Sanseklut

CeciliaC

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Julikulene 2020
Har kjøpt inn noen nydelige stoffbiter fra Panduro på 3 for 2. Fikk lyst til å lage en sanseklut. Noen her som har laget det, og som har tips?

Har tanker om å dele den i to eller fire, med cellofan i en for knatrelyd, og bjelle i en annen. Må finne noe stoff i annen tekstur også, kanskje myk fleece på baksiden, og kanskje en rute med cordfløyel i tillegg til bomullsstoff på framsiden? Hmm :-) Har også kjøpt inn bånd i forskjellige farger for å feste litt hiten og diten.

Det må kunne vaskes.. Kan bjeller vaskes forresten? Hva annet kan være kjekt å ha inni? Eller utenpå?

Gleder meg til å lage, moro :-D

Så kjekt :)
Finnes jo små plastikk ting som du har inni som lager en skvike-lyd, de vil jeg tro kan vaskes :) kanskje sy på en stor knapp, bare feste den ekstra, ekstra godt på ;)

Haha, tror ikke jeg tør å feste noe utenpå.. stoler ikke SÅ mye på eget arbeid - ting får holde seg inni :-P meeen plastgreier er en god idé. Kan de vaskes altså?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Haha, tror ikke jeg tør å feste noe utenpå.. stoler ikke SÅ mye på eget arbeid - ting får holde seg inni :-P meeen plastgreier er en god idé. Kan de vaskes altså?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Vet jeg har kjøpt leker med slike inni og jeg har vasket lekene uten at jeg har merket endring i lyd, så ville tro det...kanskje ikke så lurt å koke de da, men står nok på hva de tåler ;)

Jeg så en klut hvor ei hadde sydd fast sånne lapper som er inni tøy. Mange lapper rundt i forskjellige størrelser. Barn elsker jo å spise på sånt :P

Kanskje ikke helt det du var ute etter, men et tips det og :)

Jeg så en klut hvor ei hadde sydd fast sånne lapper som er inni tøy. Mange lapper rundt i forskjellige størrelser. Barn elsker jo å spise på sånt :P

Kanskje ikke helt det du var ute etter, men et tips det og :)
He, he, hvorfor ikke ;) hunden min elsker de lappene, så skjønner godt hvis barn også gjør det :)

Har laget en del sanseputer, jeg brukte cellofan i noen og bjeller i noen, hadde vatt i også da, så ble miniputer, men blir jo samme prinsipp som klut. Og masse lapper rundt hele, veldig populære! Jeg sydde på et hjerte av fleece på den ene, men det ble sutta såpass mye på at den loet liksom, og det er vel ikke så greit å få i munnen kanskje?

Back
Topp