Saus til biff

Peppersaus, fløtesaus, soppsaus eller bernaise. :)

Hvilken saus har dere til?
Når dere har spist et annet sted enn hjemme, hvilken type saus er den beste dere har fått servert?

Jeg er lei de vi pleier å ha og trenger inspirasjon.
Chimichurri, rødvinsaus eller gorgonzolasaus er noen av favorittene til biff her i huset :) Ellers har vi faktisk også prøvd oss på en god, gammeldags bearnaise nylig også, det var mye bedre enn jeg husket det som fra da det var in på 90-tallet :P

vi pleier bruke tror sin kantarell- og sjampinjongsaus. steker vi sjampinjonger til :) alternativt peppersaus - da steker vi ikke sopp til :)

Musemor gjør jo alt fra grunnen. Så jeg googlet litt og peppersaus kan være så mangt.
Jeg er sånn Toro-jukser og tebker derfor ikke på frisk grønn pepper og sånn

Men kunne tenkt meg en brun saus basert på sjy/fond og med litt fløte, og alrså både malt og hel pepper. Sort og tørket :-)

Berne, pepper eller rødvinsaus

Peppersaus om vi spiser ute, hjemme har vi stort sett fløtegratinerte poteter og da trenger jeg ikke saus. Har vi ikke det lager vi enkel fløtesaus. Heller fløte i panna med stekefettet, har i litt soyasaus og pepper.
Fløtesaus lager vi også sånn! Kjempegodt til biff:D

Bernaise er det eneste jeg liker av sauser til biff. Peppersaus synes jeg er forferdelig, rødvinssaus kan til nød gå an, men det er mer OK og jeg synes det ødelegger biffen :p

jeg har noen ganger bare cheddarost paa biffen ogsaa pomfri, salat og dressing til :) synes det er kjempe godt :)

Bruker sjelden saus. Soppstuing er godt til.

Back
Topp