Sannsynlighet for at det går bra

98% i morgen, på 11+1. Skal på ultralyd i morgen, så om hjertet slår da, så er det gode odds!

98,9 %i dag,13+3. Bedre odds får man ikke tenker jeg. Alt så foreløpig fint ut på tul i uke 12 så nå har jeg begynt å glede meg på baby.

Hei, er det noen av dere som vet noe mer om bakgrunn for disse tallene her? Er det sånn at det «kun» gjelder dersom du har fått bekreftet at alt er normalt på de gitte tidspunktene? Jeg mener, om dette stemmer så er det jo litt rart at man forholder seg til 12 uker som en «magisk» grense.

Selv er jeg i uke 12 (11+0 i dag). Graviditeten er et resultat av IVF - og dette er første gangen jeg er gravid etter maaaange forsøk. Er kanskje derfor hakket mer bekymret enn gjennomsnittet. Var på UL hos IVF-klinikken i uke 8, og alt så fint ut da. Legen sa de pleide å si at dersom alt målte slik det skulle i uke 8 så var det rundt 97% sjanse for at det skulle gå bra (det vil si ikke abort). Det stemmer jo godt med tallene man får opp på denne siden.

Men greia er den at jeg snakket med jordmor i går, ble anbefalt det pga alle mine bekymringer. Hun sa noe som at hun mente dette tallet var «vel høyt», men at man skulle unne seg å ha «litt håp». Jeg har sikkert bare overtolket det meste, men jeg syns alt er veldig vanskelig og usikkert.

hva tenker dere? :angelic:

Hei, er det noen av dere som vet noe mer om bakgrunn for disse tallene her? Er det sånn at det «kun» gjelder dersom du har fått bekreftet at alt er normalt på de gitte tidspunktene? Jeg mener, om dette stemmer så er det jo litt rart at man forholder seg til 12 uker som en «magisk» grense.

Selv er jeg i uke 12 (11+0 i dag). Graviditeten er et resultat av IVF - og dette er første gangen jeg er gravid etter maaaange forsøk. Er kanskje derfor hakket mer bekymret enn gjennomsnittet. Var på UL hos IVF-klinikken i uke 8, og alt så fint ut da. Legen sa de pleide å si at dersom alt målte slik det skulle i uke 8 så var det rundt 97% sjanse for at det skulle gå bra (det vil si ikke abort). Det stemmer jo godt med tallene man får opp på denne siden.

Men greia er den at jeg snakket med jordmor i går, ble anbefalt det pga alle mine bekymringer. Hun sa noe som at hun mente dette tallet var «vel høyt», men at man skulle unne seg å ha «litt håp». Jeg har sikkert bare overtolket det meste, men jeg syns alt er veldig vanskelig og usikkert.

hva tenker dere? :angelic:
Hei, jeg har 8 ivf forsøk bak meg og ble gravid første gang i fjor. Fulgte med på disse prosentene jeg og og fikk samme beskjed fra gynekologen om 97% sjanse. Men så mistet jeg 13+ 4, etter 3 UL med hjertebank og lyd. Uansett veien til graviditet er alle redd for å miste og dette er vel en form for betryggelse om at statistisk sett er det en stor sjanse for at det går fint nå. Tallene et jo ikke fakta, det er statistikk :) de aller aller fleste graviditeter går bra. Jeg er gravid igjen og 12 uker i morgen. Du har også kommet deg gjennom de aller mest kritiske ukene. Prøv heller å tenke at det er ikke er så mye du får gjort og at bekymring bare gjør det vondt for deg selv. (Vet det er enkelt for meg å si som sikkert har kommet litt lenger i prosessen pga mine erfaringer) jeg krysser fingrene for at det er vår tur nå. :happy:

Back
Topp