Saueskinn - barnas hus

spispilladisjøl

Gift med forumet
Vasker dere det før bruk ? 

Jeg er så i tvil om jeg skal vaske de eller ikke. Harhatt de ute til lufting, men vet ikke hvor mye nytte det gjør.. Er så redd de skal bli helt stygge, har aldri vaska slike før [8|]

Har vasket det langhåra fra barnas hus. greide det me kam etterpå, så ble ikke kjempestygg :p

ORIGINAL: Frøken Lillan

nei, samme her.. Jeg har vasket det andre saueskinnet mitt som jeg har i sofa, det ble kjempe stygt. så vet liksom ikke om jeg allerede før bruk vil ødelegge et til =P (skal sies at dette ikke er babyskinn og er langhåret da, men alikvell)

Jeg har et langhåra jeg skal bruke til babyen, men da har han jo på seg klær, og under hodet skal jeg ha gulpeklut, så ikke han "drukner" i hårene.. Så tror ikke jeg vasker det helt enda.. Kanskje vente til det kommer litt bajs eller gulp og det vaskes[8D][:-]

Nei.. Da kom jeg frem til en beslutning hvertfall..

jeg vasket mitt med en shampo sak jeg fikk når jeg kjøpte skinnet, i vaskemaskinen på ullprogram.. og etter de tørket støvsugde jeg det godt å banket det for å få bort alle de løse hårene.. dette var  da et korthåret skinn..

mann får kjøpt egen shampo til de babyskinna jeg har ikke vasket mine to baby skinn (et langhåret og etkort håret) det han ute til lufting i 2 uker i høst på det kaldeste men har et langhåret ikea skinn som skal i vugga det har jeg vasket mange ganger på ull program med milo og en dråpe skyllemiddel hengt det til tørk og da ble det helt vanlig igjen etterpå når jeg brukte en kjukk hårbørste på det .....

Jeg fikk beskjed om å støvsuge det og riste det godt... Men jeg anbefaler korthåret ( + jeg tror du mener LAM [:D]) sau skal vi ikke bruke nemlig..

ORIGINAL: Frøken Lillan

ORIGINAL: Neana

Jeg er så i tvil om jeg skal vaske de eller ikke. Harhatt de ute til lufting, men vet ikke hvor mye nytte det gjør.. Er så redd de skal bli helt stygge, har aldri vaska slike før [8|]

http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=22442840

Hmm.. Må kanskje få tak i sånn ull-shampo da! Så tar jeg det etterhvert som det trengs.. [:)]

Nei, jeg skal ikke vaske mitt før bruk. Kjøpte det langhåra. Har hengt og lufta seg et par uker på soverommet inntil nå. Ang vask så blir det ullvask på maskin med milo og etterpå så børster jeg det med hundebørste - da blir de like fine som nye!! Genialt å ha dersom du liker lammeskinn. Jeg har puter og skinn ellers i stua og. I dyrebutikken vet de hvilken som funker til lammeskinn [:)]

De burde vaskes med en shampoo som hører til... Har ett fra 2001, vasket MANGE ganger på ull vask 30 grader - like fint [;)]

Har også ett langhåret - VIKTIG !!! Børstes etter vask, hvis ikke kan babyen få lammehår i munn!!!

Det er ikke nødvendig å vaske det når det er nykjøpt,
men etterhvert anbefales det jo å vaske det sånn innimellom-
som alt anet babyen/barnet skal ligge på.

Med lammeskinn shampo selvsagt!

Har ikkje kjøpt lammeskinn denne gangen. Men hadde til vesla når ho var baby.

Bestemor mi forklarte at jeg skulle riste det godt, og legge det i frysern over natta.
Dette skulle ta knekken på basselusskene[:)]

jeg har mitt i vasken nå på 30 grader. kan si om d funker el ikke når jeg er ferdig[8D] fikk også beskjed om å ta d i tørkettrommelen etterpå for å beholde luftigheten i d. så da tenkte jeg å prøve.. men dette er ikke nyinnkjøpt nå, så hvis d ikke funker får jeg kjøpe et nytt[8D]

Hvorfor er det viktig med lam og ikke med sau?

Nå har jeg vasket mitt i maskin på 30 grader med milo, tørket det i tørkettrommelen og børstet d (helt til det ikke kom mer lo på børsten). og nå ser det ut som nytt[:D] så det gikk helt fint!!!!

Back
Topp