sana sol

*Mecluc*

Gift med forumet
Hei! Eg gir mini tran og sana sol, men eg lurer litt på hvilken mengde man skal gi av sana sol til de små? Det står anbefalt mengde 10 ml (en barneskje) bakpå men det er jo store barn / voksen dose..... Kan vel ikke være samme til så små?
Har gitt han 1-2 teskjeer til nå....[8|]

jeg spurte legen om jeg kunne gi han det! siden han spiste så dåårlig! og han sa så små ikke skulle ha det!
siden jeg syns legen min er en tufs så spurte jeg på apoteket også og de sa det samme!! skulle bare gi tran

ORIGINAL: Sha

jeg spurte legen om jeg kunne gi han det! siden han spiste så dåårlig! og han sa så små ikke skulle ha det!
siden jeg syns legen min er en tufs så spurte jeg på apoteket også og de sa det samme!! skulle bare gi tran

oi trodde det var greit eg[8|] da skal eg slutte å gi han det. ånei dårlig samvittighet[&:][:(]

Hmmm, jeg har også begynt å gi minsten sanasol.
Tenkte det var greit nå som han er over 1 år.
Når skal det være greit å begynne med det da?

Mini får d gitt.. Hva er grunnen til at de ikke skal få det? Og når kan de liksom få d?

Dersom du blander Sana-sol med Tran må du være oppmerksom på at du må halvere dosene. Både Tran og Sana-sol inneholder de fettløselige vitaminene A og D som det er uheldig å få for mye av.

Hvilke andre kosttilskudd kan jeg kombinere med Sana-sol?

Du bør ikke kombinere kosttilskudd som inneholder vitamin A og D med Sana-sol. Dersom man halverer mengden av Sana-sol og mengden av Tran, så kan disse to kombineres til barn over 3 år "

jeg har lest litt rundt på nettet nå og ser at barn under 3 år ikke skal ha sana sol! det blir rett og slett for mye av det gode

sanasol er så godt nam nam.
her går det bare i tran 5 ml hver eneste dag.

er ikke sanasol sukkerbombe? bare innbiller meg at det ikke er så sunt og lar vær å gi det av den grunn.

er ikke tilsatt sukker nei[;)]

snuppa har fått en liten skje nå når hun har vært så forkjøla. får ellers ikke. ser ut som hun blir litt piggere av det og så synes hun det er kjempegodt[:D]

ORIGINAL: helmica89

er ikke tilsatt sukker nei[;)]

snuppa har fått en liten skje nå når hun har vært så forkjøla. får ellers ikke. ser ut som hun blir litt piggere av det og så synes hun det er kjempegodt[:D]

var det jeg mente å at det ikke er tilsatt sukker, men noe må det jo være siden det er så klissete[&:]

tørr ikke gi likevell jeg, for jeg er redd hun vil få smaken på det i steden for tran[8D] og hun gaper opp og drikker tran som om det var vann haha...

Hvis du gir både tran å sana sol skal du halvere mengden, altså 5 ml av hver.

Dette må jeg jammen undersøke nærmere.
Trodde nå ikke det gjorde noe å gi dem litt sanasol, hvertfall ikke etter de er fylt året. Snuppa begynte med sanasol leeenge før hun blei 3 år
Noen som vet grunnen til at de ikke skal ha det før de er 3 år?
Rart at det ikke står noe på flaska om det da [8|]

Nå har jeg lest litt, og det er ikke noe farlig å gi unger under 3 år sanasol. Men det er heller anbefalt at de får tran pga fettsyrene.
Disse finnes jo ikke i sanasol.
Skal prøve å få tak i Eskimo-tran, så bytter jeg heller ut sanasol med den [:)]

Back
Topp