Sandra22

*Perlemor*

Gift med forumet
Tok sin tid å huske at jeg skulle spørre om krem til atopisk eksem!!
Men klarte det til slutt [8D]

Venninnen min anbefalte Locobase og A-dermea for atopisk eksem.
Smør ofte og la aldri huden tørke helt ut. Ha olje i vannet.

Håper dere finner noe som funker for dere!

Det vi bruker til Mali vi å. + olje i vannet, og att jeg smører hver dag i perioder med mildison. Men glemmer jeg det en gang, så blir hun mye verre igjenn...
Mali har "klaser" over hele kroppen, som virker som speriell tørr hud, litt i klomper på en måte. Andre plasser har hun røde punkter, hun klør seg til blods, så ser ut som hun har kloremerker på kroppen, (eller hun har jo det,men ser misshandlet ut.) Hun klør spesielt på rompa og hoftene, og magen. Å på magen, brystet ser det ut som hun har små gåsehud dekt over hele seg. Er jo ett slags eksem det å. Aner ikke hva mer jeg kan gjøre for att hun skal bli bedre. Vasker klærne hennes med blenda, og en bitteliten dråpe med nautral skyllemiddel..
Burde jeg ta henne med til lege å få sjekket utslettene/eksemet, eller er det veldig normalt. Har jo to fra før, og de har jo til tider hatt noe lignende men alltid forsvunnet med enkel behandling...

Tusen takk dere...jeg har fått en krem i fra Katey her på forumet,å den funka faktisk bra enn så lenge..Det er akkurat som han blir immun mot alle salvene vi har brukt,de funker litt så er han likedan igjen..

Mikael har også store partier der han ikke ser ut, hendene,ansikte, rompa,å nå har han fått det på tissen sin å pongen stakkar...han sier det er vondt stakkar,vi smører å smører hele tiden..men ikke så enkelt det her[:(]
Han klør seg til blods han her også hegepia83,ser ikke bra ut..

Takk for tips dere[;)]

det er somme barn som kan bli verre av locobasen, bare til info.
 her har vi faktisk ikkje brukt hyprokortison til oliver sida vi bjynde med strutseolje.
da forsvant all eksemen, men grett å finne ut ka som hjelper dere  og ikkje alle andre

ORIGINAL: Hegepia83
Burde jeg ta henne med til lege å få sjekket utslettene/eksemet, eller er det veldig normalt. Har jo to fra før, og de har jo til tider hatt noe lignende men alltid forsvunnet med enkel behandling...

Ja, du bør ta henne med til legen!
Du burde få reseptbelagt kortisonsalve når det er så ille, ta noen allergiprøver å se hva det er som gjør at hun får eksemet.

Bruk hvit bomull innerst på kroppen, fargestoffer (spes mørke farger) reagerer ofte eksembarn på, samme med ull!

ORIGINAL: Destiny85

ORIGINAL: Hegepia83

Ja, du bør ta henne med til legen!
Du burde få reseptbelagt kortisonsalve når det er så ille, ta noen allergiprøver å se hva det er som gjør at hun får eksemet.

Bruk hvit bomull innerst på kroppen, fargestoffer (spes mørke farger) reagerer ofte eksembarn på, samme med ull!

Har vært på st.olav med henne pga astmaen,og tok det opp. De tok prikk prøve på arma hennes,for å teste om hun var alergisk mot de to vanligste tingene, melk og egg.Men ingen utslag der. De ville ikke ta flere tester pga av att hun var så lita..
Og der fikk vi bare beskjed om å bruke mildison på henne.Men nå har vi jo brukt den i perioder i flere måner,men hun blir ikke helt bra. Hun har flere "kaker" på lårene å. Heldigvis ikke noe i ansiktet. men hun har ofte tørr hud i ansiktet da...

Tobias har også vært mye plaga med atopisk eksem, og vi prøvde alt av kremmer som ble anbefalt histen og pisten. Så fikk jeg tips om en krem av ei som jobber på apoteket, nemlig ACO canoderm 5%. Den har vi hatt veldig god erfaring med, nå har han faktisk ingen utslett! Han fikk 1 liten klump på håndleddet da minusgradene kom (eksemet hans kommer med kulda), jeg smurte på i noen dager, og nå er det borte [:)]

Back
Topp