Satt heeeeeeeeelt på spissen....

Febbis

Gift med forumet
Hvis jeg er alenemor, og x-en (faren til barna) kommer hit og vi har litt x-sex og han blir over natta.
Så har jeg snyltet til meg alenemorstønader?[8|]

Men hvis jeg har meg med hvem som helst annen kar i denne verden, så er det greit? Da har jeg rett på os? 

nei, da har du ikke snyltet med stønadene, men om BF stepper inn med betalinger av ymse slag, utover farsbidrag, da er det snylting. Snakker ikke om ting til barnet, da barnet er begges ansvar å sørge for, men husleier, strøm og diverse andre regninger, som da mor får stønader for å betale, for at hun er alenemor[;)]

ORIGINAL: Febbis

Hvis jeg er alenemor, og x-en (faren til barna) kommer hit og vi har litt x-sex og han blir over natta.
Så har jeg snyltet til meg alenemorstønader?[8|]

Men hvis jeg har meg med hvem som helst annen kar i denne verden, så er det greit? Da har jeg rett på os? 

Nei!

Du har lov å være kjæreste med barnefar, så sant dere ikke har felles økonomi!
Dvs han kan sove hos deg i hytt og gevær, men de sier vel at om han sover hos deg mer enn 3 netter i uken så kan de korte inn på stønaden.

Han skal ikke bidra økonomisk i din husholdningsøkonomi, det er derfor NAV gjør det!

det er opp til NAV å vurdere, men nei, en har ikke lov å ha bf på overnatting eller ha ett kjærestelignende forhold...grunnen til dette er for at det skal være lettere å ta snyltere, men er en ærlig ovenfor NAV så vurderer de hvert enkelt tilfelle
hvilken som helst annen fyr kan du faktisk og være samboer med ett år før du mister stønader

Tror du trygt kan ha det med eksen en natt eller to i løpet av et år, men NAV vil nok helst vite det om han kjøper melk og brød tre ganger i uka, og i tillegg har barberhøvel og tannbørste på badet.

Finner du en du ikke har barn med derimot, da kan du humpe løs så mye du vil i et helt år fra han flytter inn, til dere gifter dere eller til dere får felles barn.

Liver er urettferdig.

Nå vet jeg ikke om dette egentlig tilhører en diskusjonen fra en annen tråd eller noe da, men.

Jeg tenker at hvis han ikke hjelper deg praktisk og økonomisk med barna, så har du rett på stønader selv om dere har sex i blant etter at barna har lagt seg. Hvis han spiser kveldsmat med dere alle og frokost med dere, og dere henger sammen og gjør ting sammen, så synes jeg det blir et større etisk spørsmål.

Han har vel ikke akkurat hjulpet deg med barnet eller bidratt til husholdningen i løpt av den natten..?

Har da vært "uheldig" å gjort dette selv. Ser ikke at det forandrer noe vesentlig, annet enn humøret.

ORIGINAL: Betty Poop

Tror du trygt kan ha det med eksen en natt eller to i løpet av et år, men NAV vil nok helst vite det om han kjøper melk og brød tre ganger i uka, og i tillegg har barberhøvel og tannbørste på badet.

Finner du en du ikke har barn med derimot, da kan du humpe løs så mye du vil i et helt år fra han flytter inn, til dere gifter dere eller til dere får felles barn.

Liver er urettferdig.

Off topic - hva har du gjort med det vakre ansiktet mitt!?! [:o]

Ble bare litt inspirert av en annen tråd, mente jeg leste at faren ikke kunne være under samme tak omtrent, hvertfall ikke over natta.
Lurte på om nav nå har lov til å bestemme hvem man kan ha seg med????

Vel, i følge Nav`s regler er man jo det. Så sykt det enn kan høres. Når man får OS må man jo underette nav om hvor mye og hvilken kontakt man har med barnefar, og om man har kontakt utover overlevering av barna og samtaler angående barna, kan man miste trygden sin. Nav er rar..

ORIGINAL: Lissyjane

Far kan ligge der to netter i uken og ha ett skifte hos deg.

det tror jeg du har rett i.....det er iallefall det jeg også har hørt....

ORIGINAL: Roxanne

ORIGINAL: Betty Poop

Liver er urettferdig.

Off topic - hva har du gjort med det vakre ansiktet mitt!?! [:o]

Det kan ikke være huden min du snakker om, den er glatt som en barnerompe. Hvis det er det arrogante uttrykket mitt du sikter til, så kom det etter et par år på babyverden.no. Helt av seg seg faktisk. Kjenner jeg blir litt misunnelig på at du fortsatt har klart å bevare det naive og troskyldige i deg.

Back
Topp