Sang og kosestund..

SpinnVill

Elsker forumet
Desemberglede 2015
I svangerskapet.. :) I dag er jeg 23 uker på vei, på BV appen står det at fosteret kan høre rundt denne tiden i svangerskapet.
Og at studier tyder på at fosteret gjenkjenner mors stemme etter fødsel.

Sang du for barnet i magen? Snakket du med barnet i magen?
Vuggeviser, gamle hits eller nye? Merket du at barnet reagerte i magen til noe mer enn annet? :)

Jeg sang Lykkeliten for lille i magen, og fortsatte å synge den som nattasang når han ble født. Synes hvertfall det er en fin ting å gjøre/ha gjort :)
Snakket også med han.

Jeg har ikke gjort det for noen, venter nr 4 nå..... Liksom aldri vært helt naturlig for meg å gjøre det.

Føles litt unaturlig for meg å gjøre det alene, men jeg og kjæresten pleier ofte å kose og prate med magen sammen <3

Her er det storesøsknene som synger til magen, flere ganger om dagen. Merker helt klart at babyen reagerer på det, når storesøster eller storebror legger hodet inntil magen og synger. Jeg synger ikke til babyen, men synger jo en del til de to store. Det reagerer ikke babyen på i det hele tatt...

Jeg satt og tenkte på dette lenge. Og føler det er litt sånn "awkward" på en måte, men om dette hjelper på senere etter fødsel, så kommer jeg til å gjøre det. Var veldig på å synge før, nå er jeg mer stille av meg

Sang ikke sist, ble for kleint :P men blir noen sanger denne gangen siden mini synges til på senga:-)

Nei ikke for baby. Men sang barnesanger for ungene på jobben, sang til musikk jeg hørte på radio ol, sang for storebror. Babyen hørte jo hele tiden stemmen min :)

Jeg sang Trollmors vise for han og snakket MASSE til magen :) Han reagerte stort sett bare når pappaen snakket :)

Nei, det blir helt unaturlig for meg :P Gjorde heller ikke det med storesøster, men hun roet seg av klangen i stemmen min uansett da hun kom ut ;) Denne gangen for bebisen litt nattahistorier fra storesøster og storebror, men ikke naturlig for verken meg eller far å snakke til magen.. Hvertfall ikke synge ;)

Ja, pratet og sang til magen hver dag jeg :p i magen ble hun helt vill når mannen sang å pratet til henne :) hun har alltid vært pappas jente <3

Prata litt med førstemann, kommer nok til å gjøre det med denne også, når jeg begynner å kjenne liv. :)

Jeg synger ikke mye for magen nei, men vi sang faktisk nattasangen for eldste i magen før han ble født. Du har vi ikke gjort med de andre, men vi synger jo for ungene og derved også babyen.

Ungene gir magen kos oss sier natta og hade til babyen hver dag, og mannen snakker an og til til den om kvelden. Det er kos. Jeg snakker jo også til lille i magen, og stemmen min hører den stadig, men synger ikke til den.

(jeg er 18 uker, så min hører bok ikke enda. Det forandrer ikke noe her i huset)

Jeg har snakket mye med magen :P Var uvant i starten, men nå er det naturlig for meg.. Mannen min har laget en sang om lille frøkna i magen, så hver gang han koser med magen så synger han den sangen! Han vil at hun skal kjenne igjen stemmen og sangen - blir spennende å se! :P

Nei jeg syns det var litt unaturlig for meg. Men jeg strøk mye over magen da:)

Samboer snakket en del med magen, men jeg synes ikke det falt meg naturlig. Snakket når samboer "tvang" meg, for han ville at jeg også skulle gjøre det :P da ble det sånn klein samtale typ "hei lille monster i magen, kan du sparke?" :D

Back
Topp