Satt tilbake - solskinnshistorier

Lykkelitenn

Bli kjent med forumet
Har noen blitt satt tilbake i uke 6/7, 5-7 dager hvor et har gått fint? Hvor dere også har vært sikre på eggløsning med el tester og graviditetstest relativt kort tid etterpå.

Har forberedt meg på det verste da jeg har gjennomgått dette noen ganger siste året nå, men ønsker bare positive historier nå for å holde håpet oppe den neste uken.

Anyone?

Har noen blitt satt tilbake i uke 6/7, 5-7 dager hvor et har gått fint? Hvor dere også har vært sikre på eggløsning med el tester og graviditetstest relativt kort tid etterpå.

Har forberedt meg på det verste da jeg har gjennomgått dette noen ganger siste året nå, men ønsker bare positive historier nå for å holde håpet oppe den neste uken.

Anyone?
Ingen erfaring med å bli satt så langt tilbake, men ble satt 3 dager tilbake med ivf. Jeg ble veldig bekymret fordi jeg kan ikke ha bomma på eggløsning. Satt tilbake fra 7+1 til 6+5. Neste ultralyd 9+0 var baby akkurat der den skulle være. Hvis så store vekstavvik bare kan forsvinne/være helt normalt, så tenker jeg 5 dager avvik kan være greit hvis man har bommet en dag eller to på eggløsning. Dessuten kan jo egget kanskje ha festet seg litt sent?

Hvor tidlig testet du positivt? ❤️

Godt å høre at du tenker slik! Fikk positiv test 9 dpo så er begrenset hvor sent det kan ha festet seg. Har dog fått positiv test så tidlig som 6dpo før.

Anyone?
Jeg ble satt tilbake med 5 dager. Trodde jeg skulle være 7+1, men var bare 6+3. Jeg testet etter EL og fikk positiv test på ettermiddagen 10 dpo etter mine beregninger. Ble dermed kjempe engstelig for at det var noe galt. På neste ultralyd jeg var på ble jeg satt frem 4 dager. Så når det er såpass tidlig så kan de vokse litt i rykk og napp + at på målingene er det snakk om millimeter, som kan utgjøre stor forskjell på målingene. Måler man litt feil så kan det dermed bli noen dager i + eller -. Jeg ble satt en dag tilbake på ultralyden i forrige uke og (sliter med blødninger dermed så mange ultralyder så langt). Er spent på hva jeg måles til på TOUL på fredag :) Men alt går heldigvis bra så langt. Krysser fingrene for deg :Heartpink

Jeg ble satt mye tilbake med mitt 2020 barn, men veit ikke når EL var da. Svarer da jeg vet ul termin var feil, hvorfor jeg vet det? Ifølge ul termin, testet jeg positiv for graviditet samme dag som jeg tydeligvis skal ha blitt befruktet. Dette mente jordmor var falskt positive tester selv om jeg hadde flere av de. Da hun ble født 4 dager før ul termin var hun 3,8 og stor og de som tok imot tenker også hun var på overtid.

Edit: ser jeg ikke svarte 100% på spørsmål, og beklager for det! Gravidhjernen leste ikke 100% :bag:

Anyone?
Var det hjerteslag da?

Var det hjerteslag da?
Ja, det var hjerteslag :D i følge gyn på sykehuset så alt fint ut, og burde i utgangspunktet slått meg til ro med det. Men når jeg er sikker på el og blir satt så langt tilbake så klarer jeg dessverre ikke stole på fagfolkene heller.

Jeg ble satt mye tilbake med mitt 2020 barn, men veit ikke når EL var da. Svarer da jeg vet ul termin var feil, hvorfor jeg vet det? Ifølge ul termin, testet jeg positiv for graviditet samme dag som jeg tydeligvis skal ha blitt befruktet. Dette mente jordmor var falskt positive tester selv om jeg hadde flere av de. Da hun ble født 4 dager før ul termin var hun 3,8 og stor og de som tok imot tenker også hun var på overtid.

Edit: ser jeg ikke svarte 100% på spørsmål, og beklager for det! Gravidhjernen leste ikke 100% :bag:
Det viser jo at de kan være sikre i sin sak, men likevel ta feil. Takk for svar :D

Ja, det var hjerteslag :D i følge gyn på sykehuset så alt fint ut, og burde i utgangspunktet slått meg til ro med det. Men når jeg er sikker på el og blir satt så langt tilbake så klarer jeg dessverre ikke stole på fagfolkene heller.
Skjønner deg godt, men det er fort gjort at man bommer likevel på et par dager og plutselig ble det ikke blastocyst før dag 6 også begynte det ikke feste seg før litt senere. Det er også veldig vanlig å måle litt feil når embryo er så knøttlite. Jeg ville ikke vært bekymra så lenge det var hjerteslag og det ikke er andre ting som indikerer at noe er galt :)

Godt å høre at du tenker slik! Fikk positiv test 9 dpo så er begrenset hvor sent det kan ha festet seg. Har dog fått positiv test så tidlig som 6dpo før.
Og det er faktisk ikke mulig så det høres ut for meg at du har bomma litt på eggløsningstidspunkt før også ;)

Med nr. 2 fikk jeg positiv test 7(!!) dpo. Ultralyd 6+5, gyn mente jeg var 5+5. Neste gang ble jeg målt tre dager kortere enn jeg var etter eggløsning, og termin ble også satt til tre dager kortere (rart når man tester positivt 7dpo :hilarious:). Men det gikk fint!

Og det er faktisk ikke mulig så det høres ut for meg at du har bomma litt på eggløsningstidspunkt før også ;)
Har testet etter el, så temmelig sikker på det :) Til og med fått dette bekreftet av privat gyn som jeg har gått til hver mnd siste året og gjennom 4 SA. Så det er nok mulig ;)

Med nr. 2 fikk jeg positiv test 7(!!) dpo. Ultralyd 6+5, gyn mente jeg var 5+5. Neste gang ble jeg målt tre dager kortere enn jeg var etter eggløsning, og termin ble også satt til tre dager kortere (rart når man tester positivt 7dpo :hilarious:). Men det gikk fint!
Godt å høre en slik historie! Sånn kan det gå :happy: Bra det gikk fint!

Har testet etter el, så temmelig sikker på det :) Til og med fått dette bekreftet av privat gyn som jeg har gått til hver mnd siste året og gjennom 4 SA. Så det er nok mulig ;)
Men egget blir ikke blastocyst før tidligs dag 5 og begynner implantasjonsprosess dag 6. Ikke engang blodprøve ville kunne sett en positiv graviditet 6 dager etter befruktning?

Men egget blir ikke blastocyst før tidligs dag 5 og begynner implantasjonsprosess dag 6. Ikke engang blodprøve ville kunne sett en positiv graviditet 6 dager etter befruktning?
Du får si hva du mener er rett. Jeg vet hva som var rett her i mitt tilfelle, også bruker jeg ikke mer tid på dette :)

I 2019 ble jeg satt mye tilbake på OUL, mens termin 5/1 men de mente 18/1. Iforhold til EL test og pos hcg test var ikke 18/1 mulig…
Ble satt igang 1/1 fordi de mente babyen var for stor plutselig, men da hun kom til 4/1 endret de mening ang termin og att den måtte være 5/1 allikevel. De vokser jo veldig i rykk og napp istarten.

I 2019 ble jeg satt mye tilbake på OUL, mens termin 5/1 men de mente 18/1. Iforhold til EL test og pos hcg test var ikke 18/1 mulig…
Ble satt igang 1/1 fordi de mente babyen var for stor plutselig, men da hun kom til 4/1 endret de mening ang termin og att den måtte være 5/1 allikevel. De vokser jo veldig i rykk og napp istarten.
Det er så merkelig hvordan termin settes, overhode ingen dialog med kvinnen.

Jeg har hatt ivf de siste to gangene. Og til tross for 100% sikker termin, så har de ment at babyene har vært mindre enn terminen skulle tilsi.
Så tidlig i graviditeten, så går det på mm-mål. Og i tillegg er utviklingen litt i rykk og napp helt i starten. Dette gjør at selv med 100% sikker termin, så kan man fort bomme på 5 dager uten at noe er galt.

Back
Topp