Savner kaffe

Cookies

Forelsket i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Et ikkeproblem egentlig: Jeg har helt siden innsett i slutten av mars hatt helt avsmak på kaffe. Det lukter himmelsk, jeg har tydeligvis ingenting i mot det på den fronten. Men så fort jeg forsøker å drikke det smaker det forferdelig. Noen andre som kjenner seg igjen eller kan gi meg håp om at jeg kommer over kneika?:wtf:

Klarte å drikke kaffe i uke 5, men fra uke 6 var jeg så kvalm og dårlig i magen at jeg ikke har hatt lyst på det i det hele tatt. Har klart å drikke litt cola og litt te i ny og ne da. Tipper jeg ikke kommer til å drikke noe mer kaffe før etter fødselen, siden det var slik da jeg var gravid med guttene også.

Har fått mer eller mindre avsmak på kaffe jeg og. Og brus som jeg vanligvis drikker nesten hver dag. Men drikket en kopp kaffe på morgenen. Ikke nødvendigvis fordi jeg ikke klarer meg uten, men går automatisk å ordner kaffe når jeg står opp.

Et ikkeproblem egentlig: Jeg har helt siden innsett i slutten av mars hatt helt avsmak på kaffe. Det lukter himmelsk, jeg har tydeligvis ingenting i mot det på den fronten. Men så fort jeg forsøker å drikke det smaker det forferdelig. Noen andre som kjenner seg igjen eller kan gi meg håp om at jeg kommer over kneika?:wtf:
Sniker jeg:oops:

Jeg _elsker_ kaffe, men mens jeg er gravid er det helt grusomt. Har hatt dager hvor jeg har måtte få i meg koffein og får samme reaksjon som når jeg drikker kald kaffe, grøsninger og trang til å spytte ut igjen :banghead:

En stund etter svangerskapene så har det gitt seg og jeg har drukket kaffe som normalt :p

Jeg kan ikke fordra kaffe i 1 trimester men i slutten av andre trimester og 3 trimester får jeg ikke nok! Etter to kopper kaffe må jeg lage meg koffeinfri og drikker gjerne 8 kopper til dagen :dead: vet ikke hvordan det blir denne gangen men nå blir jeg kvalm av lukten og synet av kaffe.. men savner den kosen om morgenen!

Jeg har sluttet helt å drikke kaffe, brus også som jeg ellers drikker hver dag. Pepsi Max og kaffe. Nå smaker begge deler dritt.. men har fått dilla på ferskpresset appelsinjuice hehe

Ble kvalm av bare å tenke på kaffe nå! :depressed:
Men drikker som regel en kopp på jobb. Eller... drikker ca. halve koppen før jeg må tømme ut resten.

Jeg drikker vanligvis ikke kaffe, aldri likt det. Men tok meg en kopp (blandet med melk da) i går, smakte ok

Jeg savner også kaffe :( Vært fullstendig kaffeavhengig før, men nå har jeg helt avsmak. Klarer ikke drikke Cola/Pepsi heller, som jeg har likt veldig godt før. Hadde det ikke sånn i de to forrige svangerskapene, merkelige greier.

Sniker fra september :) Kaffetørsten kom tilbake her i uke 14, som også var da jeg sluttet å spy flere ganger daglig. Men jeg måtte "lære meg" å like det igjen, altså ha masse melk i kaffen, og gjerne også iskaffe latte, først nå ved inngangen til 3 trimester at jeg klarer svart kaffe igjen.

Jeg elsker kaffe og har gjort det igjennom hele svangerskapet også:Heartred:Heartred:Heartred

Jeg har sluttet helt å drikke kaffe, brus også som jeg ellers drikker hver dag. Pepsi Max og kaffe. Nå smaker begge deler dritt.. men har fått dilla på ferskpresset appelsinjuice hehe

Har og en greie for appelsinjuice, men må ha isbiter i.

Sniker fra september :) Kaffetørsten kom tilbake her i uke 14, som også var da jeg sluttet å spy flere ganger daglig. Men jeg måtte "lære meg" å like det igjen, altså ha masse melk i kaffen, og gjerne også iskaffe latte, først nå ved inngangen til 3 trimester at jeg klarer svart kaffe igjen.
Jeg prøvde iskaffe med melk i dag og det smakte forferdelig det og. Får satse på at når jeg bikker 2 trimester så endrer ting seg litt :happy112

Jeg har fått dilla på Sprite. Klarer drikke pepsi max men skal jo ikke ha så mye av det :) appelsinjuice ja, fikk jeg lyst på nå, hehe

Har og en greie for appelsinjuice, men må ha isbiter i.

Åhhh nå fikk jeg lyst på det, var på hotell forrige helg og da var det så nydelig appelsinjuice som de presset det, må få meg sånn presse jeg Hehe

Kaffe er det første jeg fikk avsmak på når jeg ble gravid. Har prøvd å drikke det, men det smaker pyton :hilarious:

Jeg mistet helt lysten på kaffe ca uke 5, var nok pga kvalmen. Men for et par uker siden kom kaffelysten tilbake og nå er det tungt å bare kunne ta 1-2 kommer om dagen. Holder meg unna alt av cola og Pepsi, så nyter mine 2 kopper med god samvittighet :D

I dag satt jeg på verandaen og leste bok, da fikk jeg flashback til sommerferie i nordnorge (pga været og lesingen). Da fikk jeg akutt lyst på en kopp kaffe, fordi det gjorde sommerferiesituasjonen komplett! :coffee2 Smakte faktisk godt :joyful:

Hos meg varierer dette litt fra dag til dag. Noen dager smaker det himmelsk og andre dager igjen når kvalmen herjer som verst, klarer jeg ikke lukta en gang. Er i uke 10, og gleder meg til å kunne drikke kaffe med god samvittighet igjen når jeg får lyst på detxsmile9

Back
Topp