Sanna-sol

Trollemamman

Gift med forumet
Gir dere noe tillegg av vitaminer/mineraler enn tran/D-dråper?

Her har vi akkurat kommet godt i gang med å gi en dessertskje med Sanna-sol... [;)]

ORIGINAL: mammasin

Leste noe på generelt om at man ikke skulle gi sana-sol før de er fylt tre[8|] Så tenkte å høre litt med hs imorgen[:)]

Oki! Takk! Da skal jeg høre med hs på torsdag jeg og!!! [;)]

Det er det jeg har hørt ja, fra 1 år... [;)] Men jeg gir litt mindre enn det som står på flasken. Jeg gir en teskje i stedet for barneskje...

ORIGINAL: Chumalunga

Det står på Sana-sol sine egne sider at hvis du gir det i tillegg til tran eller d-dråper, så må du halvere dosene på begge - dette for at de ikke skal få for mye vitamin D. Så hvis du gir bare en halv dose, så er det helt sikkert ok! De skriver ingenting om man kan gi det til barn under 3 år (de nevner fra 3 år og oppover) - men grunnen til det er nok at Sana-Sol inneholder søtningsstoffer, konserveringsmidler og enkelte andre tilsetningsstoffer, og ifølge regelverket skal slike produkter ikke markedsføres som egnet til barn under 3 år. Det betyr ikke at man ikke kan gi det - men det er nok grunnen til at alle sier så forskjellig.

Akkurat ja! [:D] Takk for info! Jeg spør for sikkerhets skyld hs på 1-års kontrollen på torsdag. Ække sikker på om jeg har lyst til å gi det hvis det er mye kons. og søtstoffer da, selv om det er små mengder.. [8|]

ORIGINAL: mammasin

Leste noe på generelt om at man ikke skulle gi sana-sol før de er fylt tre[8|] Så tenkte å høre litt med hs imorgen[:)]

Vi fekk beskjed på sjukehuset då eldstemann var født at han skulle ha sanasol frå fødselen av. På grunn av låg fødselsvekt (2,1 kg) skulle han ha sanasol, jern og noken andre vitaminar. Skulle vente med tran til ca to mnd. Så eg trur ikkje den "aldersgrensa" på sanasol kan bety så veldig mykje.

vi gir sana sol, i samråd med hs. Har gjort det lenge...

Back
Topp