Satt tilbake - solskinnshistorier

Jeg gikk gjennom hele svangerskapet med et barn som ifølge UL var 6 dager mindre enn han skulle være, gitt at vi var helt sikre på datoene for befruktning. Fikk beskjed om at dersom det ikke hadde vært IVF, ville jeg blitt satt tilbake en uke. Iht. nye retningslinjer settes termindato etter IVF-dato for befruktning uansett hva UL viser.

Har egentlig ikke fått noen god forklaring på at embryoet "tok seg en pause" (jeg fikk først konstantert blighted ovum - de så ikke noe embryo i uke 7. Var til og med inne på sykehuset i uke 8 for å sette igang aborten, da de plutselig konstanterte hjerteslag) og deretter utviklet seg jevnt på en lavere persentil men bra iht. egen kurve, men det var heldigvis ikke et helt ukjent fenomen i følge sykehuset. Det viktigste for sykehuset gjennom hele graviditeten syntes å være friske hjerteslag, ettersom dette "trumfer all annen informasjon" iht. jordmor der.

Fødte en frisk og fin gutt. Hadde dog behov for igangsettelse og til slutt keisersnitt - seks dager over "termin" og da på datoen ifølge ultralydterminen.

Back
Topp