Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Se der ja, bra de har oppdatert.Enig i at brosjyren til Riksen er veldig fin, men anbefaler den sist oppdaterte brosjyren.
http://www.oslo-universitetssykehus...uments/44189 Pasientbrosjyre_290414_PF_OK.pdf
Se der ja, bra de har oppdatert.Håpet resultatene også var oppdatert, men de var de samme da...
Jeg har hatt ICSI nå nettopp( er på rugedag 7) og av de 8 eggene som jeg fikk ut ble fem befruktet. Ett satt inn og venter på svar om de fire andre overlevde til dag fem for så å fryses ned. Sjansene for befruktning er større enn ved IVFdet hadd viisit gang og da ble kun 1 av 7 egg befrukta!
Er sannsynligheten større?? Har ikke dette veldig mye med kvalitet på svømmerne/eggene å gjøre? Altså kvaliteten på disse? Mitt inntrykk er at ivf hvor det er gode svømmere kan ha mye bedre befruktningsresultat enn icsi med dårlig kvalitet på egg/svømmere
Vi har ikke hørt annet enn at sannsynligheten pr statistikk er den samme, men en faktor de ofte peker på er damens alder. Jo yngre, jo bedre.Er sannsynligheten større?? Har ikke dette veldig mye med kvalitet på svømmerne/eggene å gjøre? Altså kvaliteten på disse? Mitt inntrykk er at ivf hvor det er gode svømmere kan ha mye bedre befruktningsresultat enn icsi med dårlig kvalitet på egg/svømmere
Det var nå det legene på St.olavs sa til oss. Nå velger de vel ikke egg/svømmere av dårlig kvalitet heller,men alle sykehus er jo forskjellig... Det har jeg lært her inne
Hos oss finner de ingen feil. Kvaliteten på eggene har vært gode, mannen har gode svømmere. Likevel ble kun ett av sju egg befrukta på IVF mens fem av åtte ved ICSI. Det ble bestemt ICSI ved vårt andre forsøk fordi legene sa at det var større sjanse for flere befruktede eggjeg forteller bare det de sa til oss...
Så bra å høre at dere fikk bedre befruktning med ICSI selv om de ikke fant noe feil hos dere, det gir meg håpHos oss finner de ingen feil. Kvaliteten på eggene har vært gode, mannen har gode svømmere. Likevel ble kun ett av sju egg befrukta på IVF mens fem av åtte ved ICSI. Det ble bestemt ICSI ved vårt andre forsøk fordi legene sa at det var større sjanse for flere befruktede eggjeg forteller bare det de sa til oss...
Hos oss finner de ingen feil. Kvaliteten på eggene har vært gode, mannen har gode svømmere. Likevel ble kun ett av sju egg befrukta på IVF mens fem av åtte ved ICSI. Det ble bestemt ICSI ved vårt andre forsøk fordi legene sa at det var større sjanse for flere befruktede eggjeg forteller bare det de sa til oss...
Da mente de nok at det var større sjanse for befruktning for dere. Hvis ikke hadde de vel valgt ICSI første gang også.
IVF er en bedre prosedyre for å finne beste sædcelle enn at de skal finne den blant millionene, så om egg og sædceller er av god nok kvalitet til å klare naturlig befruktning så øker det sjansen for at man får et embryo som vil fortsette å dele seg. Det er vel derfor det er førstevalg på alle klinikkene dersom man får god befruktning med denne metoden.God befruktning er over 50 % av eggene sa de på Ullevål, og det de forventer ved IVF. Når dere ikke oppnår 50 %, men 1 av 7, så er jo ikke det god befruktning og da er det naturlig at man må bytte metode for da er ikke IVF egnet.