Sannsynlighet for SA dag for dag

29,2. Endelig skal det få fortere nedover!
Jeg har forresten hørt at så lenge hjertet har begynt å banke så er der nesten lik sjanse for sa som etter uke 12?
At det oftest er grunnen til sa er at hjertet ikke er i gang :)
 
29,2. Endelig skal det få fortere nedover!
Jeg har forresten hørt at så lenge hjertet har begynt å banke så er der nesten lik sjanse for sa som etter uke 12?
At det oftest er grunnen til sa er at hjertet ikke er i gang :)

Ja, det skal stemme bra, det! Ved bankende hjerte er risikoen for SA svært lav.
Men, jeg må si det igjen - jeg syns tallene som skrives i tråden her er fryktelig høye :(
Det jeg har lest av medisinske artikler sier at opp mot 60% av alle befruktninger ender i SA - men de aller fleste skjer før man vet man er gravid. Av alle erkjente svangerskap, altså etter IKM, er det "kun" mellom 10-15% som ender i SA. Det er mye hyggeligere tall å forholde seg til!
 
Var hos TUL i dag 7+1, og SLT så bra ut [emoji173] Eneste jeg reagerte litt på var at legen sa at det var fortsatt stor fare for abort, og han ville ikke fortalt det til noen enda [emoji15] Ca 10% sa han..
For det første synest ikke jeg at 10% er en overhengende stor fare, det er da faktisk 90%sjangse for at det går bra.
Men jeg synest at 10% høres mye ut når jeg er 7+1?
 
Var hos TUL i dag 7+1, og SLT så bra ut [emoji173] Eneste jeg reagerte litt på var at legen sa at det var fortsatt stor fare for abort, og han ville ikke fortalt det til noen enda [emoji15] Ca 10% sa han..
For det første synest ikke jeg at 10% er en overhengende stor fare, det er da faktisk 90%sjangse for at det går bra.
Men jeg synest at 10% høres mye ut når jeg er 7+1?
Litt av en ting å si :s
Men veit mange sier at mellom 6-8 er det 10% sjanse, altså at gjennomsnitt eller noe. Men så lenge alt ser bra ut så er jo det supert :D
 
Litt av en ting å si :s
Men veit mange sier at mellom 6-8 er det 10% sjanse, altså at gjennomsnitt eller noe. Men så lenge alt ser bra ut så er jo det supert :D

Sikkert det da, men jeg synest fortsatt det var utrolig dårlig formulert, av en person som lever av gravide damer liksom [emoji28] Jeg har heldigvis ikke hengt meg opp i den. Jeg har sett en 8mm lang baby, ett hjerte som banket og det er over 90%sjanse for at alt går som det skal [emoji173] Akkurat nå er livet fantastisk Hærlig [emoji175]
 
3,9 % [emoji177]
 
Back
Topp