Satt frem eller tilbake på UL og kjønn

rosalilje

Betatt av forumet
Stjerneskuddene 2024
Dette her blir nok mest bare spekulasjoner, men er bare litt nysgjerrig så derfor spør jeg:happy: Hørte en plass at guttefoster i gjennomsnitt vokser fortere enn jentefoster i starten av svangerskapet. Vet ikke hvor mye det er snakk om. Så lurte jeg på om dere har sett noen sammenheng mellom kjønn og hvor vidt dere ble satt frem eller tilbake på UL?

På TUL her ble fosteret målt til flere dager lengre enn det jeg forventet i forhold til når jeg fikk eggløsning. Tar tempen så vet sånn ca når det var. Det samme skjedde sist gang, og da var det gutt. Så mistenker kanskje mest at det er gutt denne gangen også…selv om denne teorien kanskje ikke er så veldig til å stole på :hilarious:
 
Last edited:
Ble satt frem 4 dager sist, var gutt. Ble satt frem 3 dager nå, ser ut som det er en gutt til.
 
Ble satt fram 3 dager nå, vet ikke kjønn. Jente sist og ble satt tre dager tilbake
 
Sniker fra september

Kjenner godt syklus og kjenner EL på kroppen, pluss at jeg EL-tester, så har vært ganske sikker på når eggløsning har vært med begge. Stemmer og godt med positive tester 9 og 10 dpo.

Med første ble jeg satt frem 7 dager, var gutt. Med andre ble jeg satt frem 2 dager, venter jente. Så vil si det stemmer ganske bra i mitt tilfelle.
 
Ble satt tilbake med første, var jente. Var akkurat så langt som jeg mente med nr 2, var også jente. På TUL så var jeg like langt på vei som ventet, vet ikke kjønn enda
 
Ble satt tilbake 7 dager sist og det var jente.
Denne gangen satt frem 6 dager men vil ikke vite kjønn. Men veldig følelse på gutt ☺️
 
Første ble jeg satt frem. Nå med andre ingen endring, er samme som menstermin hele veien og jeg vet når jeg hadde eggløsning :D
 
Ivf her så vet nøyaktig befruktning. Fosteret ble målt til 5 dager større på tidlig ul. Venter en jente
Ivf her også. Jeg har og blitt flyttet 2-3 dager lengre frem på begge tidlig ultralydene jeg har vært på. Men jeg trodde ikke vi med ivf skulle flyttes på, eller tar jeg feil? Siden vi vet befruktning og hvor mange dager egget er ved innsett.
 
Ivf her også. Jeg har og blitt flyttet 2-3 dager lengre frem på begge tidlig ultralydene jeg har vært på. Men jeg trodde ikke vi med ivf skulle flyttes på, eller tar jeg feil? Siden vi vet befruktning og hvor mange dager egget er ved innsett.
Termin ble ikke flyttet på. De sa bare at fosteret målte noen dager foran, men de ville ikke flytte på termin likevel!
 
Termin ble ikke flyttet på. De sa bare at fosteret målte noen dager foran, men de ville ikke flytte på termin likevel!
Åja, slik ja. Sist så sa de bare at de skulle fastsette termin min på ordinær ultralyd, men jeg forholder meg bare til min ivf termin jeg da.
 
Dette her blir nok mest bare spekulasjoner, men er bare litt nysgjerrig så derfor spør jeg:happy: Hørte en plass at guttefoster i gjennomsnitt vokser fortere enn jentefoster i starten av svangerskapet. Vet ikke hvor mye det er snakk om. Så lurte jeg på om dere har sett noen sammenheng mellom kjønn og hvor vidt dere ble satt frem eller tilbake på UL?

På TUL her ble fosteret målt til flere dager lengre enn det jeg forventet i forhold til når jeg fikk eggløsning. Tar tempen så vet sånn ca når det var. Det samme skjedde sist gang, og da var det gutt. Så mistenker kanskje mest at det er gutt denne gangen også…selv om denne teorien kanskje ikke er så veldig til å stole på :hilarious:
Nå er dette første min, så har ikke så mye å sammenligne med. Men jeg tok ekstra UL i dag for å få vite kjønnet før ferien (ja finnes ikke tolmodig mor når det kommer til kjønn )

Jeg ble målt til nøyaktig samme termin som
På UL 11+0, i dag er jeg 15+6
Og her ventes det jente. Vet ikke om det er tilfeldig eller ikke. Men her følger hu nøyaktig den vekstfasen hu skal ha ❤️
 
Dytter litt på denne, jeg. Flere som har fått vite kjønn? Hvordan stemmer terminen dere fikk på UL i forhold til egen menstermin/eggløsning?
 
Samme termindato på tul som menstermin. Fikk ikke vite kjønn, men har en følelse på gutt. Gleder meg til oul om 2 uker :Heartred
 
Sniker. Temper og testet for EL, og UL 8+0 og 12+0 stemte med min beregnede EL. På OUL ble jeg flyttet fem dager frem. Ble gutt.
 
Vi visste eggløsning med både ultralyd 2 dager før, el tester samt eggløsningssprøyte, men ble ved to ultralyder i uke 11 og 13 fremsatt 5 dager fra den opprinnelige terminen, så da hadde vi brått termin i januar i steden for. Venter en gutt :)
 
På oul nå ble jeg satt frem 5 dager og venter jente. Jeg vet når jeg hadde eggløsning, men kan jo hende det festa seg tidligere enn antatt? Fikk termin 31/12, men føler liksom at 5/1 er mer riktig uansett, som da er menstermin :smiley-ashamed004
 
Back
Topp