Sannheten kom fram *link*

Faen meg så jævla flaut å være etnisk norsk når jeg leser sånt.

Det er mange idioter der ute, men de representerer heldigvis ikke flertallet, selv om de roper høyt. Nå vet vi at det var en annen som stod bak attentatet og massakren, men uansett: de fleste forstår jo at islamistiske terrorister ikke representerer flertallet av muslimer, men de som trakasserer og bruker seg tiltrekker seg dessverre størst oppmerksomhet. Det vet vi jo fra andre sammenhenger.

Det er både trist og flaut..
Så antydninger på facebook også, rett etter bomba smalt..

Som mange andre, midt i elendigheten er jeg lettet over at det var en nordmann som sto bak ugjerningen, ellers hadde helvete vært løs nå - dessverre :-(

Labambie skrev:
Faen meg så jævla flaut å være etnisk norsk når jeg leser sånt.

Nei, dét syns jeg ikke. Dette er flaut kun for de det gjelder. Men nå ble det endelig bevist at det desverre gjelder mange.

Hver gang man opplever ubehagelige ting fra slike folk (selv om det såklart er nada, sammenlignet med ABB *grøss* ), så får man trøst med at de er få, det er bare en liten gruppe mennesker som er slik. Og det er sant, det er kun en liten gruppe som ikke har skrupler for å spy ut av seg hva de egentlig tenker. Men nå er det åpent for alle å se, hvor mange som faktisk går og bærer det inni seg. Hat mot oss. Og en følelse at vi er mindreverdige og underlegne. Skam.

Slettet

Lamaze skrev:

Lurer på om sistemann i lista her følte seg like overlegen når det ble klart hvem som stod bak..:/

Enig med Labambie! Det er en SKAM at noen kan være så fordømmende og sneversynte! Og selv om ikke flertallet har disse holdningene så er de skremmende mange likevel...

Ikke sant? xD
Det er skremmende mange. Og mange flere enn folk tror, tydeligvis. I varierende "styrke" selvfølgelig, men uansett.

Hadde ingen venner på FB som kommenterte noe om at det var muslimer, men hadde mange som skrev på sin at folk ikke burde komme med rasistiske utsagn tvert noe slikt skjer..

Folk blir desverre rasistiske når slikt skjer, spesielt bomber.. Skjønner jo dem litt, siden det har vært en del av det, men man burde virkelig ikke skrive på facebook at man skal hive ut alle utlendinger..

jeg blir skremt, flau og litt kvalm. Også blir jeg ganske så bekymret for min mann og sønns fremtid i Norge. Håpet aldri nadde må føle rasisme på kroppen.

MalinDalin skrev:
jeg blir skremt, flau og litt kvalm. Også blir jeg ganske så bekymret for min mann og sønns fremtid i Norge. Håpet aldri nadde må føle rasisme på kroppen.

Jeg er glad barna mine er små enda, så de skjønner ikke hva folk sier og / eller roper etter oss på gata. Og jeg tvinger meg selv til å ikke reagere, slik at de ikke skal merke stemningen heller.
Men de blir jo fort nok store..

©Smartass skrev:

MalinDalin skrev:

Jeg er glad barna mine er små enda, så de skjønner ikke hva folk sier og/eller roper etter oss på gata. Og jeg tvinger meg selv til å ikke reagere, slik at de ikke skal merke stemningen heller. Men de blir jo fort nok store..

Ja, det er slitsomt når de blir større desverre...

Jeg er flau/lei meg/sint kall det hva dere vil over flere venner som viser seg å være skaprasister. Jeg er ikke helt enig med dagens innvandringspolitikk... men det betyr ikke at jeg drar alle over en kam slik TYDELIG mange gjør. Jeg blir kvalm. 

En ting er å ytre meningene... enda værre faktisk rope etter og gjøre fysiske utfall. Hva søren har hver eneste mørkhudede med hva en fantatisk gruppe en eller annen plass gjør.

Jeg er glad for at sannheten om meg selv kom ut når alt dette skjedde..... ikke én gang kom jeg med forhåndsdømmende tanker om en gruppe mennesker. Og det er jeg kjempeglad for. Og da det ble kjent hvem det var... sa jeg til søstra mi. Takk og lov!!!! Hadde det vært en enkelt muslim hadde et helt folk måtte lide....Nå er det kun EN ENKELT mann fra vestkanten. Men bare denne realiteten gjør meg også kvalm.

Er sykt hvor fort folk trekker konklusjoner ,  og rasisme er noe jeg IKKE tolererer... Håper virkelig folk tenker seg om nå... Av den grunn er jeg glad for at det var en norsk en som sto bak... det beviser bare for rasistene at ikke utlendinger står bak og at nordmenn og utlendinger er akkurat like... Spiller ingen rolle hvor en er ifra , er gjerningene som er problemene...

jeg begynte å grine nå... Det er helt forferdelig og lese at folk kan være så onde... At en mann kan få frem en så stygg reaksjon hos så mange... Jeg reagerte kraftig mot flere på facebook, lenge før vi fikk vite at det faktisk var en nordmann som sto bak der.... Jeg har egentlig ikke ord i det hele tatt... Jeg har en sterk overbevisning at en av grunnene til at det ikke har vært noen angrep på norge ennå er fordi vi faktisk er ett inkluderende samfunn, men så feil kan man ta...

Rekekreke skrev:
jeg begynte å grine nå... Det er helt forferdelig og lese at folk kan være så onde... At en mann kan få frem en så stygg reaksjon hos så mange... Jeg reagerte kraftig mot flere på facebook, lenge før vi fikk vite at det faktisk var en nordmann som sto bak der.... Jeg har egentlig ikke ord i det hele tatt... Jeg har en sterk overbevisning at en av grunnene til at det ikke har vært noen angrep på norge ennå er fordi vi faktisk er ett inkluderende samfunn, men så feil kan man ta...

Noen av oss lever faktisk med dette uansett. Selvsagt hadde det blitt verre, om det var muslimer, og det eskalerte i de timene man ikke visste noe...

"Overalt hvor islam finnes på jorden er det konflikt og terror"...
Jeez, hva med alle de andre religionene? Det er vel religion som står bak, er det ikke?! Eller er det islam som er værst?? Blir helt matt av sneversynte mennesker.......
Uansett om man hadde fjernet religion ville man funnet andre ting å være fanatiske med...

Jeg blir flau av å lese om hvordan noen hadde reagert på dette før gjerningsmannen ble tatt.... Jeg håper bare at vi hadde stått like tett sammen, vist like mye kjærlighet og latt demokratiet bli styrket også om det hadde vært noen av en annen religiøs oppfatning som stod bak.
De som reagerer slik som det står skrevet her må jo føle det litt på samme måte som dette monsteret... Forferdelig...

Det er så trist! Og altfor mange som skylder på muslimer osv er uvitende idioter! Det finnes ekstremister innen alle religioner, folkeslag og politiske retninger, det er ikke folkeslaget, religionen eller politikken i seg selv det er noe galt med, det er ekstremistene! Alle var så kjappe med å peke på alle invandrerne og hate alle sammen fordi nordmenn var døde. Men når det viste seg at det var en nordmann som stod bak det hele, så hater ikke innvandrerne alle nordmenn av den grunn. Mange nordmenn burde rett og slett skamme seg!

*Meya* skrev:

Rekekreke skrev:

Noen av oss lever faktisk med dette uansett. Selvsagt hadde det blitt verre, om det var muslimer, og det eskalerte i de timene man ikke visste noe...

det er helt forkastelig at noen må gå rundt å bli behandlet sånn... Rett og slett litt kvalmende... Jeg er ikke den største fan av muslimsk tro, men ALDRI om det kunne falt meg inn å skrike etter noen på gata, eller oppført meg på den måten... Hva folk tror på, hvilken land de kommer fra, har virkelig ingenting å si på hvordan person de er.... ALLE fortjener respekt...

Jeg var en av de som tenkte det samme. Men dro ikke alle under en kam. For jeg tenker de som allerede bor her har nok ingenting med det å gjøre. Men en gruppe idioter  fra utlandet. Det er jo ikke noe rart! vi har blitt truet.

Back
Topp