Satt ut :P

EJ

❤️ Februar 14's Miss Gravid ❤️
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡ Maibarna ♡
Var på shopping i går med twinsa. Det kjem ei dame bort, på rundt 55 år og spør om kan få sjå. Sjølvsagt svarar eg og lar ho sjå på dei.
"Nei så nydelige! Kor gamle er dei?" spør ho.
"Jo takk, dei er 23 dagar for å vera nøyaktig."
"Jøss, da er du ganske sprek som er så oppegåande så raskt. Og det etter tvillingfødsel!"
No på dette tidspunktet så er eg da litt stolt av meg sjølv ;) Også kjem det, spm som er litt overraskande:
"Og korleis går det med amminga??"
Vart så overraska at eg klarte ikkje å svare noko anna enn: Vel, dei vil ikkje suge pupp, så eg pumpar meg.
Ho vart litt overraska over svaret og det såg ut som ho sjølv innsåg kva ho hadde spørt om, så ho sa raskt lykke til med alt og forsvant :P

Med Jr fekk eg aldri eit slikt spm...

Folk eier ikke skam. Det er helt utrolig hva noen tillater seg å spørre om bare fordi man har med seg en barnevogn!

Spesielt... Men kan jo være at genuin interesse for fødsel og amming også da, ikke nødvendigvis for å være nysgjerrig. Men er jo rart å spørre fremmede om så intime spørsmål. ;)

Spesielt... Men kan jo være at genuin interesse for fødsel og amming også da, ikke nødvendigvis for å være nysgjerrig. Men er jo rart å spørre fremmede om så intime spørsmål. ;)

Joda, har ikkje noko problem med slike spm, men vart tatt på senga av det :P Første gong eg er blitt spørt om det av fremmed folk :P

For meg er ikke dette et intimt spørsmål. Det er mating av et barn. Er vel ikke unaturlig å tenke at amming av to og amming av en er forskjellig og at det bare er genuin interesse? Tror folk var litt mer avslappet før enn nå, merker jo det mtp at det er godt voksne og eldre som gjerne stiller slike spørsmål. Men vi gjør det jo til hverandre vi også her inne, på generelt er mange fremmede for hverandre, og det kan fort komme spørsmål som amming, så vel som andre enda mer intime ting. Ville ikke tenkt så mye over det...

Må innrømme at jeg er nysgjerrig på hvordan det er å amme to. Kunne kanskje spurt også :p bare fordi jeg er opptatt av sånt da og faktisk lurer på hvordan det er i f t å amme 1 barn

Jeg hadde blitt satt ut:-) abdolutt ett intimspørsmål for meg,som jeg ikke syns dama i gata har noe med.Vi er forskjrllige som på alt annet:-p her inne er vi jo alle i samme gata liksom

For meg er ikke dette et intimt spørsmål. Det er mating av et barn. Er vel ikke unaturlig å tenke at amming av to og amming av en er forskjellig og at det bare er genuin interesse? Tror folk var litt mer avslappet før enn nå, merker jo det mtp at det er godt voksne og eldre som gjerne stiller slike spørsmål. Men vi gjør det jo til hverandre vi også her inne, på generelt er mange fremmede for hverandre, og det kan fort komme spørsmål som amming, så vel som andre enda mer intime ting. Ville ikke tenkt så mye over det...

Synes det er veldig stor forskjell på oss her inne fordi vi kjenner kvarandre no eller så er vi 100% fremmed for kvarandre.

Må innrømme at jeg er nysgjerrig på hvordan det er å amme to. Kunne kanskje spurt også :p bare fordi jeg er opptatt av sånt da og faktisk lurer på hvordan det er i f t å amme 1 barn

Det er ingen forskjell faktisk ;) Berre ein ekstra mage å mette. Litt spesielt første gong eg prøvde dobbeltamming - to stk ein måtte passe på låg riktig osv...
Men no er eg i den posisjonen der eg ikkje ammar, men gir flaske. Også pumpar eg meg for å opprettholde produksjon. Men er usikker på kor lenge eg kjem til å halda på slik. Er ein god del meir arbeid og eg er sliten.
Men trur kanskje det kan vera årsaken til at eg vart så overraska. Ligger ikkje i min natur å "ikkje mestre" detta med amming. Men jenten klare ikkje å suge bra nok :( I løpe av 20 min på puppen så drikker dei fortsatt ei flaske etterpå :(

Åja sånn ja. Ja da kan vel kanskje alle spørsmål uansett tema bli sårt uten at det er intimt sånn kroppsmessig.

Hvis du ønsker å få til amming igjen så kan det godt hende det er mulig. Det er jo ikke du som ikke mestrer det, men babyene som ikke har lært seg ennå. Og det er jo ikke så rart. De er jo født før termin så det er jo vanlig at de er svakere og sliter med teknikken. Eldste gjorde også det, gikk seg til etterhvert. De vil jo også bli vant til flaske. Men herregud med to stykker kan man jo ikke drive å koppmate. Da gjør man vel ikke annet :p Synes du er flink som pumper jeg!!! :) Det er jo dobbelt opp med først pumping og så mating, og så ganger to!

Syns jeg fikk spørsmål om det hele tiden jeg, både av kjente og mindre kjente. Tror aldri noen fremmede stoppet meg for å se på han, så fikk aldri spm av de heller :p

Åja sånn ja. Ja da kan vel kanskje alle spørsmål uansett tema bli sårt uten at det er intimt sånn kroppsmessig.

Hvis du ønsker å få til amming igjen så kan det godt hende det er mulig. Det er jo ikke du som ikke mestrer det, men babyene som ikke har lært seg ennå. Og det er jo ikke så rart. De er jo født før termin så det er jo vanlig at de er svakere og sliter med teknikken. Eldste gjorde også det, gikk seg til etterhvert. De vil jo også bli vant til flaske. Men herregud med to stykker kan man jo ikke drive å koppmate. Da gjør man vel ikke annet :p Synes du er flink som pumper jeg!!! :) Det er jo dobbelt opp med først pumping og så mating, og så ganger to!

Det kan det, vil tru det kjem heilt an på kven du spør. Nokon sin intimgrense kan vera ganske "kort" mens andre er ganske lang.
Eg har jo null problem med å snakke om mitt sexliv til dikka eller andre venner. Har vist videoen av fødselen til ei vennine uten stress.
Men om det er eit litt sårt tema, trur eg at det er enklare å nå grensa si.

Å koppe dei har vore uaktuelt. Tar for lang tid... Så dei har fått flaske.
Athea reagerar på noko slik at ho får berre erstatning no. Nettopp fått kjøpt den nutramigen og håpar den har effekt. Anna får prøva seg litt innimellom på puppen.

Da jeg var ute blant folk og vesla fikk flaske, så fikk jeg masse råd fra litt eldre kvinner. Det virket som om alle de viste hva jeg måtte gjøre for å få mer melk og hvordan jeg skulle få henne til å suge skikkelig.

Jeg synes nesten det var enklere å få spørsmål om det fra fremmede, bryr meg ikke så mye om hva de tenker. Men synes faktisk det var litt flaut når onkelen min spurte like etter fødselen.
Jeg er mer komfortabel med det nå.

Jeg opplevde ikke at folk spurte meg om ammingen, det var vel heller jeg som eventuelt nevnte det før det ble spørsmål. Jeg er ikke vant til at fremmede folk snakker til meg i utgangspunktet, og hvis en helt fremmed person hadde stilt meg det spørsmålet hadde jeg blitt både satt ut og irritert.

Synes det er veldig stor forskjell på oss her inne fordi vi kjenner kvarandre no eller så er vi 100% fremmed for kvarandre.

Det er ingen forskjell faktisk ;) Berre ein ekstra mage å mette. Litt spesielt første gong eg prøvde dobbeltamming - to stk ein måtte passe på låg riktig osv...
Men no er eg i den posisjonen der eg ikkje ammar, men gir flaske. Også pumpar eg meg for å opprettholde produksjon. Men er usikker på kor lenge eg kjem til å halda på slik. Er ein god del meir arbeid og eg er sliten.
Men trur kanskje det kan vera årsaken til at eg vart så overraska. Ligger ikkje i min natur å "ikkje mestre" detta med amming. Men jenten klare ikkje å suge bra nok :( I løpe av 20 min på puppen så drikker dei fortsatt ei flaske etterpå :(
Da skjønner jeg at du blir satt ut, ja. Men jeg tenker det er vanskelig nok å amme ett barn, så at man ikke orker å pumpe til to har jeg stooor forståelse for. Ingen har noe med det heller :) Jeg har alltid tenkt at jeg ikke kunne klart å amme to barn, så du skal være stolt av at du har fått det til litt, og at du pumper. Det viktigste er jo at de får mat. Om det er fra pupp eller flaske (erstattning) spiller ingen rolle. Flinke deg! ❤️

Jeg tar av meg hatten for deg, urolig at du holder ut med pumping enda! Jeg pumpa to ganger i døgnet ca, og syns det var mye styr med koking.

Folk eier ingen grenser når de ser baby eller gravide. Dessverre i mane tilfeller.. :/

Sent from my iPhone using BV Forum

For en ting å spørre om!!!!

At amming er en naturlig ting er jo greit nok... Det er det jo. Men jeg hadde ikke følt meg komfortabel med at fremmede folk kom bort og spurte meg om hvordan det gikk med ammingen, om jeg bare hadde en eller om jeg hadde tvillinger spiller ingen rolle.

Skulle jeg for eks begynt å legge ut at pga soppinfeksjon så gikk det ikke så bra med ammingen min, og på grunn av gulsot tok det lang tid å få melk fordi hun stadig sovnet... Altså jeg syns det blir litt vel personlig å stå og snakke med fremmede om! Det får da være grenser!

Dessuten når man spør om sånne ting så forutsettes det jo at man faktisk har prøvd å amme eller at man ammer. Det er ikke alle som vil eller får det til. Jeg syns ikke det spørsmålet passer i noen settinger uansett hvor forbanna nysgjerrig man er. Skulle man spurt hvordan det var å føde to stk da, i samme slengen?!

For en ting å spørre om!!!!

At amming er en naturlig ting er jo greit nok... Det er det jo. Men jeg hadde ikke følt meg komfortabel med at fremmede folk kom bort og spurte meg om hvordan det gikk med ammingen, om jeg bare hadde en eller om jeg hadde tvillinger spiller ingen rolle.

Skulle jeg for eks begynt å legge ut at pga soppinfeksjon så gikk det ikke så bra med ammingen min, og på grunn av gulsot tok det lang tid å få melk fordi hun stadig sovnet... Altså jeg syns det blir litt vel personlig å stå og snakke med fremmede om! Det får da være grenser!

Dessuten når man spør om sånne ting så forutsettes det jo at man faktisk har prøvd å amme eller at man ammer. Det er ikke alle som vil eller får det til. Jeg syns ikke det spørsmålet passer i noen settinger uansett hvor forbanna nysgjerrig man er. Skulle man spurt hvordan det var å føde to stk da, i samme slengen?!
"Hvordan var fødselen?" er jo et spørsmål mange stiller. Kanskje ikke fremmede, men jeg ville i så fall sagt det gikk fint. Også ferdig med det. Man behøver ikke gå inn på detaljer, og jeg tror nok jeg er mer åpen enn mange siden jeg ikke syns det er fornærmende å bli spurt on slike ting. Syns det er hyggelig at folk slår av en prat. Om jeg ikke vil gå inn på detaljer, så svarer jeg bare kort og enkelt. Tror ikke alle som spør gjør det fordi de er noen duster. Alle har sine grenser, og for en som er mer åpen enn andre kan det være naturlig å spørre. Finnes ingen fasit, og heller ikke "men det burde alle vite at man ikke skal spørre om" håndbok. :)

"Hvordan var fødselen?" er jo et spørsmål mange stiller. Kanskje ikke fremmede, men jeg ville i så fall sagt det gikk fint. Også ferdig med det. Man behøver ikke gå inn på detaljer, og jeg tror nok jeg er mer åpen enn mange siden jeg ikke syns det er fornærmende å bli spurt on slike ting. Syns det er hyggelig at folk slår av en prat. Om jeg ikke vil gå inn på detaljer, så svarer jeg bare kort og enkelt. Tror ikke alle som spør gjør det fordi de er noen duster. Alle har sine grenser, og for en som er mer åpen enn andre kan det være naturlig å spørre. Finnes ingen fasit, og heller ikke "men det burde alle vite at man ikke skal spørre om" håndbok. :)
Nei dessverre fins det ikke en sånn håndbok. Skulle gjerne levert ut en slik en! Poenget er at for mange kan amming og fødsel være et sårt tema, men man kan selvfølgelig velge å svare kort så kanskje de tar poenget. Jeg hadde blitt ganske satt ut hvis fremmede folk hadde begynt å spørre meg om sånt.

Back
Topp