*Sandermamma*

Destiny85

Forumet er livet
Jeg bare mååå spørre, når du har prøvd begge deler nå.. Hva hadde du gjort om du skulle født igjen?

Hadde du gått for vanlig fødsel eller ks?

Er så usikker på hva jeg skal gjøre fremover[&o]

(send en PM om du ikke vil svare her inne)

Jeg tror nok at jeg hadde gått for vaginal fødsel igjen. Selv om jeg hadde en rimelig tøff fødsel, så var det en enorm opplevelse! Å virkelig kjenne hvor sterk man kan og må være.
Jeg tror nok også at om jeg blir gravid igjen og går i fødsel, at den fødselen vil bli lettere enn denne fordi kroppen har vært igjennom prosessen en gang før¨.

Jeg hadde en fantastisk opplevelse med ks med Sander. Syns det var en helt utrolig opplevelse. Ulempen der er jo som du vet smertene og plagene man kan få i ettertid.

Etter fødselen så var jeg oppe og gikk etter et par timer og formen har vært upåklagelig siden. JA, det var tøft mens det sto på, men det er virkelig sant som man sier, så fort ungen er ute, så er det som å skru av en bryter hva smerter angår! Helt rått. Og det er såååå verdt det!

Så, har du muligheten og lysten til å føde så hadde jeg gått for det om jeg var deg, og hvis ikke så er jo ks et like så godt alternativ som noe annet[:)]

Tenk så spennende at du skal få en liten en til da[:)][:)]

Jeg var igjennom mye av det samme i forhold til din fødsel, i tillegg til ks.. er det jeg er redd for skal skje igjen[&o]
Jeg fikk liksom det verste av begge deler[&:]
Vet ikke om jeg synes det å få oppleve vanlig fødsel er verdt risikoen for å havne i samme situasjon som sist.. 16 timer i helvette, 2 timer med pressrier, skranglette bekken og ks smertene etterpå[:(]

Er rart å tenke på at jeg skal ha en til ja, men jeg skjønner det mer nå etter å ha sett bamsemumsen min[:)]

ORIGINAL: Destiny85

Jeg var igjennom mye av det samme i forhold til din fødsel, i tillegg til ks.. er det jeg er redd for skal skje igjen[&o]
Vet ikke om jeg synes det å få oppleve vanlig fødsel er verdt risikoen for å havne i samme situasjon som sist.. 16 timer i helvette, 2 timer med pressrier, skranglette bekken og ks smertene etterpå[:(]

Er rart å tenke på at jeg skal ha en til ja, men jeg skjønner det mer nå etter å ha sett bamsemumsen min[:)]

Det har jeg full forståelse for! Din opplevelse må ha vært jævlig!
Husker jm sa til meg under fødselen at ting ville ha vært lettere for meg om jeg hadde hatt rier før (altså når jeg gikk med sander), slik at kroppen hadde vært igjennom det en gang, slik at den var mer forberedt.

Jeg hadde ikke nølt med å ta et nytt ks om jeg var redd for å få en slik opplevelse igjen som det du hadde, for det unner jeg ingen. Ks er jo en vanvittig opplevelse det også[:)] Men skjønner godt at du er i tvil om hva du skal gjøre, spesielt med tanke på tidligere erfaringer.

Verdens fineste bamsemums har du[:)]

Om jeg skal få blande meg, så vil jeg bare si at jeg er helt overbevist om at om du føder vaginalt Destiny, så vil det gå bedre denne gang. Nettopp fordi kroppen din kom så langt som den gjorde sist gang, og vet litt mer hva den skal gjøre.
Min fødsel med Ida var langt fra like ille som Amalie sin, men den varte jo i 2 døgn og jeg fikk aldri pressrier. Likevel gikk jo Tobias sin såååå fort og fint, nettopp fordi kroppen visste hva den måtte gjøre.

Jeg har troa på vaginal fødsel på deg, om bekkenet ditt ikke er for smalt. Er det det, så er jo ks en utmerket løsning. Da blir det jo planlagt ks også, og bare det vil nok gjøre fødselsopplevelsen din helt anneledes enn sist.

oh... dette er jeg spent på nå også... jeg vil gjerne føde vaginalt nå å håper det går fint[:)] hadde jo rier i 20 timer sist før det ble ks.... å de sier nå at det kommer helt sikkert til å bli en helt annen fødsel nå siden jeg allerede har hatt rier[:)]

nå har ikke jeg såmange dager igjen.... så kan gjerne dele min opplevelse med deg når det er over[:)] hvis du vil...

Såklart skal du få "blande deg" Skrållan, jo flere synspunkter jo bedre[;)]

Marin*AronSinMamma*: Du hadde rier sist, men fikk du full åpning? Hvorfor endte det i ks? Må gjerne fortelle hvordan det går ja, jeg venter i spenning og krysser fingrene for deg[:D]

ORIGINAL: *Sandermamma*

Det har jeg full forståelse for! Din opplevelse må ha vært jævlig!
Husker jm sa til meg under fødselen at ting ville ha vært lettere for meg om jeg hadde hatt rier før (altså når jeg gikk med sander), slik at kroppen hadde vært igjennom det en gang, slik at den var mer forberedt.

Jeg hadde ikke nølt med å ta et nytt ks om jeg var redd for å få en slik opplevelse igjen som det du hadde, for det unner jeg ingen. Ks er jo en vanvittig opplevelse det også[:)] Men skjønner godt at du er i tvil om hva du skal gjøre, spesielt med tanke på tidligere erfaringer.

Verdens fineste bamsemums har du[:)]

Takk for gode svar[:)] Har heldigvis noen uker å bestemme meg på enda[:D]

Såklart skal du få "blande deg" Skrållan, jo flere synspunkter jo bedre[;)]

Marin*AronSinMamma*: Du hadde rier sist, men fikk du full åpning? Hvorfor endte det i ks? Må gjerne fortelle hvordan det går ja, jeg venter i spenning og krysser fingrene for deg[:D]

nei,fikk bare 4 cm åpning[&o]  å pga lite fremgang over lang tid ble det ks.... + at småen ble veldig stressa,lav puls+++-. så det blir jo ikke samme som med deg....

skjønner godt du tenker på dette ....

Back
Topp