uffda [:(]
Svangerskapsdepresjon skal de ta på alvor!! Snakk med dem på neste kontroll, eller ta det opp under fødselen. Jeg ble veldig nedfor etter forrige fødsel, men det var mest fordi jeg var konstant trøtt og spiste for lite, samt at det var totalt omveltning i livene til meg og min samboer. Vi hadde hver vår måte å takle forandringene på...
Jeg spurte legen på 6ukers kontrollen om han hadde noe råd mot fødselsdepresjonen, men han tok heller ikke meg noe særlig på alvor. Men begynte å ta ekstra tilskudd av b-vitaminer, og etter en god stund ble det bedre. Hva som gjorde alt bedre kan være så mangt egentlig. Men det jeg vil frem til, er at det blir bedre med tiden (enn hvor dumt det kan høres ut akkutat nå...). Men b-vitaminer er veldig fin for nervesystemet hvertfall, og mange anbefaler litt ekstra tilskudd av det før fødselen og videre etter fødselen slik at kroppen ikke skal tære på reservene.
*God bedring lindaen*
Dette skal vi greie! Angående fødselsangst, må du snakke med sykehuset slik at du har det klar hvordan du vil ha det. Du har krav på epidural f.eks, det tar bort smertene, du kan få lystgass som tar vekk endel av angsten (du blir i skikkelig humør av det), du kan få akupunktur (hvis jordmødrene har lært det der du skal føde) som demper noe av smerten, og du har rett til å få ta med deg noen under fødselen.
Dersom du har hørt skrekkhistorier fra andre fødsler, skal du lukke ørene og ikke bry deg om det de sier. Din fødsel blir uansett ikke lik deres historie.
*klem*