Samvittighet vs fornuft..?

Nr3 <3

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Hei..

Bare lurer på om noen kan hjelpe å "fjerne" den dårlige samvittigheten og få meg over på fornuften :)

Lillegutt er 16dager i morgen, vi kom hjem fra sykehuset for en og en halv uke siden. I dag er første dagen vi ikke har noen på besøk eller vært på noen form for tur utenfor døren. Lille har vært kjempe urolig, ligget 1-3timer på puppen (jeg har mer enn nok melk) sovet korte blunder og skreket en del. I natt var det bare to måltider (kontra 6 som har vært tidligere), han har sovet godt å lenge mellom alle måltidene og er rett og slett rolig.

Så, til det som gir meg dårlig samvittighet!
I morgen er vi invitert i bursdag, til ett av hans søskenbarn på farsiden, det blir minimum 8 voksne og 9 barn. Jeg er sliten og lille virker til å trenge ro, kjæresten forstår ikke helt at lille er bare en baby og at vi trenger ro, jeg har enda ett stykke igjen for å komme meg etter hastekeisersnitt, og har ikke veldig lyst til å dra, men samvittigheten sier at jeg bør dra.
Neste helg er vi invitert til neste søskenbarn, som blir 1 år, da blir det ca 17 barn, fikk vi beskjed om i går, har ikke veldig lyst dit heller siden det blir så mange.

Føler ikke jeg har fått tid til å bli kjent med babyen min enda, siden vi har hatt så mye besøk siden vi kom hjem og lille har vært lempet på fra fang til fang..

Men samvittigheten min ROPER "dra i bursdag, det er tross alt familien til kjæresten din og pappan til lillegutt".

Jeg hadde nok droppet å dra... Sosiale sammenkomster kommer støtt og stadig, men babytiden får du aldri igjen. Enkelt og greit ;-) Gjør det som føles rett for deg og baby <3

Jeg hadde nok droppet å dra... Sosiale sammenkomster kommer støtt og stadig, men babytiden får du aldri igjen. Enkelt og greit ;-) Gjør det som føles rett for deg og baby <3

Har vært inne på tanken så mange ganger, men hvordan skal jeg få mannen til å forstå, samtidig holde samvittigheten min i sjakk? :)
Jeg vil jo bare det beste for oss, og ikke minst baby❤️

Har vært inne på tanken så mange ganger, men hvordan skal jeg få mannen til å forstå, samtidig holde samvittigheten min i sjakk? :)
Jeg vil jo bare det beste for oss, og ikke minst baby❤️
Hadde bare forklart det fra ditt ståsted og om han ikke forstår så hadde jeg bare sagt at sånn er det! Det er mange ting man skal bli enige om med disse barna, men akkurat nå bestemmer faktisk du ;-)

Hadde bare forklart det fra ditt ståsted og om han ikke forstår så hadde jeg bare sagt at sånn er det! Det er mange ting man skal bli enige om med disse barna, men akkurat nå bestemmer faktisk du ;-)
Har prøvd å sagt det på den fine måten, med gråt faktisk :p ja, er litt mer enn man egentlig har sett for seg :)

Hadde fått dårligere samvittighet om jeg hadde dratt jeg, må prioritere baby og seg selv i barseltiden :) sliten mor og sliten baby er ikke noe å trakte etter, det bør din samboer respektere. Om han ikke skjønner at du trenger ro må han i det minste forstå at baby trenger det.

Hold deg hjemme i senga med babyen med verdens beste samvittighet :) din viktigste oppgave nå er å ta vare på baby, og for å greie det må du også ta vare på deg selv.

Hadde fått dårligere samvittighet om jeg hadde dratt jeg, må prioritere baby og seg selv i barseltiden :) sliten mor og sliten baby er ikke noe å trakte etter, det bør din samboer respektere. Om han ikke skjønner at du trenger ro må han i det minste forstå at baby trenger det.

Hold deg hjemme i senga med babyen med verdens beste samvittighet :) din viktigste oppgave nå er å ta vare på baby, og for å greie det må du også ta vare på deg selv.
Har en dårlig vane med å sette andre først, og spesielt når det gjelder hans familie.
Men du sier noe der, vi har virkelig hatt godt av denne dagen, på sofaen, bare jeg og lille ❤️

Jeg kan jo sende bare ham i bursdag, den tanken har ikke slått meg før nå.

synes ikke du skal ha dårlig samvittighet om du blir hjemme ❤️ bare vær ærlig, ingen kan klandre deg for det.. Det høres mer fornuftig ut av deg å bli hjemme med den lille slik du forklarer det :) kos deg med å bli kjent med babyen!

Kjære deg, bli hjemme og nyt barseltiden med din lille uten dårlig samvittighet! Din kropp har nettopp gått gjennom noe stort og krevende og denne tiden skal brukes til å hente igjen krefter å bli kjent med den lille. Det er en grunn til at mor må ta seks uker fri etter fødsel, dette bør også din samboer forstå. Tenk den vanskelige jobben du har gjort for ham! :) nyt heller denne tiden hjemme, babytiden er kjær <3

Kan tilføye noe som hjalp min samboer å forstå. Vi var på en kontroll på sykehuset en uke etterpå å da henvendte jordmor seg til samboer og sa at nå i barseltiden skulle jeg behandles som en dronning og det var hans jobb å gjøre det jeg ville. Fornøyd mor=fornøyd barn :) Dette har han fulgt til punkt å prikke! Selv nå fire uker senere og jeg er i god form så lager han fremdeles frokost på sengen til meg før han drar på jobb, tar seg av matlagingen og ellers sysler i huset :)

Så igjen - ikke ha dårlig samvittighet, du er dronningen disse ukene og han skal følge det du vil :)

Og i disse virus tider,,bør en faktisk skjerme babyen litt. De største smittesprederne er barn.
Hilsen ei som har vært inn og ut av sykehuset siden fødselen 23.12.15!

Og i disse virus tider,,bør en faktisk skjerme babyen litt. De største smittesprederne er barn.
Hilsen ei som har vært inn og ut av sykehuset siden fødselen 23.12.15!
Apropos det... Ble invitert over til naboen i går for at fireåringen skulle få leke med femåringen hennes. Drar selvfølgelig over med baby, jeg er tross alt levende matfat. Så forteller de at hun var hjemme fra bhg på fredag pga oppkast!! Hva?!?!? Hadde jeg visst om det så hadde vi jo ikke dratt dit....!

Apropos det... Ble invitert over til naboen i går for at fireåringen skulle få leke med femåringen hennes. Drar selvfølgelig over med baby, jeg er tross alt levende matfat. Så forteller de at hun var hjemme fra bhg på fredag pga oppkast!! Hva?!?!? Hadde jeg visst om det så hadde vi jo ikke dratt dit....!
Dårlig av dem å ikke informere om slikt! :/ håper det går greit og at dere slipper unna! :)

Du har akkurat født og har en ny baby å bli kjent med, bli hjemme. Si at dere kommer innom med gaver til de det gjelder når ting har roet seg litt.

Barsel tiden er 6 uker. Det er en grunn de ukene er forbeholdt mor. Viss noen ikke forstår det. Er det ikke ditt problem. Men dems egenlig. Og etter haste operasjon er det virkelig nødvendig:) så den samvittigheten din er ren selv om du dropper å leke superkjæreste;)

PS kjæresten min som har fått meg til å innse at jeg trenger de ukene å komme meg på :)

Back
Topp