt verdt det hvis jeg blir gravid :)

Ahha, det er vel han som heter Holst eller noe slikt?
Absolutt positivt med scratching, vet flere som har utført dette og blitt gravide etterpå. Håper det lykkes for deg :)

Ja, jeg har gjort det :) de fant ingen infeksjon. Ble gravid etter scratchingen, men mistet fort. Å mnd etter avlyst fryseforsøk..kunne veldig gjerne tenkt meg ny scratching, men rekker ikke pga ferien :( får mens ca 1.august og starter opp med nytt ferskforsøk da

Ja, feb 2016 oppdaget de en polypp i livmoren min som måtte fjernes. I samme slengen ble jeg scratchet. Legen min syntes livmorslimhinnen min så irritert ut/ betent ut. Så han valgte å sette meg på AB-kur kun av klinisk vurdering , mens det som ble scratchet ble sendt inn og testet nærmere.

De sier scratching skal gjøre det lettere for embryo å feste seg. Men jeg ble ikke gravid på dette forsøket, men ved forsøk i utlandet ca 6mnd senere. Så det er vanskelig for meg å anta en sammenheng. Mye pga svært dårlig eggkvalitet og helt annen ivf-behandling i utlandet

Jeg skal inn til Holst i forbindelse med infeksjonstest av livmor/livmorhals? Er scratching en del av det? Når i syklusen bør man gjøre dette?

Dette hørtes interessant ut! Vet om flere som har lykkes etter scratching, men visste ikke at de også tester for infeksjon og gir ab kur om de finner noe. Lurer på om de kan utføre dette på oss som går offentlig også, mot betaling da selvsagt??

Jeg skal inn til Holst i forbindelse med infeksjonstest av livmor/livmorhals? Er scratching en del av det? Når i syklusen bør man gjøre dette?
Hmm usikker på det. Skal du ta vanlig celleprøve? Det han sa til meg er at når de gjør scratching så får de jo med seg litt vev. Det vevet sender de alltid inntil patologen. Tester også for infeksjon.

Dette hørtes interessant ut! Vet om flere som har lykkes etter scratching, men visste ikke at de også tester for infeksjon og gir ab kur om de finner noe. Lurer på om de kan utføre dette på oss som går offentlig også, mot betaling da selvsagt??
Det kan de helt sikkert. Jeg hadde ringt og spurt :)

Hmm usikker på det. Skal du ta vanlig celleprøve? Det han sa til meg er at når de gjør scratching så får de jo med seg litt vev. Det vevet sender de alltid inntil patologen. Tester også for infeksjon.
Da er det nok det samme jeg skal. Har tatt infeksjonsforsvar og celleprøve før, men nå skulle vi ta "lenger inn" :p

Når skal du inn? Tilhører du offentlig?
Jeg bruker privat til undersøkelser og sånn hos fertilitetssenteret. Ble henvist av fastlege så betaler 350 kroner pr gang :) Har vært hos Holst jevnlig og fått masse hjelp det siste året, han som henviste oss også :) men ivf er offentlig, men om det ikke går på de tre forsøkene så kommer vi til å bruke fertilitetssenteret.

Har ikke fått time enda, så må bestille idag :) du da?

Jeg bruker privat til undersøkelser og sånn hos fertilitetssenteret. Ble henvist av fastlege så betaler 350 kroner pr gang :) Har vært hos Holst jevnlig og fått masse hjelp det siste året, han som henviste oss også :) men ivf er offentlig, men om det ikke går på de tre forsøkene så kommer vi til å bruke fertilitetssenteret.

Har ikke fått time enda, så må bestille idag :) du da?
Dette må gjøres på dag 21 i syklusen, så jeg må vente til august for å få gjort dette. Også skal man gjøre det syklusen rett før stimulering /innsett av egg. Forsøket blir i september :)

Back
Topp