Tenkte det samme. Mange spør hvordan fødselen gikk. Jeg svarer nei det endte i keisersnitt. Folk sier da "å det var synd" eller lignende. Jeg synes det er skikkelig dritt å ikke kunne få føde, det er egentlig veldig sårt. Men blir ikke satt ut eller fornærmet av den grunn. Er jo bare enig med de...det var jo synd."Hvordan var fødselen?" er jo et spørsmål mange stiller. Kanskje ikke fremmede, men jeg ville i så fall sagt det gikk fint. Også ferdig med det. Man behøver ikke gå inn på detaljer, og jeg tror nok jeg er mer åpen enn mange siden jeg ikke syns det er fornærmende å bli spurt on slike ting. Syns det er hyggelig at folk slår av en prat. Om jeg ikke vil gå inn på detaljer, så svarer jeg bare kort og enkelt. Tror ikke alle som spør gjør det fordi de er noen duster. Alle har sine grenser, og for en som er mer åpen enn andre kan det være naturlig å spørre. Finnes ingen fasit, og heller ikke "men det burde alle vite at man ikke skal spørre om" håndbok.![]()
Tror det er som når folk spør "hvordan går det?". Folk forventer bare at du svarer "bra" og kanskje kort og overfladisk noe mer, men ingen detaljer.