Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg vil tro jeg har rundt en liter. Jeg har aldri lagd sausen fra bunnen av, kun vanlig hvit saus, så jeg kastet innmaten siden vi ikke skulle spise den OHvor mye stekesky har du foresten? Det blir veldig god kraft hvis du koker innmaten.. Fulgte det ikke med? Hvis du ikke har kraft kan du også bruke hønsebuljong..
Hadde ikke soyasaus eller appelsinsaft, men fulgte ellers oppskriften. Ble kjempegod! :-D Men det er jammen meg ikke lett å få det til uten klumper. Det lå igjen klumper på bunnen av kasserollen, men heldigvis kom det ingen i sausnebbet.Jeg ville varmet opp stekeskyen i en gryte og spedd med meljevning (mel+vann) og kokt opp til ønsket konsistens.
Så ville jeg smakt til med salt og pepper, mulig litt soyasaus, og appelsinsaft er godt til kalkun! Så en skvett fløte i tilslutt. Fløte er viktig!![]()
Den sausen er knallgodHadde ikke soyasaus eller appelsinsaft, men fulgte ellers oppskriften. Ble kjempegod! :-D Men det er jammen meg ikke lett å få det til uten klumper. Det lå igjen klumper på bunnen av kasserollen, men heldigvis kom det ingen i sausnebbet.
Den sausen er knallgodbest med kraft. Et tips er å sile sausen så slipper man småklumper
![]()
Kan noen gi meg en oppskrift på saus til kalkun? Vi har stekesjy vi kan bruke, ikke laget på innmaten.
Kan jeg lage saus på smør og mel, og så spe med stekesjy, eller trenger jeg f.eks. Fløte i tillegg?
Hadde ikke soyasaus eller appelsinsaft, men fulgte ellers oppskriften. Ble kjempegod! :-D Men det er jammen meg ikke lett å få det til uten klumper. Det lå igjen klumper på bunnen av kasserollen, men heldigvis kom det ingen i sausnebbet.
Signerer. Spiser lite kalkun her, men foretrekker med brunsaus og sky.Eg lagar brun saus med sjyen som base. Lurt å bruke litt vatn også. Synes eg![]()
Godt tips. Men lettere med potetmeljevning. Daslipper man klumperJeg ville varmet opp stekeskyen i en gryte og spedd med meljevning (mel+vann) og kokt opp til ønsket konsistens.
Så ville jeg smakt til med salt og pepper, mulig litt soyasaus, og appelsinsaft er godt til kalkun! Så en skvett fløte i tilslutt. Fløte er viktig!![]()
En gei huskeregel:Så bra at den ble god!
Et annet tips for å unngå melklumper er å bruke en sånn "shaker" (som en bruker når en lager drinker o.l.) Jeg har en Tupperware.. så tar jeg bare sky/vann og mel i denne og rister som en galDa blir jevningen jevn og fin.