Savner magen min jeg.....

Pearl81

Glad i forumet
Det er nokså vilt å tenke på, men jeg savner altså å ha Henriette i magen min jeg....Ikke misforstå, for hun er verdens deiligste jente og allerede nå etter vel 3 uker etter hun kom til verden, kan jeg ikke tenke meg livet uten henne......
Men som førstegangsmamma i kombinasjon med at jeg ikke alltid er den mest selvsikre personen i verden er det også mye bekymring ute å går.
Når hun var i magen min var hun trygg..Hadde jeg det bra, hadde hun det bra også...nå er flisa snudd opp ned...Har hun det bra,har jeg det bra...men hvis hun skriker, har jeg det jævligt!
Fødselen var lang og hard, og jeg tenkte i mitt stille sinn at dette gjør vel ikke normale folk med vetet i behold to ganger?...vel..ett par dager etterpå fant jeg ut at jeg kan ikke gå glipp av å få en ny deilig baby å bli kjent med...så folkens..fødsler er tøffe,men så utrolig verdt det.

Jeg går faktisk rundt og gleder meg ihjel til neste gang jeg blir(forhåpentligvis) gravid, hvor jeg kan bli kjent med ett lite vidunder først i magen min og så når det kommer til verden.
Ikkke at jeg følte meg så lekker på slutten av svangerskapet, men herlighet så deilig det var å kjenne liv i magen....savner det jeg......

Bare delte litt av tankene mine som går rundt i hodet på meg om dagen...

ÅÅÅ....jaaa nå ble jeg glad!!

Endelig noen jeg kan snakke med som føler og tenker det samme som meg[:D][:D]

Ja ikke sant at det er rart å savne den store magen sin rett etter en har født?....

Ja det er det.....altså nå erd et 6mndr siden jeg fødte da..(snart 7 faktisk) Men jeg savnet den med en gang Linea var ute og jeg savner den den dag idag. Noen kvelder kan jeg faktisk gråte meg i søvn over tanken på hvor fint alt var og er[:)]

Phuu..kjente jeg ble så glad nå...og letta!! Endelig noen å snakke med som FORSTÅR MEG!![:)]

ååh, akkurat som jeg skulle sagt det selv![:)]
godt å vite at det er flere som tenker sånn! (selv om det er over ett år siden jeg fødte da)

Jeg griner også mye både fordi ting er så utrolig fint, og andre ganger ikke.....for eksenpel får jeg ikke til å amme gulljenta og dette sliter faktisk utrolig mye på meg....folk sier at det skal jeg ikke ta på meg, men så sier de i en bisettning "men morsmelk er jo selvfølgelig best da..."
Og jeg som sagt ikke er den mest selvsikre personen( ihvertfall ikke nå rett etter fødselen) vil jo selvføgelig det aller beste for jenta mi....Aner ikke hvor mange ganger jeg har prøvd å fått det til, men klarer ikke og det ender opp med at hun hylgriner og jeg følger hakk ihjel!...[:-]

Melder meg inn i denne "klubben" jeg.. Skjønner godt hva du mener[;)]

Uff, sliter du ja? Gjorde det di 2 første ukene jeg og, så jeg vet hvordan du har det!! Har du prøvd ammehjelpen eller noe da?

Nei, har ikke det....føler vel at toget har gått liksom...hun er jo over tre uker nå, snart fire....fikk det ikke til på sykehuset, så vi bestemte oss der for å bruke mme...men så har jeg prøvd sånn uoffisielt da....får det til av og til, men alt for sjeldent...og er redd produksjonen av melk snart er helt borte.....

Brukte utroli lang tid før vi fikk skikkeli til amminga... pumpa å ga henne flaske en god stund e da... pluss at ho fikk mme! prøvde av å til å gi henne pupp, bare la oss i senga å slappa av å prøvde... men d tok tid! Til slutt ei natt så ville ho ikkje ha flaske, tok puppen å la seg fornøyd til å sove etterpå! Tror nesten de va den beste natta e ha hatt på lenge... så no e de full amming å fornøyd baby [:D]

Men d er ikke allti de fungera, så bra de e mme, for de er jo vanskeli både for mor å baby om de blir for lite mat og en sliten mamma [;)]

Ta dg tid og gjør de du føler passer best for dere! Lykke til [:D][:D]

Melder meg inn i denn klubben, jeg!!! Det er så deilig å være gravid for andre gang, jeg vet liksom hva det går i!! Var et savn å ha baby i magen siden bare noen uker etter Karoline ble født! Vi er sikkert laget sånn for å sørge for at mennesket ikke skal dø ut..!![:)]

ORIGINAL: Pearl81

Nei, har ikke det....føler vel at toget har gått liksom...hun er jo over tre uker nå, snart fire....fikk det ikke til på sykehuset, så vi bestemte oss der for å bruke mme...men så har jeg prøvd sånn uoffisielt da....får det til av og til, men alt for sjeldent...og er redd produksjonen av melk snart er helt borte.....

Tror ikke produksjonen blir helt borte....slet selv med å amme di første to ukene, men så gikk det bedre dag for dag.
Hjelper ikke når folk maser om det værtfall!!

Gruer meg selv jeg til babyen kommer ut og magen blir "normal" igjen. Har sagt det lenge nå at det jeg kommer til å savne etter fødselen, er sparkene og det herlige følelsen av å ha et barn i magen. Har sagt til min samboer at dette er siste gangen jeg går gravid, men vet det ikke skal mye til for å overtale meg til å få enda en om noen år.. Er verdens koseligste å ha noen som ligger å sparker og vinker i magen, og når ungen stikker frem en fot og jeg rører den er det akkurat som h*n synes det er "morsomt" eller kanskje godt, fordi h*n gjør det om igjen og om igjen helt til jeg ikke orker mer [:D].
Selvsagt gleder jeg meg til nurket er ute, men uææææææææ som jeg kommer til å savne magen [:o].

Angående amming er jeg spent selv på hvordan det kommer til å gå. Etter forrige sv.skap. ble jeg kvalm hver gang jeg ammet. Vet ikke hvorfor, men det er ikke noe særlig å sitte der kvalm. Føles jo ut som ungen suger ut livskrafta av en under amminga. Vet det høres helt sprøtt ut, og det sikkert ingen som har det sånn (?), men det var som om jeg ble deprimert når jeg ammet. Gikk nesten tom for melk etter 2-3 måneder, og hun ble mye mer fornøyd med erstatning.. Håper det blir bedre denne gang [:)]

Synes det er litt trist at jeg aldri skal få sånn mage og kjenne spark igjen.[:(]

Vær forsiktige eller så ender dere opp som meg...he he[:D]
Jeg savna også magen og se hva som skjedde...? 5 barn!!!! He he...
Det værste er at jeg kunne tenke meg flere,men samboer truer med å sende meg på psykriatisk eller legge seg selv inn...[;)]
Jeg mener at det beste for barnet er ikke alltid å amme for en hver pris..
Det beste er at at barnet får mat og mor får ha helsa i behold...

Jeg følte det også slik når jeg hadde født første mann.

Så man må kose seg så lenge de er inni der å....

Back
Topp