sanasol...

kalista

Elsker forumet
mener å huske at det var noen her inne som gav baby'n sanasol i stedet for tran eller D-vit. dråper.... Hvor mye gir du da?

Er ikke det litt for tidlig??

Mener å ha lest det...

[:)][:)][:)][:)]

du skal ikke gi sanasol før barnet er 2 år. og det inneholder ikke omega 3 fettsyrer, som er i tran.

man kan gi d-vit dråper i stedenfor, det finner man på apoteket.

ok, da har jeg sendt gubben ut for å kjøpe tran... [:D] Men kan det være sånn barnetran eller må det være sånn ekkelæsjetran? Og hvor mye skal han ha?

jeg fikk sånn ekkel tran hos jordmor.er fra 6uker trur jeg..ikke sikker på hvor mye..1ts om dagen??

tran skal gis fra 1 mnd og dem skal ha 2,5 ml 1 gang for dag.
står hvertfall d på tranflasken[:)]

Ville bare si at hvis dere gir mme,  trenger ikke gi tran. Det som er i tranen er også i mme

Spiller det noen rolle om det er vanligtran eller tran med sitronsmak?

Bør ikke gi tran med sitronsmak da sitronen er tilsetningsstoff og barn bør ikke få i seg det. Derfor skal en bruke vanlig tran til babyer.

Kristian begynte å ta tran fra han var 4 uker, helsesøster sa det var lurt. Først brukte han vanlig Møllers tran, men nå har han egen Kaptein Sabeltann Tran med frukt smak;p Han får sånn ca 2-3 små teskjeer med tran hver kveld før vi legger oss, men noe av tranen kommer jo ut igjen da ;p

jeg gir ikke tran,men tar tran selv. holder ikke det da?

ORIGINAL: elispk

jeg gir ikke tran,men tar tran selv. holder ikke det da?

Jo det holder jo massevis;) Jeg tok tran imens jeg var gravid, men etter fødselen dabbet det av. Derfor bestemte jeg meg for å bare gi lille gutt tran istedet, for da er jeg mye flinkere til å huske på å gi vær dag ;D

Back
Topp