Scrappbook?

Lollimoi

Betatt av forumet
Noen som kan noe om dette? tenkte jeg skulle lage en liten bryllupsgave til søsteren min:-P men har ingen erfaring med det å lage scrappbook...bruker man spiralalbum med svarte ark eller hvite som regel?ser de fleste albumene har svarte ark? og hvor får man kjøpt billig "stæsj" til å lage scrappbook?:-) Sorry, men er helt grønn på akkurat dette området, men har alltid hatt lyst til å prøve det:-D

De har faktisk en del ting på Staples

Takk:-) Da får jeg dra dit å sjekke:-D 

Skal jeg si hva jeg mener..sånn av egen erfaring liksom, så ville jeg heller laget fotobok digitalt. Å scrappe krever endel utstyr, veldig mye fantasi og kreativitet og det tar mye tid.. Hehe, som du skjønner fikk jeg det litt i vrangstrupen! Har masse utstyr og noen påbegynte album...
Sjekk ut fotobok på japanfoto.no :)

Lohne skrev:
Skal jeg si hva jeg mener..sånn av egen erfaring liksom, så ville jeg heller laget fotobok digitalt. Å scrappe krever endel utstyr, veldig mye fantasi og kreativitet og det tar mye tid.. Hehe, som du skjønner fikk jeg det litt i vrangstrupen! Har masse utstyr og noen påbegynte album...
Sjekk ut fotobok på japanfoto.no :)

Jeg er helt enig i denne... spesielt når det er en bryllups gave... krever myyyye tid og utstyr..... fotobøker er et suuupert alternativt.. 

Tenkte kanskje det ble litt mer personlig med scrapbook...hun skal jo ikke gifte seg før i August da?Å jeg går jo hjemme, alene, på dagtid...så da mente jeg kanskje at det var masse ledig tid...Er kjedelig å sitte her hjemme uten å ha noe spesielt å gjøre...

hvis du synes det er gøy med scrapping, ville jeg gjort det- men fotobok er veldig greit som presang også.

personlig liker jeg scrapping, men det tar tid og koster en del. og kreativiteten må være der... du kan jo alltids lage et enkelt et.... panduro har også litt av hvert. bor du på østlandet så har jeg flere butikker å ramse opp :)

-nille har mye billig og fint til scrapping :) Og det viktigste er å fullføre når man førstes har begynt. Jeg har også noen halvferdige album, så tror det er lurt å gjøre det litt enkelt - så slipper du at alle sidene må være fulle av stæsj. Lykke til - det er jo moro da ;)

muffinsdronningen skrev:
hvis du synes det er gøy med scrapping, ville jeg gjort det- men fotobok er veldig greit som presang også.

personlig liker jeg scrapping, men det tar tid og koster en del. og kreativiteten må være der... du kan jo alltids lage et enkelt et.... panduro har også litt av hvert. bor du på østlandet så har jeg flere butikker å ramse opp :)

Har aldri holdt på med scrapping...så det vet jeg ikke enda:-)men liker å sitte å leke meg med slike ting..det var vel noe lignende jeg gjorde med innbydelsene og bordkortene på dåpen til min sønn og det var jo veldig morsomt:-) Bor i Trondheim så til østlandet drar jeg ikke får å shoppe nei:-) Men vi får se...ender vel opp med fotobok...

dukan gjøre mye gøy med fotobok også! de har masse tillegg man kan legge inn iallefall på japan foto sin. du kan jo ev. lage en scrappebok til deg selv, eller et miniprosjekt så ser du fort om det er noe til deg, men hvis du liker kort og invitasjoner så er du på god vei ;)

lykke til uansett!

muffinsdronningen skrev:
dukan gjøre mye gøy med fotobok også! de har masse tillegg man kan legge inn iallefall på japan foto sin. du kan jo ev. lage en scrappebok til deg selv, eller et miniprosjekt så ser du fort om det er noe til deg, men hvis du liker kort og invitasjoner så er du på god vei ;)

lykke til uansett!

Vi får se hva slags fotobøker jeg finner...så får jeg se om det er noen jeg faller for:-) ja, jeg liker å sitte å fikle med småting. Elsker det å klippe og sette sammen blirder og skrive:-)men vi får se hva jeg finner ut. Noe blir det i allefall:-)

Takk for fine forslag:-)skal sjekkes ut:-D

Digital fotobok er et godt alternativ. Man kan også scrap'e digitalt. Finnes en del man kan få gratis da, og så kan man bestille det i fotobok feks.

Men om du ønsker å scrappe: Som tidligere nevnt det tar tid og koster penger, men kommer likevel med noen tips :)

Anbefaler deg bok med plastlommer, det tar bedre vare på det du lager.
Det finnes også forskjellige strl der.

Utstyr:
-Skjærefjøl (Gull verdt!)
-gluedots til å klistrefast bilder/ark/pynt
-Temablokk med ark. (får de feks på panduro, eller kan bestille på nett). Da får du mange ark innen for samme tema som matcher.
- Pynt som passer bildene/temaet gjennom boka. Eks: Blomster, 'swirls', bling, bånd osv. Prøv å tenk litt helhetlig for albumet, personlig synes jeg det er finere + at du kanskje kommer unna med litt mindre 'pynt'. (Se litt på et hus som har en gjennomgående stil gjennom hele huset, istedet for 4 forskjellige rom som hver for seg er flotte, men ikke harmonerer sammen i det hele tatt )

Generelle tips:
-Tenk igjennom tema for albumet så du vet litt hva slags pynt som passer. 
-Lag gjerne 'dobbeltsider' som passer sammen. Så får man litt mer helhetlig inntrykk
- Google for å få en tanke om hva som finnes av alternativer og tekniker 

Dersom du skal lage en bok fra feks barndom osv: Se vekk fra tips nedenfor ang bryllupsalbum! :)

Tips til sider i bryllupsalbum (dersom du skal lage et hun feks kan klistre inn bilder i i etterkant, husk å sette på en postit-lapp med hva som er tenkt hvor og ta bilder du vet vil passe):
-I kirken/på tinghuset (eller tilsvarende)
- Bruden
- Brudgommen
- Med forlover
- Med foreldre
- Med søsken
- Maten
- Kaker
- Brudeparet
- Detaljer (hår/sko/blomster..)

Lykke til! :)

Back
Topp