Scrappe-nybegynner

Nr3påvei

Forelsket i forumet
Jeg vil begynne å scrappe, men har jo ingen peiling. Noen som har noen tips? Nettsteder eller butikker (i nærheten av Stavanger)

papirloftet.no er den beste nettbutikken, fordi der har du mulighet til å lage ønskeliste, du har permanent handlekurv når du er innlogget, og i tillegg kan du se alle varene ved siden av hverandre når du har lagt dem i ønskelista eller handlekurv.
Bikuben.com har også godt utvalg, de har også en del greier som de ikke har på papirloftet (og motsatt så klart), og en del ting er billigere på bikuben enn på papirloftet.

Stempler kjøper du billigst enten rett fra produsenten, eller fra utenlandske nettsider som f.eks. sirstampalot. Til blomster, blonder og halvperler anbefaler jeg Wildorchidcrafts.com. Husk å kjøpe for under 200 norske kroner når du kjøper fra utlandet. Noen butikker går med på å merke ned varene til 200  kr hvis du overstiger grensa, f.eks. wild orchid crafts gjør dette. Skal du ha punchere bør du bestille direkte fra martha stewart sine nettsider, det er ca halve prisen av det de koster i Norge.

Ellers vil jeg nevnr Kutt ut, som selger metallpynt (som charms) enkeltvis, dermed kan du kjøpe masse og veldig mye forskjellig til en billig pris. De har også kakeservietter, fine bånd og en del annet.
Amelinescrapping.no har billig bazzil, og en del annet.

Bare husk på at panduro er temmelig dyrt, spesielt hvis du kjøper ting der som ikke er av deres eget merke. Jeg kjøpte min første Distress Ink stempelpute der, den kostet over 70 kroner. Etterpå oppdaget jeg jo at standardprisen er nærmere 35 kr.

Tusen takk for tips :-) føler meg ganske ny på dette ja, mye av dette jeg aldri har hørt om :-) Gleder meg til å sjekke ut nettsidene!

Back
Topp