Saus til biff

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Hvilken saus har dere til?
Når dere har spist et annet sted enn hjemme, hvilken type saus er den beste dere har fått servert?

Jeg er lei de vi pleier å ha og trenger inspirasjon.

Peppersaus er standard her i hus. Ofte har jeg oppi sopp, mer krydder og sjyen fra biffen.

Pleier å ha sjysaus eller bernaise, men syns det er veldig godt med whiskeysaus til!

Vi synes Jacobs Utvalgte Peppersaus er knallgod til biff :)
Tror ikke jeg har spist biff hos andre :p På restaurant er det vel gjerne peppersaus eller bearnaise jeg har vært borti.

Jeg foretrekker en form for peppersaus eller rett og slett stekefettet (da lager jeg ekstra av det på et vis. Og med godt med pepper på biffen blir det pepperfett....

Jeg jukser og lager ikke fra grunnen...

Jeg lager ikke biff, men har fått servert det med en knallgod soppsaus til.

Toro sin som jeg bare tar ekstra i. (Peppersausen)

Ekstra krydder, litt fløte, sjyen fra biffen, stekt sopp. Snadder! :D

Elsker gorgonzolasaus til biffen, det er knallgodt. Med rødvinssaus på en god nr to og peppersaus på nr tre tenker jeg.

Peppersaus om vi spiser ute, hjemme har vi stort sett fløtegratinerte poteter og da trenger jeg ikke saus. Har vi ikke det lager vi enkel fløtesaus. Heller fløte i panna med stekefettet, har i litt soyasaus og pepper.

Vi lager bearnaisedip som variasjon. En kald blanding av kesam og litt bearnaisepulver fra knorr. Kjempegodt og en supergod variasjon til biff. :)

Back
Topp