Sandkasse?

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Noen som har sandkasse i hagen? Hvilken type har dere, og hvor er den kjøpt? Dette er sikkert et dumt spørsmål, men hvor får jeg egentlig kjøpt sand?

Hagen vår ser ut til å ha masse besøk av nabokattene. Fungerer det fint med sandkasse med lokk? Husker dere på å legge på lokket, eller er det lett å glemme?

Ble visst litt mange spørsmål fra meg igjen, men håper virkelig noen kan svare.[:)]

Vi snekkerte sandkasse selv for mange år siden vi. Sand kjøpte vi fra et grustak like ved. Ellers vet jeg at noen OBS-bygg har sand som de selger. Her tok vi netting over sandkassa..ellers blir det fort et kattedo[:'(]

vi har ikke enda sandkasse men min pappa skal lage den selv neste uke og vi kommer å bare hente sand fra stranden våres som er kankje 400 m fra oss.

Bestefar har snekra vår [:)]
Sanden "fant" han [8D]

Søss har kjøpt sandkasse på plantasjen. Den er med lokk, og lokket ligger alltid på når de ikke bruker den.

Hos mormor og morfar har vi sand i en stor plastikkfisk (som sikkert egentlig er basseng). Den har vi pressening over.
Sanden der kjøpte vi på obs bygg. Var slik sand til å lage sement med [:)]

Plantasjen har ferdig kasse med lokk på.. tror den kosta i underkant av 400kr og veldig enkelt å ta av og på lokket. Når lokket er oppe så har man også benk man kan sitte på.. veldig kjekk :)

Vi har en plastikk skilpadde som også kan brukes til basseng som sandkasse.
Skulle jeg kjøpt ny nå ville jeg hatt den fra monter med lokk som vippes opp til benker[:)]

http://www.monter.no/wps/wcm/connect/monter_produkter/produkter/hage_boder_lek_fritid/barn_lek/29191400

Takk for tips![:D] Det hørtes veldig lurt ut med lokk som kan vippes opp til benker.

Jeg aner ikke om det er noe grustak i nærheten. Det er i alle fall ikke OBS-bygg, men dersom de selger sand til sement, så kanskje andre byggbutikker også gjør det.

Vi hadde sånn tre sandkasse  som man kan vippe opp lokket til benk, men den ble ødelagt etter en stund. Ungene brukte ikke den benken så mye heller da de lekte oppi der. Synes også det ble litt ekkelt med sandkasse for jeg følte at det var så møkkete - sikkert fordi vi glemte å legge på lokket et par ganger på dagtid og da tenkte jeg at nabo kattene sikkert var innom en tur når jeg ikke så det, og da ble jeg redd for mark og sånn. Sikkert litt hysterisk ja, men liker ikke sand noe særlig sånn ellers heller, he he [8D]

Min mann har laget en sandkasse og vi la en vindduk i bunn so satiftet fast rundt hjørnene.
Sand husker jeg ikke hvor han kjøpte, men vi kjøpte den fineste sanden. Den som er uten masse steiner - det er viktig synes jeg.
Så snekret han to stk lokk. En mange tynne treplank i en ramme. Vanskelig og forklare. Skal se om jeg får lagt ut bilde.
Det er viktig at det blir lufting ellers flytter all verdens kryp inn i sandkassen om det er tett lokk.

ORIGINAL: Monkaponka

Min mann har laget en sandkasse og vi la en vindduk i bunn so satiftet fast rundt hjørnene.
Sand husker jeg ikke hvor han kjøpte, men vi kjøpte den fineste sanden. Den som er uten masse steiner - det er viktig synes jeg.
Så snekret han to stk lokk. En mange tynne treplank i en ramme. Vanskelig og forklare. Skal se om jeg får lagt ut bilde.
Det er viktig at det blir lufting ellers flytter all verdens kryp inn i sandkassen om det er tett lokk.
Oi, det var bra du sa, jeg trodde at tettest mulig lokk var best, er nok litt bekymret for alle kattene. Hadde ikke vært morsomt med all verdens ekle kryp heller nei.

Bytter man sand i sandkasser innimellom? Hvor ofte skal jeg gjøre det?

Back
Topp