Savner..

*Marie*

Betatt av forumet
Jeg savner gravidfølelsen og gleden...
Her ligger morkaka forran og kjenner svæææært lite bevegelse.
Tror det er ganske mye aktivitet der inne, kjenner bittelitt "bobling" og det har vært full fart på alle ul vi har vært på. Men jeg merker som sakt utrolig lite pga morkaka.
Med forrigemann så hadde jeg kjent tydelige spark i flere uker på denne tia.
Jeg synes det er skikkelig trist at jeg ikke merker mer..

Selvfølgelig er jeg glad for at alt er bra der inne og greier.. Og jeg gleder meg jo som bare det!
Men klarer ikke å få den herlige gravidgleden, og den savner jeg :(

Er det flere som har det sånn???

Jeg har det på samme måte. Kjenner utrolig lite. Samtidig som jeg bekymrer meg for diverse vondter jeg har fått. Prøver kjenne etter flere ganger om dagen. Er og i tillegg første gangs, og har mistet mange ganger tidligere. Så jeg har enfrykt som ikke slipper taket.

mayaen80 skrev:
Jeg har det på samme måte. Kjenner utrolig lite. Samtidig som jeg bekymrer meg for diverse vondter jeg har fått. Prøver kjenne etter flere ganger om dagen. Er og i tillegg første gangs, og har mistet mange ganger tidligere. Så jeg har enfrykt som ikke slipper taket.

Uff, ikke noe god følelse nei :(
Vi får spise en ekstra vitaminbjørn hver dag og håpe at barna våre blir supersterke fort så de kan komme med noen skikkelige spark ;P

Jeg hadde morkaka forran sist, og kjente lite spark gjennom hele svangerskapet. Etterhvert som babyen tok mer plass i magen, kjente jeg bedre når han flyttet seg rundt, men fortsatt veldig annerledes enn sparkene jeg kjenner nå. Bevegelsene da var mer "runde". Vanskelig å forklare.

Uansett, prøv å nyt graviditeten :) Det er en like fantastisk opplevelse uansett om morkaken ligger forran eller ikke, det føles bare annerledes :)

Jeg vet akkurat hvordan du har det!!
Jeg er 23 uker på vei nå,og her om dagen fikk vi vogn i hus,men det er liksom noe som mangler.. Jeg kan ikke kjenne spark,bare antydning til små bobler (men alle prater jo så om de boblene at noengang lurer jeg på om jeg bare innbiller meg ting)
Jeg er jo såååå glad og dette barnet er meget etterlengtet,men det er liksom noe som mangler.. Vil kjenne at der er liv og få det bekreftet!!
Alt har jo vært fint på ultralyd her og mye aktivitet der,så man vet jo liksom at alt er bra,men den bitte lille frykten kan ingen gjøre noe med!!
Vi får krysse fingre for at våre små babyer snart er sterke nok til og da begynner og plage oss dag og natt :) (noe jeg gleder meg til)

Go klem til deg :)

Akkurat sånn føler jeg det også. Her er jeg andregang og syns jeg burde merke mye nå. Vært masse liv på Ul, men jeg kjenner nesten ingenting. Eneste er hvis jeg sitter helt stille på kvelden og slapper av, da kanskje jeg kjenner bitte litt. Men jo mer jeg prøver å kjenne etter, jo mer usikker blir jeg på hva jeg faktisk merker.
Med førstemann så kjente jeg masse fra uka 16, så dette føles kjempe rart. Og ikke ligger morkaka foran engang...

Regner med at lille frøkna i magen tar igjen på slutten, og sparker alt for mye da!

Takk for svar allesammen!
Vi får håpe vi kjenner mer etterhvert ja..
Jeg prøver jo å nyte svangerskapet såklart.. Det er bare det at noe liksom mangler ja.
Sikkert litt fordi jeg hadde gleda meg så utroolig til å kjenne de herlige små sparkene igjen, også går jeg glipp av hele greia :p
Menmen.. sparkene kommer vel når baby blir større!

Akkurat sånn her også, kjente mye liv på denne tiden sist, nå er det veldig stille :(  Har kjent små spark såvidt et par-tre ganger siste uken, så håper det tar seg opp snart....

Jeg heller har ikke kjent så mye spark pga morkaka..må si jeg gleder meg til å kjenne mer liv.

Jeg har det også sånn. Alle spør meg om jeg har begynt å kjenne noe og jeg blir nesten trist av tanken, for kjenner absolutt ingenting, tror jeg. Det har vært noen episoder hvor det føles som om noen kiler meg kjempe forsiktig inni magen, men det er sikkert noe jeg innbiller meg. Eller? Tarmaktivitet har jeg blitt så vant til nå og dette føles annerledes. Har også morkaken foran så har fått beskjed at det kan ta litt tid. Vet hun turner inni der, så det på ul og hører det med doppler, men ååååå jeg vil kjenne bevegelse fra lille frøkna nå!!

Nesten sånn at jeg må trekke tilbake alt jeg skrev, for i går kveld var de en liten frøken som hadde et skikkelig show. Ingen tvil om hva som skjedde liksom... Så nå håper jeg på gjentakelse i kveld!

Jeg har også foranliggende morkake og kjenner midre enn jeg gjorde med 1 og 2 andremann, men synes bare den siste uka har jeg kjent mer og mer....du kommer til å kjenne mer og mer etterhvert, du vet jo godt at det er en aktiv krabat inni der!!
Prøv å nyt graviditeten, plutselig er alle spark så ubehagelige og vonde(særlig når den sparker deg langt oppi ribbeina:-)

Back
Topp