Scrappet tag - steampunk?

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Har scrappet masse masse i dag, hele to tags og et kort. [:)]
her er den første tagen. Lurer på om jeg faktisk klarte å lage steampunk her?
Det var ikke det jeg prøvde på da, jeg var bare veldig Tim Holtz-inspirert, men tror kanskje det endte opp som steampunk. Hva tror dere?
Det ligger flere bilder i bloggen min. [:)]

(Beklager at det ble så svært, verken imageshack eller pc-en min var særlig sammarbeidsvillige)

Stilig. Tror jammen jeg skal melde meg på det steampunk kurset dersom det er plass. Dette var rått[:D][:D]

Det var veldig kult, men det er nok ikke steampunk...

Stilig uansett da[:)]

kjempe tøff!!!!!!!
liker veldig godt det røffe stilen du har brukt[:)]

ORIGINAL: Miriel

Kjempe stilig [;)]
Kanskje du Miriel kan forklare HVA steampunk er for noe??

Nå aaaner jeg ikkje hva steampunk er, men tagen var knallstilig!![:D]

ORIGINAL: Diddij

ORIGINAL: Miriel

Kjempe stilig [;)]
Kanskje du Miriel kan forklare HVA steampunk er for noe??

Jeg prøvde å søke opp litt i går. Det er litt diffust hva steampunk egentlig er i scrapping, det blir gjerne kalt for svart vintage, men det virker som det er mangelen på teknikk (tannhjul, mekanikk, luftballonger, el) som gjør at dette ikke helt blir steampunk. [8D]

Tusen takk for komplementene da, jenter. [:D]

Steampunk stilen er inspirert av en science-fiction sjanger med samme navn. Den tar utgangspunkt i hvordan s-f forfattere på 1800tallet skrev om hvordan verden ville være i dag, blandet med viktoriansk stil. "Steam"-delen i steampunk referer til dampmaskiner, som var det de hadde på den tiden, og baserte fremtidsfantasiene på. De så for seg fantastiske maskineri og urverk som var dampdrevet. Ofte med en litt post-apokalyptisk følelse.

Hovedelementene jeg hvertfall forbinder med steampunk, er metall, tannhjul, urverk, maskineri, og viktoriansk klesstil med korsetter, snodige rare maskiner som gjør rare ting, kjempegamle pilotbriller, merkelige flyvemaskiner osv.

Denne var skikkelig tøff, digger den faktisk [:)]

Back
Topp